Бензин буде вітчизняним — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин буде вітчизняним

Енергетика
2306
На самих підприємствах не вважають цю тенденцію істотною для ринку. Але, за оцінками експертів, за цими діями вгадуються спроби стабілізувати ситуацію на НПЗ в умовах економічної кризи.
Приналежний російсько-британській "ТНК-ВР" Лисичанський завод підвищив вартість крупнооптових партій бензину А-95 до 5 тис. грн./т. з 4,8 тис. грн./т. днем раніше, а дизпалива - до 5 тис. грн./т. з 4,8 тис. грн./т. Також подорожчав бензин А-92 - до 4,9 тис. грн./т. з 4,7 тис. грн./т. за день до цього. Ціни оптових партій дизельного палива підняв і контрольований групою "Приват" Кременчуцький НПЗ (ЗАТ "Укртатнафта") - до 5,15 тис. грн./т. з колишніх 5 тис. грн./т. В "Укртатнафті" відмовилися коментувати причини підвищення відпускних цін, констатувавши, що це підвищення несуттєво для ринку. В "ТНК-ВР Комерс" підкреслили, що це індикативні ціни і їхнє коливання диктується ринком.
"Це відбувається регулярно, що цілком природно для конкурентного середовища. У цілому з початку жовтня тонна А-95 подешевшала в нас на 1650 грн. І ця динаміка зміни вартості палива вигідно відрізняється від курсового піку гривні на валютному ринку", - відзначають в "ТНК-ВР Комерс".
Вартість долара благополучно подолала межу 6 грн., що фігурувала в меморандумі між урядом і трейдерами. А залежність наших НПЗ від зміцнення курсу долара висока, оскільки основна частина нафти закуповується за валюту за кордоном.
"У листопаді наші заводи переробили 1 млн. т нафти. З них - більше 200 тис. т - українського походження, а решта - імпорт. Таким чином, переробникам треба купити на міжбанку близько $292 млн., щоб закупити ці 800 тис. т імпортної нафти при тому, що курс гривні на УМВБ знизився до 7,50-7,60 грн./$", - пояснює заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев.
Втім, експерти серед причин подорожчання опта називають не тільки "курс, що поплив". Вони нагадують, що за півроку переробникам довелося пережити спочатку пік, а слідом - і обвал вартості сировини, які не позначилися кращим чином на фінансовому становищі заводів. Тепер на нафтопереробних заводах просто намагаються збалансувати наслідки.
"Заводи опинилися в скрутному становищі, підбиваючи підсумки фінансового року. З одного боку, їм треба було якось мінімізувати збитки, реалізуючи на тлі обвалу світового ринку великі залишки палива, зробленого з дорогої нафти, що була закуплена в червні-липні, - міркує пан Рябцев. - З іншого, зараз диктат імпорту трохи ослаб. Завозити паливо, наприклад, з Мажейкяйського НПЗ при теперішньому курсі гривні стало нерентабельно. І наші заводи можуть спробувати захопити нішу, що утворилася. У таких умовах подорожчання пройде непоміченим, оскільки попит заводам буде забезпечений", - припускає експерт.
Втім, вирішувати фінансові проблеми за рахунок підвищення відпускних цін переробникам навряд чи вдасться. Спостерігачі ринку вказують на зниження, що почалося, попиту на паливо, що під кінець року досягне 10%. Тільки цього року його причиною став не сезонний спад споживання - м'яка зима не дає до цього передумов - а дефіцит коштів в автолюбителів. Це вже привело до зменшення фінансового обсягу ринку нафтопродуктів майже у два рази.
Самі ж переробники відзначають не тільки падіння попиту на пальне, але й погіршення платоспроможності деяких своїх бізнес-партнерів: "Частина наших контрагентів стали затримувати платежі, пояснюючи це труднощами із залученням коштів під операційну діяльність", - говорять в "ТНК-ВР Комерс".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас