"Славута" затрималась на трасі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Славута" затрималась на трасі

2664
Корпорація "УкрАВТО" вирішила продовжити випуск автомобіля "Славута" вартістю до $4 тис. Так автовиробник відреагував на зниження купівельної спроможності населення: через труднощі в сфері кредитування збільшився попит на бюджетні автомобілі, покупка яких не вимагає банківських позик.
За словами експертів та учасників ринку, криза може сприятливо позначитися на продажах автомобілів нижнього цінового сегмента - зокрема, уже в найближчі місяці частка в продажах марки ВАЗ може зрости з 15% до 30%. Найбільший виробник автомобілів в Україні корпорація "УкрАВТО" оголосила про рішення продовжити випуск бюджетної моделі "Славута" (вартістю до $4 тис.) і в 2009 році. Раніше передбачалося, що її виробництво буде згорнуто вже до кінця поточного року.
За словами віце-президента корпорації Олега Папашева, це рішення було викликано кон'юнктурою ринку. Продовживши випуск "Славути", виробник має намір знизити вплив фінансової кризи і викликаний нею спад автопродажів. Нагадаємо, минулого тижня "УкрАВТО" повідомило про можливе зниження виробництва автомобілів на головному підприємстві - ЗАЗі - на 40% .
Корпорація "УкрАВТО" створена в 1992 році, володіє Запорізьким автомобільним заводом і варшавською автомобільною фабрикою Fabryka Samochodow Osobowych. Випускає автомобілі марок ЗАЗ, ВАЗ, Lanos, Sens, Оpel, Chevrolet, Chery, FIAT, Matiz та Warszawa. В 2007 році чистий прибуток корпорації склав 1,75 млрд грн ($346,5 млн). Основним власником "УкрАВТО" вважається Таріел Васадзе.
В "УкрАВТО" вважають, що згортання банками кредитних програм "призведе до поляризації автомобільного ринку: зсув попиту відбудеться в сектор бюджетних і преміум-автомобілів, де кредитні продажі ніколи не займали велику частку", - говориться в повідомленні прес-служби корпорації. Із цим твердженням згодні й інші учасники ринку. За словами директора зі стратегічного розвитку компанії NIKO (офіційного дистриб’ютора Mitsubishi) Максима Рабиновича, збільшення популярності дешевих автомобілів неминуче: "Зрушення на ринку буде однозначно. Маючи зараз готівку на руках, люди намагаються знайти спосіб перестрахувати себе. Один зі способів зберегти гроші - це покупка автомобіля. Скільки є готівки, те й купують".
Труднощі із кредитуванням ударили і по сегменту автомобілів преміум-класу. За словами генерального директора групи компаній Vipos (офіційний дистриб’ютор Audi) Віктора Постельнікова, його компанія вже відчула спад продажів. "У нас близько 30 клієнтів уже відмовилися від покупки автомобілів, тому що вони не можуть одержати кредити в банку. Далі буде тільки гірше", - сказав він.
За словами експертів, найбільше в цій ситуації виграють автомобілі марки ВАЗ, продажі яких в останній рік знижувалися. "Зараз російський виробник одержав шанс повернути свої позиції - його автомобілі, що продаються в ціновій категорії до $10 тис., знову привертають увагу", - говорить генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. "Якщо ця тенденція продовжиться, частка ВАЗу на українському авторинку вже в найближчі місяці може досягти 30%", - вважає аналітик Gainsfort Research Олексій Некраса. Відповідно до звіту ІАГ Autoconsulting, продажі автомобілів ВАЗ у вересні склали 15% від загальної кількості проданих нових автомобілів.
Ще одним проявом фінансової кризи може стати пожвавлення ринку старих автомобілів, вважає Некраса. "Цей сегмент також стає більш привабливим. Крім того, невиплата кредитів і відсотків з них може призвести до того, що банки почнуть конфісковувати придбані автомобілі та продавати їх на вторинному ринку", - говорить він.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас