Рунет може виграти від фінансової кризи
Учасники організованої холдингом "ФІНАМ" конференції "Рунету криза не перешкода?" упевнені, що фінансова криза може негативно позначитися на темпах зростання російської інтернет-індустрії, однак якихось збитків вони не очікують. Найбільш стабільним сегментом учасники конференції вважають контекстну рекламу. "Можна сказати із упевненістю: пошукова та контекстна реклама постраждають, як мені здається, останніми. По-перше, це відносно невеликі рекламні бюджети в порівнянні з іншими, по-друге, дуже добре вимірювані і найбільш ефективні, по-третє, досить сильно диверсифіковані (а тому - захищені)", - заявив голова представництва Google у Росії Володимир Долгов.
"В 2009 році ми можемо очікувати зниження зростання. Але ніяк не падіння ринку. Ну, ріс він 200-250% п'ять років підряд. Тепер буде рости на 25-35%. Чи можна ці усе ще астрономічні темпи зростання назвати падінням? Контекстна реклама - у першу чергу інструмент із залучення цільових переходів, "покупка покупців". Основу споживачів контекстної реклами становили компанії малого та середнього бізнесу. Зникнення клієнтів із секторів: банки, будівництво, нерухомість - несуттєво вплине на цю індустрію", - погоджується генеральний директор агентства контекстної реклами iConText Марія Черницька.
Директор з дослідження Mail.Ru Федір Вірін, вважає, що криза може стати для Рунета навіть фактором зростання: "Потрібно розуміти, що все залежить від того, наскільки довгою і глибокою буде криза. Якщо по ситуації зараз, то так - обсяг інтернет-реклами збільшиться, і можна чекати навіть зростання в наступному році відносно сьогоднішнього. Якщо криза буде розвиватися і далі, то всихання всього рекламного ринку може позначитися і на інтернеті. При цьому в кожному разі частка інтернет-реклами буде збільшуватися. У довгостроковій перспективі інтернет здорово виграє від кризи".
Сергій Шкарупа, генеральний директор рекламного агентства "Роквелл", вважає, що зараз у кращих умовах перебувають старожили Рунета: "Компанії, у яких є досвід роботи в кризі, з 1998 по 2002 рік, вистоять. Я думаю, і в РБК, і в Яндекса шанси дуже великі. Грошові ресурси є, досвід є, топ-менеджери теж є. Ну, підіжмуться трохи, зріжуть зайві ставки, так ще на кризі і виграють у довгостроковій перспективі. Новачкам складніше. І досвіду нема, і грошей небагато. Подивимося. У лютому 2009 уже буде ясно, що відбувається".
Керівник LiveInternet.ru Герман Клименко, також бачить у кризі позитивні сторони, вважаючи, що вона виконає "очисну" функцію. "Будь-яка криза - це, скоріше, плюс. І для економіки взагалі, і для Рунета зокрема. В останні роки два в Рунеті з'явилися всі ознаки "перегріву". Як гриби після дощу стали створюватися Топфортопи. Інвестори стали вірити в чудеса обіцяні "Дібровами" - "за 20 млн. і рік роботи ми станемо крутіші від Яндекса". Криза повертає управління процесами професіоналам. І це на благо".
Загальні прогнози розвитку Рунета також позитивні. "Аудиторія Рунета оцінюється в 30-35 мільйонів, залежно від джерела. Це однозначно нижче від рівня проникнення Інтернету в інших країнах. І головне - це не кількість, а якість проникнення Інтернету. Що стосується ШПД, ми значно відстаємо від Західної Європи і США, не кажучи вже про Японію і Південну Корею. Я думаю, що проекти розвитку ШПД, що запускаються російськими телекомами, приведуть до нового етапу зростання в найближчі три роки і дозволять наситити Рунет важким контентом (відео, інтернет-телебачення)", - розповів директор з розвитку бізнесу Miсrosoft у Росії Євген Агроник.
За матеріалами: Rokf.ru
Поділитися новиною