Неякісного палива стає менше — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Неякісного палива стає менше

Енергетика
563
У країні скорочується кількість неякісних нафтопродуктів. Про це свідчать результати перевірок вітчизняних АЗС протягом 10 місяців. Експерти ж схильні вважати, що реальна кількість розведеного палива на вітчизняному ринку в середньому у два рази вища (близько 10%), ніж встановлено органами Держспоживзахисту і Держспоживстандарту.
З початку року територіальні відділення у справах захисту прав споживачів за участі правоохоронних органів, держцентрів стандартизації, метрології та сертифікації Держспоживстандарту перевірили 25,6 млн. л нафтопродуктів. З них близько 1,3 млн. л (5,5%) було забраковано і знято з реалізації. У Держспоживстандарті уточнюють, що більше 42% вилученого палива продавалося без документів, що засвідчують його якість і безпеку. Ще 40% - не супроводжувалося необхідною інформацією про товар, а 17% - не відповідало вимогам нормативних документів. Лабораторії перевірили 406 зразків обраних із загальної партії нафтопродуктів обсягом 3,1 млн. л. Близько 13% зразків, або кожен сьомий, не відповідали необхідним вимогам. Паралельно представниками Держспоживстандарту перевірялися автозаправні станції. Із проінспектованих 1582 заправок порушення в роботі були встановлені на 963 АЗС.
Якщо орієнтуватися на результати перевірок Держспоживстандарту та інших уповноважених органів, то кількість неякісного пального скорочується. Приміром, якщо в 2003 р. бракувалося близько 7-8% проінспектованого палива, то в 2004 р. вітчизняний ринок переживав пік спекуляцій з якістю пального. Тоді близько 38% перевірених моторних палив не відповідало стандартам. Пояснення зростаючої тяги заправників до зловживань якістю свого товару експерти пояснюють в основному подорожчанням нафтопродуктів.
Як правило, власники АЗС, які під тиском уряду змушені зафіксувати ціни на паливо, намагаються в такий спосіб зберегти свої звичайні прибутки, знижуючи витрати. Продаж неякісного палива шляхом маніпуляцій з його фракційним складом - найпростіший спосіб. Іншими словами, у високооктановий бензин домішують більш дешеві низькооктанові марки. А потім завищують октанове число суміші за допомогою різних хімічних речовин. Але якщо раніше, щоб завищити октанове число, у бензин домішували тетрабутилметиловий ефір, що нескладно виявити, то тепер використовують ефіри зі складною хімічною формулою. І лабораторні аналізи їх часто пропускають. Саме тому, упевнені експерти, приймати статистику Держспоживстандарту і Держспоживзахисту можна лише умовно. Їхні дані отримані за допомогою не завжди адекватної вибірки. Реальна ж кількість розведеного палива на порядок вища - у два, а іноді й три рази, залежно від сезону.
Відзначимо, що передумов для збільшення обсягів неякісних нафтопродуктів у найближчі місяці не передбачається. Після рекордних цін у травні-липні цього року ситуація на паливному ринку докорінно змінилася. І хоча два тижні тому уряд знову звернувся до практики тиску на операторів, вимагаючи стрімко знизити вартість палива, експерти не очікують активізації продажів неякісного пального. "Зниження цін на бензин не може стати причиною або підставою для зниження його якості, оскільки для трейдерів воно економічно обґрунтовано. Але повністю виключити можливість того, що хтось із операторів захоче спробувати за рахунок реалізації "бодяги" трохи збільшити прибутковість власних заправок, на жаль, не можна", - відзначають у НТЦ "Психея".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас