1552
Інтернет-бізнес в Україні - тепер це просто
Не так багато часу пройшло від тоді, як у наше життя масово ввійшли персональні комп'ютери. Причому не тільки як засоби створення, зберігання і передачі інформації, але і як повноцінний інструмент бізнесу - часто такого, який не вимагає оренди торговельних площ і наймання великої кількості співробітників. Мова йде про електронну комерцію, або, простіше кажучи, про "інтернет-бізнес".
Цей бізнес бурхливо розвивається. В українському сегменті мережі інтернет стає тісно не тільки інтернет-магазинам побутової техніки та електроніки, і не тільки провайдерам доступу. На ринок виходять все нові й нові гравці - відкриваються магазини для тварин, аптеки, магазини одягу, меблів, представництва автосалонів і навіть секс-шопи. Реклама всіляких товарів і послуг теж не стоїть на місці. В інтернеті вже з'явилися та успішно працюють професійні рекламні агентства, які освоюють рекламні бюджети не гірше традиційних "офлайнових" рекламних агентств.
При цьому розрахунки за товари та послуги між учасниками ринку відбуваються як традиційними способами (готівковий та безготівковий розрахунок), так і більш екзотичним способом - електронними грішми за допомогою спеціальних мережних платіжних систем, що забезпечують проведення електронних платежів.
Електронні платежі - це новий напрямок, який почав свій активний розвиток з 2004 року, одночасно з виходом на фінансовий ринок таких популярних нині міжнародних платіжних систем як WebMoney Transfer та E-Gold. У Києві та й в Україні тоді з'явилися перші обмінні пункти, які за невелику винагороду сприяли обміну готівкових та безготівкових грошей на електронні гроші і навпаки.
В 2008 році WebMoney розвивається особливо успішно і регулярно тішить своїх користувачів черговими нововведеннями. Сьогодні електронну валюту цієї системи приймають практично всі просунуті інтернет-магазини та компанії. Тепер, щоб купити собі новий ноутбук або телефон, не потрібно стояти в черзі банку. Поповнити свій рахунок можна практично в будь-якому магазині. Термінальні мережі надають можливість поповнення рахунку за готівку.
Мінус даного виду взаєморозрахунків - відносно чимала комісія за поповнення рахунку, очевидний плюс - швидкість, безпека і комфорт проведення фінансових операцій. Якщо мова йде про поповнення і зняття сум більше тисячі гривень, є сенс скористатися авторизованими обмінними пунктами. Список "обмінок" ви знайдете на офіційному сайті системи WebMoney. Вартість послуг поповнення і зняття в таких пунктах конкурують з послугами банків і варіюються від 3 до 0%.
Сучасні можливості електронних платіжних систем відкривають небачені раніше можливості перед будь-яким українцем, який має бажання почати власну справу, не маючи великого стартового капіталу. Особливо широкий діапазон цих можливостей у комерційному секторі, у сфері фінансування торгово-закупівельних операцій, тому як тут особливе значення має швидкість в оформленні кредитів і своєчасність їх одержання.
Саме завдяки цим можливостям найактивніше з електронними платіжними системами працюють власники інтернет-магазинів. Притому багато хто працює відразу з декількома платіжними системами, надаючи тим самим широкі можливості вибору для своїх потенційних замовників і покупців.
Грамотно організувавши роботу менеджерів і партнерів деякі українські інтернет-магазини вже вийшли на щомісячні оберти в кілька сотень тисяч доларів, у чому практично зрівнялися з офлайновими гіпермаркетами.
Як же це їм вдалося? З чого вони починали та з чого сьогодні починати тому, хто тільки береться за реалізацію свого проекту?
Головне - чітко визначитися з товаром і цільовою аудиторією, проаналізувати, наскільки товар популярний на ринку, наскільки перспективний у плані продажів. Коли вибір зроблений, другий етап - правильне подання товару, або, як ще говорять - реалізація вашої вітрини. Вітрина повинна бути зручна для сприйняття, гарна зовні з адекватними цінами і докладним описом товару, інакше клієнт піде до конкурентів, натиснувши лише кілька разів мишкою. Не забудьте передбачити можливість одержання електронних платежів. Після успішної реалізації й відкриття магазина - третій етап - це просування сайту в пошукових системах і рекламній кампанії, що забере більшу частину стартового капіталу, але одночасно дозволить проекту вийти на свій ринок збуту.
Ціна бізнесу в середньому. Доменне ім'я для сайту: 8-20 доларів на рік. Оренда сервера під магазин: від 50 до 200 доларів на місяць. Реалізація магазинного функціонала плюс дизайн - від 1000 до 5000 доларів. Рекламна кампанія - від 300 до 5000 тисяч доларів на місяць. Зарплати кур'єрам і менеджерам і, можливо, деякі специфічні накладні витрати.
З приводу оподатковування "електронних грошей" мова не йде, так як банківські рахунки найпопулярніших платіжних систем, як правило, знаходяться в офшорних зонах. За рідкісним винятком (наприклад, платіжна система PayPal прив'язує ваш рахунок до карткового рахунку в банку).
Одне з найважливіших питань початкового етапу розвитку Вашого електронного бізнесу - це наявність стартового капіталу. Де взяти цей капітал? Можна зібрати, заробляючи гроші на невеликих, але малорентабельних проектах. Можна взяти в банку або в друзів. Крім того, сьогодні - стартовий капітал можна взяти прямо в інтернеті!
Існують онлайнові кредитні спілки та приватні особи-лихварі, які надають фінансові послуги за принципом банків, тільки в Мережі. Наприклад, у системі WebMoney існує ціла кредитна біржа, що дозволить досвідченим користувачам взяти кредити для збільшення обороту. Відсоток значно перевищує банківський, але отут немає прихованих комісій та інших підступів, які Ви можете зустріти при укладанні договору з банком. Основним фактором довіри є Ваш досвід роботи в системі та розмір Вашого фінансового обороту. Ці параметри відображаються у формі спеціального індикатора BL (Business Level), що привласнюється всім учасникам системи. Також кредити можна одержувати під заставу сайтів і гарних доменних імен.
Кредитні спілки, або прості лихварі пропонують людям вигідно розміщати вільні електронні гроші під відсотки, які значно перевищують банківські і можуть становити від 20% до 30% річних у валюті. Деякі з фінансових операторів пропонують укладати нотаріально завірені договори позики, а також договори під заставу нерухомості (для великих сум). Основний метод оцінки ризику роботи з такими організаціями - це аналіз того, як давно компанія існує на ринку, відгуки про неї, фінансова або майнова застава, яку вона може надати. У жодному разі, не варто довіряти організаціям тільки через те, що в них гарний дизайн сайту, або високі показники довіри. Намагайтеся познайомитися зі своїм фінансовим партнером якнайближче і довідатися про нього якнайбільше - це допоможе Вам зробити правильний вибір. Якщо Ви створюєте свій інтернет-бізнес в Україні, корисно мати в числі своїх фінансових партнерів українську компанію (як правило, вона краще орієнтується в особливостях місцевого фінансового ринку та у низці випадків зможе пропонувати більш гнучкі та більш вигідні умови співробітництва). Як приклад, можна привести українську компанію UTBS, що працює на ринку електронних платежів і кредитів з 2004 року.
У цілому, ситуацію, що склалася в українському інтернет-бізнесі, можна охарактеризувати як час становлення та активного розвитку. Тому сьогодні - є досить багато вільних ніш і перспективних напрямків, де можна стартувати одним з перших і досягти вражаючого успіху.
За матеріалами: Подробности
Поділитися новиною