Криза вдарила по попиту на косметику — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Криза вдарила по попиту на косметику

1900
Підвищення цін на косметику спровокувало падіння продажів цієї продукції. Замість звичайного для жовтня 20%-ого зростання торговельні мережі вперше відчули зниження попиту.
Ціни на косметичну продукцію на українському ринку виросли за останній місяць на 10-30%. Реалізатори пояснюють подорожчання здешевленням гривні відносно долара. Найбільше істотно подорожчала парфумерна продукція - ціни на неї додали до 30%. У таких умовах покупці все частіше стали віддавати перевагу засобам, вартість яких не перевищує 50 гривень.
Долар обвалив продажі
Як розповідає Наталя Вайда, менеджер з маркетингу компанії "С.О.Т.Б.І" (великий постачальник імпортної косметики), у сегменті декоративної косметики за останній місяць ціни виросли в середньому на 10%. А в деяких мережах, які спеціалізуються на продажі косметики та побутової хімії, подорожчання склало 15-30%. Наприклад, тональна основа MaxFactor (місяць тому у столиці коштувала 60-65 гривень) зараз обійдеться покупцеві в 85 гривень.
"Більше 90% всієї продукції, що міститься в нас на полицях, - імпортного виробництва, тому зростання курсу долара відразу ж позначається на цінах", - пояснює цінову політику Олександр Сигида, фінансовий директор мережі "Шик і блиск". Сприяла подорожчанню косметичних засобів і нестабільна ситуація в банківському сегменті.
"Більшість дистриб'юторів і постачальників працювали за рахунок кредитних позик. Вартість таких кредитів збільшилася практично у два рази. Щоб хоч трохи компенсувати витрати, вони підвищують ціни на продукцію", - продовжує Сигида.
Слідом за підвищенням цін прийшло падіння продажів. "Традиційно на жовтень - першу половину березня доводиться пік продажів косметичної продукції, адже в цей період багато свят. У жовтні ми очікували приріст продажів у порівнянні з вереснем на рівні 20%, а на практиці вони знизилися", - говорить Вайда. За її словами, зниження обсягів продажів склало 5%.
Підтверджує її слова і начальник відділу продажів мережі "Шик і блиск" Юлія Опалюк. "Люди в першу чергу стали купувати товари першої необхідності, до яких косметика не належить", - стверджує фахівець.
Криза вдарила по середньому сегменті
Примітно, що падіння попиту на косметичні засоби в першу чергу позначилося на середньому ціновому сегменті, тобто на продукції вартістю від 50 до 100 гривень. Зниження попиту на косметику преміум-класу і дешевого сегмента поки не відзначено.
Учасники ринку це пояснюють у такий спосіб - споживачі елітної продукції поки не планують переглядати витрати на косметику. У той же час не всі споживачі якісної продукції масового користування (приміром, засоби MaxFactor, L'Oreal) можуть собі її дозволити за новими цінами, тим більше в нинішніх умовах. Вони змушені переходити на продукцію подешевше.
"У наявності падіння купівельної спроможності клієнтів. Якщо раніше покупець міг собі дозволити придбати дві одиниці аналогічного продукту, то зараз він добре подумає, а чи варто", - відзначає Наталя Вайда.
До кризи покупець із задоволенням придбавав новинки, не відмовляючись від вже відомих йому продуктів. Зараз, вибираючи новий продукт, він відмовляється від тих, які купував раніше.
Постачальники косметичної продукції стали більше обачними відносно своїх оптових покупців. "Зараз постачальники стали більш ретельно відслідковувати, кому, скільки продукції й на яких умовах вони поставляють", - говорить Наталя Вайда. Приймаючи рішення про відвантаження вони тепер звертають більше уваги на те, як швидко товар може бути реалізований торговельною точкою.
Українська косметика теж дорожчає
Нарівні з імпортною продукцією ростуть ціни й на вітчизняні товари, причому на ті ж 10-15%. Українські виробники таку динаміку пояснюють зростанням її собівартості.
Як повідомили в косметичній компанії "Ельфа" (ТМ "Зелена аптека", "Магія трав", Fresh Juice), у вересні зростання цін на їхні товари склало у середньому 10%. Ще на 10% ця продукція подорожчає після Нового року.
"Вартість нашої косметики прив'язана до курсу євро. Адже більшість екстрактів і компонентів ми закуповуємо в Європі", - говорить Тетяна Биць, бренд-менеджер торговельних марок "Магія трав" і Fresh Juice. При цьому фахівець сумнівається, що подорожчання приведе до серйозного скорочення продажів продукції.
"Ми працюємо в низькобюджетному сегменті, а зараз покупець у першу чергу дивиться на ціну. Якщо раніше для деяких категорій споживачів це міг бути не головний фактор вибору, то в умовах кризи він ним стає", - продовжує бренд-менеджер.
Тетяна Недоризанюк
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас