Через "Укртранснафту" прокачано нафти на 21,7% менше, ніж минулого року


Через "Укртранснафту" прокачано нафти на 21,7% менше, ніж минулого року

Мінпаливенерго вчора оголосило про рекордне падіння обсягів прокачування нафти через українські трубопроводи - на 21,7% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Таким чином, за експертними оцінками, оператор української нафтотранспортної системи - "Укртранснафта" - недоодержав понад $60 млн. Це пов'язано як з політикою Росії, так і із внутрішніми причинами, головною з яких є зниження обсягів нафтопереробки. Експерти відзначають, що, якщо не буде активізована робота українських НПЗ, говорити про поліпшення ситуації не доведеться.

Як повідомили вчора в прес-службі Мінпаливенерго, за підсумками десяти місяців оператор нафтотранспортної системи України "Укртранснафта" скоротила прокачування нафти в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 21,7%, або 9,5 млн т, - до 27,5 млн т. За даними установи, це рекордне скорочення обсягів прокачування за останні п'ять років. Зокрема, транзит нафти скоротився на 18,7%, або 6,3 млн т, а транспортування на нафтопереробні заводи - на 32,1%, або 3,1 млн т. За оцінками консалтингової компанії UPECO, втрати "Укртранснафти" від зниження транспортування нафти оцінюються в $63 млн.

У прес-службі "Укртранснафти" зниження обсягів прокачування нафти пояснюють трьома факторами: падінням обсягів переробки на українських НПЗ, нафтовою блокадою Чехії, проведеною Росією в липні-серпні, і зменшенням обсягів експорту нафти в жовтні у зв'язку з падінням світових цін на неї. Нагадаємо, у липні, після того як Чехія і США підписали угоду про розміщення на чеській території радара в рамках створення американської системи ПРО в Європі, Росія скоротила обсяги нафти, що поставляються по нафтопроводу "Дружба". У результаті блокади обсяги транспортування по нафтопроводу знизилися на 400 тис. т. А в вересні російські нафтові компанії оголосили про намір зменшити обсяг експорту нафти через падіння цін на неї на світовому ринку та одночасне збільшення експортного мита в Росії. За словами виконавчого директора консалтингової компанії UPECO Сергія Куюна, на скорочення транзиту вплинуло також збільшення тарифів на її перевалку одеським нафтотерміналом "Укрексімнафтопродукт".

Генеральний директор ВАТ "Галичина" Олександр Лазорко пояснює причини зниження обсягів нафтопереробки тим, що паливо зараз вигідніше завозити, ніж виробляти. "Нафтопереробники платять у півтора рази більше податків, ніж імпортери. Це протекціонізм навпаки - держава створює кращі умови для іноземних виробників. Природно, падають обсяги переробки і транспортування нафти", - говорить він.

Уникнути подальшого зниження обсягів прокачування сировини можна, знизивши ціни на транзит, упевнений начальник аналітичного відділу ІК "Брокеркредитсервіс" Максим Шеїн. За його словами, знижуючи тарифи на 5%, компанії, як правило, одержують приріст транспортування 10-12%. "Однак обсяг транзиту об'єктивно буде знижуватися, оскільки в Росії з'являються альтернативні шляхи її доставки, зокрема Балтійська трубопровідна система, що дозволить перевалювати через порт Приморськ до 50 млн т нафти", - вважає незалежний аналітик Кирило Чуйко.

Член комітету Верховної ради з ПЕК Олег Зарубінський відзначає, що для поновлення нафтопереробки уряду необхідно захистити внутрішній ринок від імпортних нафтопродуктів: "У короткостроковій перспективі це може привести до незначного підвищення цін на бензин і дизпаливо. Але в перспективі дозволить мати прогнозований ринок, оскільки із шістьома НПЗ завжди простіше домовитися, ніж із трьома сотнями дрібних імпортерів".

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Енергетика
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua