Кабмін відмовився від підвищення мита на імпорт автомобілів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кабмін відмовився від підвищення мита на імпорт автомобілів

Казна та Політика
2280
Українським автовиробникам відмовили в підвищенні імпортних мит. За словами першого віце-прем'єра Олександра Турчинова, це суперечить нормам СОТ: держава має намір підтримати автопром за допомогою антидемпінгових розслідувань. Втім, керівники українських автопідприємств називають такий захід неефективним, оскільки він вимагає часу, а допомога автопрому потрібна терміново.
Уряд не має наміру підвищувати ввізні мита на нові автомобілі, заявив учора перший віце-прем'єр Олександр Турчинов. "Ми працюємо в рамках тих норм, які підписали під час вступу у СОТ, і порушувати їх не будемо. А серед головних умов - відмова від всіх загороджувальних мит", - пояснив він.
Підвищити ввізні мита з 10% до 25% автовиробникам обіцяв міністр промислової політики Володимир Новицький. Пропозиція збільшити мита з 10% до 22% міститься в зареєстрованому 18 листопада в парламенті законопроекті "Про внесення змін у закон 'Про митний тариф' з метою поліпшення стану платіжного балансу України в умовах світової фінансової кризи". Але в Мінпромполітики пообіцяли повернути 25-процентну ставку - відповідний законопроект планувалося розглянути на засіданні Кабміну.
Намір уряду різко засудила Єврокомісія. Комісар з питань торгівлі Пітер Мендельсон на минулому тижні заявив, що підвищення мит суперечить зобов'язанням, узятим Україною перед СОТ. "Підвищення мит зробило б безглуздим імпорт автомобілів", - вважає гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
Замість підвищення мит Кабмін пропонує проводити антидемпінгові розслідування у випадку надходження скарг від автовиробників. "Це не суперечить правилам СОТ, і, коли йде зниження ціни (імпортером) менше собівартості, ми маємо право визначати штрафні санкції", - повідомив Олександр Турчинов. Мова йде про можливість автовиробників звернутися зі скаргами в міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі. "Якщо буде доведено, що імпорт автомобілів, наприклад, з об'ємом двигуна 1,5 л, негативно впливає на виробництво Lanos, комісія буде вправі почати антидемпінгове розслідування та ввести спецмито або спецквоту на імпорт таких автомобілів на термін до 270 днів", - говорить пан Назаренко. "Втім, якщо під час розслідування дані виробника не підтвердяться - імпортерам будуть відшкодовані збитки", - додає він.
Самі автовиробники вважають антидемпінгові розслідування менш ефективним захистом внутрішнього ринку, ніж введення мит. "Для подачі заявки в комісію виробник повинен надати докази зниження виробництва протягом півроку", - нагадує виконавчий директор асоціації "Укравтопром" Юхим Хазан. А зниження виробництва відбулося не так давно: за даними асоціації, ще в липні в Україні вироблялося 44 тис. автомобілів, а в серпні та вересні - по 37,5 тис., минулого місяця - 30,7 тис. "Спад виробництва різкий, але почався він недавно. Так що всю необхідну для початку розслідування інформацію ми зможемо надати десь до березня. На той час із нашим автопромом буде зав'язано", - упевнений Хазан.
"Якщо мита не підвищать найближчим часом, українські підприємства зупиняться", - заявляв минулого тижня почесний президент корпорації "УкрАВТО" Таріел Васадзе. А, за словами заступника голови правління "УкрАВТО" Олега Папашева, корпорація буде наполягати на застосуванні антидемпінгових розслідувань як додаткового заходу зі стабілізації ситуації в автопромі.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас