Бажаючих одержати гроші компаній у США все більше, "план порятунку" під тиском — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бажаючих одержати гроші компаній у США все більше, "план порятунку" під тиском

Фондовий ринок
269
План уряду США з порятунку фінансової системи знаходиться під тиском через зростання числа компаній, які перебувають у тяжкому становищі та натякають на необхідність надання їм коштів, пише The Wall Street Journal.
Допомоги просять компанії фінансового сектора
У понеділок іпотечна компанія Fannie Mae повідомила про те, що одержала за підсумками третього кварталу рекордний збиток в $29 млрд через списання вартості активів на $21,4 млрд. При цьому вона відзначила, що втрачає гроші так швидко, що необхідність уливання нових коштів з боку міністерства фінансів може виникнути вже до кінця цього року. Фінансування повинне надійти зі спеціального фонду Мінфіну обсягом $100 млрд, створеного у вересні для допомоги компанії.
Чиста вартість активів Fannie Mae на кінець вересня становила $9,4 млрд у порівнянні з $41,4 млрд трьома місяцями раніше.
Іншою ознакою стресу серед компаній, які надають фінансові послуги, стала новина про те, що American Express (Amex) одержала дозвіл Федеральної резервної системи (ФРС) на перетворення в банківський холдинг. Цей крок дозволить Amex одержати доступ до коштів Мінфіну.
Американський ЦБ заявив, що швидке схвалення запиту компанії було обумовлено "незвичайними та невідкладними обставинами, що зачіпають фінансові ринки".
Amex є останньою з фінансових гігантів, що оголосили про трансформацію на тлі фінансової кризи. Раніше цим же шляхом пішли Morgan Stanley & Co. і Goldman Sachs Group Inc.
. . . і нефінансового теж
Котирування акцій General Motors Corp. за підсумками торгів у понеділок звалилися до мінімуму з 1946 року через зростаючі побоювання щодо недостачі коштів в автовиробника й можливості його банкрутства.
Порушення боргових ковенант дозволить кредиторам вимагати від GM виплати $6 млрд, заявила компанія. Виплата цієї суми може привести до того, що автовиробник не зможе продовжувати свою діяльність.
"Навіть якщо GM успішно уникне банкрутства, ми думаємо, що майбутнє компанії буде, швидше за все, схожим на банкрутство", - говориться у звіті Deutsche Bank.
У четвер GM, Ford Motor й Chrysler звернулися до держави по допомогу в розмірі $50 млрд. Допомога може бути надана, зокрема, у вигляді кредитів ФРС в обмін на цінні папери.
Перша частина виділених коштів майже закінчилися
Хор голосів про допомогу може натиснути на адміністрацію президента США Джорджа Буша в плані розширення кордонів "плану порятунку" (Troubled Asset Relief Program, TARP) за затверджені в жовтні рамки в $700 млрд. Мінфін поки відмовляється відкривати TARP для американських автовиробників, незважаючи на лобіювання цього Конгресом.
Міністерство вже виділило $290 млрд з першого траншу фінансування на суму $350 млрд, схваленого Конгресом у рамках плану TARP. Ця сума залишилася колишньою після обліку запланованих інвестицій Мінфіну в банківський сектор й уливання додаткових $40 млрд у страховика American International Group Inc. (AIG), про що було оголошено в понеділок.
США зменшать початковий кредит, що врятував у вересні страхову компанію від краху, до $60 млрд з $85 млрд, придбають привілейовані акції AIG на $40 млрд та іпотечні цінні папери, які належать страховикові або за якими він виступає поручителем, на $52,5 млрд. Збільшення держдопомоги покликане не стільки забезпечити добробут компанії, скільки стабілізувати становище її контрагентів, впевнені аналітики. Станом на 30 червня 2008 року AIG виступала поручителем по інвестиціях у цінні папери з фіксованою прибутковістю на загальну суму $441 млрд.
AIG залишається "у мінусі" за підсумками четвертого кварталу поспіль: у липні-вересні чистий збиток склав $24,47 млрд, або $9,05 розраховуючи на акцію. За аналогічний період 2007 року компанія отримала чистий прибуток у розмірі $3,09 млрд, або $1,35 на акцію.
Чи дадуть ще?
Заходи щодо порятунку "розкручуються з таким розмахом, якого ніхто не очікував", говорить президент і головний виконавчий директор Independent Community Bankers of America Камден Файн.
Додатковий "рятувальний жилет" для AIG плюс можливість надання грошей автопідприємствам підсилюють імовірність того, що міністр фінансів США Генрі Полсон звернеться до Конгресу за другою половиною обіцяної допомоги в $700 млрд, відзначається в статті.
Міністерство, що спочатку планувало роздавати гроші тільки банкам і деяким страховим компаніям, розглядає зараз можливість розширення TARP і допуску інших фінансових інститутів. Для того щоб вплинути, Полсону необхідний доступ до коштів на суму, що перевищує $60 млрд, які залишилися з першого траншу.
Офіційні представники Мінфіну відмовилися відповідати на запитання, чи має намір Полсон найближчим часом звернутися до Конгресу за додатковим фінансуванням.
Міністра, швидше за все, зустрінуть вороже налаштовані законодавці, сердиті на нього за небажання допомогти автомобільній промисловості, а також за рішення не змушувати банки витрачати отримані кошти на кредитування споживачів і малого бізнесу.
За даними джерела газети, Полсон планує оприлюднити доповнення до програми TARP наприкінці цього тижня, і, швидше за все, вони покажуть схильність міністра до фокусування на капітальних інвестиціях.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас