1072
Центр для обраних. Як Черновецький розвантажує Київ
Не минуло й року, як у КМДА взялися за втілення ідеї платного в'їзду до центру Києва. Основна мета, якої прагнуть чиновники, - скоротити кількість пробок на дорогах, а також поповнити міську скарбницю. Автомобілістів традиційно не запитали, як вони ставляться до даного нововведення.
Київський централ
Леонід Черновецький пообіцяв найближчим часом видати розпорядження про оплату в'їзду до центру Києва. Платити доведеться всім - і вантажівкам, і легковикам. Зібрані від нововведення гроші будуть направлені на будівництво нових доріг, ремонт вже існуючих і на інші цілі дорожнього господарства, відзначив столичний градоначальник.
Подібний досвід існує в багатьох світових столицях. Платний в'їзд вводиться не тільки для розвантаження доріг, але й для поліпшення екології в центрі. У Лондоні платний в'їзд до центру був введений ще в 2003 році, за цей час щільність руху в центрі скоротилася на 20%. Плата за проїзд становить 8 фунтів стерлінгів. У Стокгольмі з 7 ранку до 7 вечора в'їзд обходиться в EUR2, вночі безкоштовно. Ті, хто живуть у центрі, купують абонемент на місяць та одержують 10%-у знижку. У Токіо проїзд цілодобово - EUR9,5. У Мілані введені диференційовані тарифи - від EUR2 до EUR10, в'їзд до центру Нью-Йорка коштує $8.
Скільки буде коштувати в'їзд до центру Києва, міська влада остаточно не вирішила. Як відзначили інтернет-газеті "СЕЙЧАС" у прес-службі КМДА, ця сума навряд чи буде перевищувати 8-10 гривень. Міська влада, дотримуючись закордонного досвіду, планує ввести своєрідні абонементи для жителів центральних районів, в'їзд за якими буде трохи дешевший. Межі центру також ще остаточно не визначені, але, за словами чиновників, передбачається, що платна територія буде обмежена Європейською площею, Спортивною площею (станція метро "Палац спорту"), площею Льва Толстого, вулицями Грушевського та Володимирською, вулицями, що прилягають до станції метро "Золоті ворота". На в'їзді до центру автомобілістам обіцяють обладнати додаткові паркування.
КПП із багатьма невідомими
Екс-головний транспортник Києва Іван Салій вважає, що ідея стягнення плати за проїзд до центральної частини міста - правильна, але найближчим часом втілити її просто нереально. "По-моєму, це чергова спроба відвернути увагу преси та громадськості. Адже для того, щоб зробити в'їзд платним, потрібно витратити чимало грошей і часу - насамперед це серйозні витрати на засоби контролю".
Яким чином буде здійснюватися оплата в'їзду на платну частину міста, у мерії ще не вирішили. Ймовірно, можуть бути встановлені відеокамери для фіксування тих, хто в'їжджає, з наступним направленням квитанцій додому. "Зараз ми розробляємо концепцію платного в'їзду до центру. Контролювати потік машин будуть працівники ДАІ за допомогою відеокамер. Платити доведеться всім, без поділу машин на свої та чужі", - заявив Денис Басс, перший заступник голови КМДА.
Що стосується платного в'їзду до міста машин з іншого міста, то вже у найближчому майбутньому на всіх КПП Києва з'являться спеціальні термінали і в першу чергу платити за проїзд будуть транзитні машини, запевнив Басс. Оплата буде стягуватися з незареєстрованних у Києві автомобілів на основних в'їздах до міста: дніпропетровському, бориспільському, вишгородському, гостомельському, чернігівському, житомирському, овруцькому та одеському. Тариф для легкових авто на в'їзд до міста буде становити 5 грн.
Нагадаємо, за даними Державтоінспекції, щодня Київ перетинають приблизно 245 тис. транспортних засобів. З них 20 тис. - транзитні вантажівки і 98 тис. - легкові авто.
Чиї права порушені?
У цій ініціативі нічого поганого немає, якщо це все буде правильно організовано, вважає Олександр Кава, директор Центру політичного та економічного аналізу. "На жаль, з реалізацією таких проектів у міської влади постійно виникають проблеми", - відзначив експерт.
У першу чергу, впевнений Кава, необхідно створити навколо центра Києва паркінги, де за невелику плату можна буде залишити автомобіль. Крім того, необхідно створити розгалужену мережу наземного громадського транспорту в центральній частині міста. Ще однією проблемою на шляху реалізації цієї ідеї стане сам момент стягнення плати. Якщо будуть вирішені всі ці питання, то транспортна ситуація в центральній частині міста значно покращиться, впевнений експерт. "Що стосується мешканців міста, які проживають у центральних районах, то вони повинні мати привілеї з проїзду, тобто для них проїзд повинен бути і зовсім безкоштовним. При цьому можна ввести обмеження на кількість автомобілів. І ніяких пільг для тих, хто працює в центрі, бути не повинно", - додав Кава.
Автомобілісти сприйняли ініціативу мера в багнети. "Я є мешканцем району, в якому планується введення оплати. Місцева влада так захопилася поповненням місцевого бюджету, що рамок вже не відчуває. Не розумію, за що я особисто повинна буду платити, хоч і зі знижкою? За те, що я під'їду до свого будинку? Вважаю введення оплати обмеженням прав людини", - заявила водій Олена. Та й позбавити місто від пробок це не зможе, впевнена вона.
"Поліпшити транспортну ситуацію можуть три речі: створення підземних або наземних паркінгів, поліпшення системи регулювання дорожнього руху та будівництво нормальних дорожніх розв'язок з підземними пішохідними переходами", - відзначив киянин Владислав.
Міській владі немає необхідності наново відкривати Америку, викликаючи негативну реакцію з боку мешканців міста. Вирішити проблему пробок дійсно потрібно давно. Але при цьому ретельно зваживши всі "за" та "проти".
За матеріалами: газета Сейчас
Поділитися новиною