"Ъ": Автовиробникам знайшли об'їзний шлях — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Автовиробникам знайшли об'їзний шлях

Казна та Політика
2312
Парламентарії знайшли спосіб захистити автовиробників, не порушивши норми СОТ. Замість підвищення мит або введення квот у зареєстрованому днями у Верховній раді законопроекті пропонується звільнити їх від сплати ПДВ і мит на ввезення машинокомплектів та обладнання. Однак проти скасування ПДВ уже виступив Мінфін.
Народні депутати запропонували автовиробникам новий вид підтримки в кризовій ситуації. 2 грудня у Верховній раді був зареєстрований законопроект, авторами якого є голова парламентського комітету з питань промислової політики Наталя Королевська і депутати Василь Горбаль (ПР), Валерій Крайній (БЮТ) та Олексій Бабурін (КПУ). Цим документом пропонується продовжити чинність закону "Про розвиток автомобільної промисловості України" (прийнятий у березні 2004 року, на сьогодні не діє) до 31 грудня 2013 року.
Цей закон, зокрема, передбачає нульові ставку ПДВ і мита на ввезення автопідприємствами машинокомплектів для автовиробників. Крім того, депутати пропонують ввести нульове ввізне мито на промислове обладнання, на 25% підвищити ставку амортизації основних фондів і до 2011 року заборонити закупівлю на держкошти товарів, зроблених за кордоном, якщо існують їхні українські аналоги.
Топ-менеджери українських автопідприємств, які вже почали скорочувати персонал, активно вимагають держпідтримки автопрому, стверджуючи, що без неї галузь не виживе. Так, бізнесмени зажадали повернути мита на ввезення нових автомобілів як мінімум на рівень, що був до вступу України у СОТ, - 25% (зараз - 10%). Також пропонувалося ввести квотування автоімпорту. Однак представники СОТ заявили, що це суперечить зобов'язанням, узятим Україною при вступі в організацію, і пізніше представники Кабміну ці пропозиції відкинули.
В 2004-2005 роках і в II півріччі 2007 року, коли діяв закон "Про розвиток автомобільної промисловості України", автовиробництво в країні було на підйомі, згадує аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко. "У той період спостерігалося активне зростання чистого виторгу автопідприємств. Безумовно, головна причина цього - зниження ПДВ, - вважає вона. - Якщо так зроблять зараз, це може допомогти автовиробникам навіть більше, ніж пропоноване підвищення мит".
У тому, що норма по нульовій ставці ПДВ є ключовою в пропонованому законопроекті, упевнена і пані Королевська. Втім, в остаточний варіант документа цей пункт може і не потрапити. "Проти норми щодо ПДВ категорично виступає Мінфін", - сказала вона. Одержати коментар Мінфіну вчора не вдалося.
Учасники ринку вважають скасування ПДВ лише додатковим заходом. "Зараз підприємства з останніх сил намагаються зберегти виробництво. І допомогти їм може тимчасове підвищення або акцизного збору в 5-10 разів, або ввізних мит. Інакше незабаром заводи зупиняться - і платити податки не буде кому", - говорить прес-секретар корпорації "Богдан" Сергій Красуля.
За його словами, щомісячний обсяг виробництва в компанії вже впав нижче рівня минулого року, чого не спостерігалося, щонайменше, з 2004 року.
Втім, Наталя Королевська сподівається, що норма про нульову ставку ПДВ все-таки буде прийнята. "Швидше за все, ми будемо пропонувати підприємствам реінвестувати отримані завдяки нульовому ПДВ кошти у виробництво або, приміром, в інноваційні проекти, - говорить вона. - Шляхом чіткого прописання того, куди повинні піти ці кошти, ми сподіваємося переконати Мінфін прийняти цю норму".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас