Незабаром машина стане розкішшю? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Незабаром машина стане розкішшю?

6246
Автовиробники попросили в Президента $300 млн. держпідтримки і запропонували знову підвищити імпортне мито на автомобілі з 10% до 25%. Українські автоімпортери і СОТ не в захваті від цієї ідеї. Але, як з'ясували "Деньги", покупка автомобіля і володіння ним стануть, швидше за все, дорожче.
Українські автовиробники скаржаться, що їх заводи можуть повністю зупинитися вже в середині грудня. Вони звернулися до Президента з пропозицією відновити 25%-у ставку імпортного мита на автомобілі і виділити галузі державну фінансову допомогу в розмірі $300 млн. Депутати, які лобіюють їх інтереси, внесли до парламенту два законопроекти, один з яких піднімає мита до 20%, а інший - вводить тимчасову цільову надбавку 12% до існуючих мит.
СОТ і Євросоюзу ідея з митами не подобається. Заступник генерального директора Генерального директорату Європейської комісії з питань зовнішніх відносин Х’ю Мінгареллі заявив: "Позиція Євросоюзу зрозуміла: Україна повинна дотримуватися тих зобов'язань, які країна взяла при вступі до СОТ, і Європейська комісія буде прагнути допомагати цим процесам".
Справа не тільки в дотриманні зобов'язань. В Україні в жовтні зафіксоване зростання продажів нових автомобілів (на 2% у порівнянні з жовтнем 2007 року і на 14% у порівнянні з вереснем поточного року - до 58,177 тис. одиниць, за даними Auto-Consulting), у той час, як у США і Західній Європі в жовтні продажі автомобілів скоротилися на 30-50%, у Росії - на 1%. Тобто іноземні виробники так просто від українського ринку не відмовляться.
На думку Олега Папашева, заступника голови правління Корпорації "УкрАВТО" з виробництва автомобілів, можлива підтримка державою вітчизняних виробників не суперечить нормам "клубу вільної торгівлі": "У випадку критичного стану платіжного балансу країна-член СОТ може застосовувати як виключні заходи щодо встановлення тимчасових надбавок до діючих ставок ввізних мит на деякі товари (наприклад, на шість місяців). Для визначення критичності платіжного балансу використовується методологія МВФ, за якою у тому числі, фактом визнання критичного стану платіжного балансу є рішення МВФ про надання стабілізаційного кредиту для країни".
Уряд України заявляє, що він проти підвищення мит. За словами першого віце-прем'єра Олександра Турчинова, мита підніматися не будуть, але Кабмін планує захищати український ринок антидемпінговими розслідуваннями, тому що "у зв'язку з кризою деякі постачальники транспортних засобів і товарів ідуть на демпінг" (очевидно, Турчинов мав на увазі знижки, які зараз пропонують автодилери - адже в них у листопаді продажі "не йдуть").
Крім того, Кабмін зареєстрував свій законопроект №3309 "Про мінімізацію впливу світової фінансової кризи на економіку України", що передбачає, зокрема, підвищення акцизного збору на автомобілі в кілька разів, підвищення акцизного збору на паливо і зростання податку з власників транспортних засобів.
Із цього всього, на думку "Денег", випливає, що автомобілі стануть дорожче. Навряд чи це відбудеться за рахунок підвищення мит, але зростання акцизу цілком імовірне. Та й острах антидемпінгових розслідувань може змусити дилерів підняти ціни.
Володіння автомобілем теж подорожчає - за рахунок підвищення акцизного збору на паливо і регулярного (щорічного) податку з власників авто.
Поки - дешево
Сергій Гаврилко, генеральний директор автоцентра "Атлант-М Дніпровська набережна":
- Першочергове завдання автодилерів зараз - розпродати раніше завезені автомобілі, навіть за рахунок максимально можливих знижок. Але після того як склади дилерів та імпортерів спорожніють, і в країну почнуть заходити нові партії машин, період знижок і супервигідних пропозицій закінчиться. Більше того, зараз всі чекають того, що уряд от-от або підніме мита, або введе новий податок при розмитненні, або підвищить акциз, що неминуче приведе до ще більшого подорожчання автомобілів. Іншими словами, наступні поставки замовлених автомобілів будуть заходити за зовсім іншими цінами. Саме тому зараз склалася настільки вигідна ситуація для придбання автомобіля.
Що стосується фінансових умов, пропонованих нами, то завдяки нашому тісному співробітництву з компанією "Порше Лізинг Україна", що має у своєму розпорядженні іноземний капітал, клієнти "Атлант-М Дніпровська набережна" можуть без особливих зусиль придбати автомобіль у лізинг з ефективною ставкою в розмірі 14% річних у доларах США. Причому ставка зафіксована на весь термін лізингу. Одержати кредит у банку, зрозуміло, реально і зараз, хоча набагато складніше, ніж півроку тому. Але в кожному разі придбання Volkswagen у лізинг за умовами "Порше Лізинг Україна" з фіксованою ставкою може виявитися набагато вигідніше класичного кредиту, що суттєво подорожчав за останні кілька місяців.
Олена Казберова
За матеріалами:
Деньги.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас