Дешевої горілки не буде — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дешевої горілки не буде

698
Настільки довгоочікуване для горілчаників введення мінімальних цін не за горами. Уже з 15 листопада на полицях магазинів горілки дешевше, ніж по 14 грн. не буде.
За рішенням Кабміну мінімальна ціна за 0,5 л горілки складе 14 грн., 0,5 л коньяку трирічної витримки - 25 грн., чотирирічної - 28 грн. і п'ятирічної - 32 грн. В основу цих цін закладена собівартість продукції, сформована з урахуванням повної сплати податків. Імовірність підписання документа велика, оскільки, за інформацією учасників ринку, прем'єр Юлія Тимошенко позитивно налаштована відносно цієї ініціативи. Також введення мінімальних цін підтримує Державна податкова адміністрація України, оскільки це дозволить їй контролювати законність виробництва міцного алкоголю. Мінімальні ціни на імпортний та український алкоголь були введені постановою Кабміну в 2001 р.: оптова ціна на горілку, віскі, ром і джин - 26,02 грн. за 1 л 100%-вого спирту, роздрібна ціна - 31,22 грн. В 2005 р. уряд скасував цю норму.
Уряд уводить мінімальні ціни з 15 листопада, під Новий рік. Саме тоді мережі, піднявши ціни до рівня 14 грн., продадуть всю горілку, що залишилася на складах, що раніше коштувала 9-12 грн.
Як вважає директор з маркетингу компанії "Союз-Віктан" Василь Профір, не секрет, що основні продажі на алкогольному ринку припадають на листопад-грудень, тому введення мінімальних цін саме в цей період вигідно великим виробникам.
Як вважає власник ТМ "Хортиця" Євген Черняк, швидше за все, що та горілка, що зараз коштує менше 14 грн. буде переоцінена. "Мережі отримають додатковий прибуток", - відзначає він. На думку пана Черняка, весь тіньовий ринок введення мінімальних цін не знищить, однак скоротить істотно.
Як відзначає Василь Профір, якщо раніше основною конкурентною перевагою нелегально зробленої горілки була низька ціна, то зараз перед споживачем стоїть вибір: чи купити продукцію невідомого виробника (сумнівної якості), чи продукцію на 1,5-2 грн. дорожчу, але якісну і з іменем. "Позбавлені конкурентної переваги виробники "сірої" горілки, будуть змушені: або піднімати ціни і працювати легально відповідно до чинного законодавства України, або припинити свою діяльність і піти з ринку", - відзначив експерт.
Найчастіше при згадуванні дешевої горілки насамперед випливає ТМ "Златогор", яку можна придбати в мережах за ціною близько 14 грн. Однак, як відзначає директор з маркетингових комунікацій групи компаній "Петрус" (ТМ "Златогор") Олександр Петруленков, введення мінімальних цін це, насамперед, лобізм певних великих виробників, які не можуть налагодити бізнес-процес так, щоб продукт доходив до споживача за доступною ціною. "У них немає головної конкурентної переваги - ціни", - відзначає він. На думку Олександра Петруленкова, можна оптимізувати виробництво: зменшити витрати на лобіювання своїх інтересів, надлишок реклами прямої і непрямої і плюс надприбутки власників компаній. За підрахунками фахівців підприємства, собівартість 0,5 л горілки становить близько 7 грн., а інше - це націнка мереж і надприбутки. Що ж стосується підрахунків СОВАТ, то, на думку Олександра Петруленкова, асоціація вже давно лобіює інтереси тільки декількох компаній.
За даними асоціації СОВАТ, обсяг лікеро-горілчаного ринку України оцінюється в 11 млрд. грн. В 2007 р. Україна зробила 33,9 млн. дал горілки. За даними учасників ринку, обсяг контрафактного ринку алкогольних напоїв на даний момент становить близько 25%.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас