3942
Які автомобілі можна купити в "сірих" дилерів
У вересні в "сірих" дилерів були перебої з поставками автомобілів. Однак тепер проблема вирішена, і тим, хто не бажає придбавати машину в офіційних представників марок, знову є з чого вибирати. Про те, які "тачки" стоять на майданчиках незалежних операторів, що з'явилося нового і скільки це коштує, з'ясували "Деньги".
Торік "Деньги" вже писали про плюси та мінуси покупки авто в "сірих" дилерів. Після цього деякі наші читачі з обуренням запитували: навіщо, мовляв, пишете про "підроблені" машини? Отож, ніяких "підробок" незалежні автодилери не продають. Головна відмінність "офіційних" від "сірих" у тому, що одні уклали з компанією-виробником угоди, в яких обговорений їх "офіційний" статус, а інші залишаються просто посередниками: закуповують машини на заводах-виробниках або в дилерів в інших країнах і продають їх споживачам.
Офіційні дилери продають тільки ті автомобілі, які маркетингова служба компанії-виробника призначила для українського ринку, "сірі" - будь-які. Основні переваги "сірих" дилерів: менша вартість, відсутність довгих черг і наявність моделей і марок, не пропонованих офіційними торговцями. Серед недоліків - непристосованість деяких продаваних ними машин до українських умов експлуатації та можливі проблеми з гарантійним обслуговуванням. Інші недоліки "сірих" повинні більше турбувати офіційних дилерів, ніж простих покупців.
Страшні історії
Зрозуміло, що покупка авто в "сірого" дилера обіцяє не одних тільки пряників, однак неабияка частка звинувачень, які висуваються на адресу незалежних торговців, все-таки приходять з боку офіційних конкурентів. Наприклад, недавно розгорілася битва навколо сертифікації транспортних засобів, не призначених для українського ринку, однак потім все повернулося на круги свої.
Суть проблеми полягала в тому, що автомобілі, призначені не для українського ринку, мають деякі відмінності від авто "для українців". Зокрема, мова йшла про стандарти світлового обладнання, які неоднакові для Європи та США. Відрізняється також і місце під номерний знак. В автомобілів для України воно більш витягнуте, в "американців", як відомо, ближче до квадратного.
Оскільки зараз ДАІ проводить спецоперацію "Номерний знак", дуже бажано при постановці на облік автомобіля, наприклад, американського походження, замовити індивідуальний державний номерний знак, а не гнути і не впихати стандартний у невідповідне за розміром місце.
Що ж стосується проблем із сертифікацією, то вони лягають безпосередньо на плечі торговців. Власникові автомобіля до цього немає справи. Має значення лише те, сертифікований автомобіль чи ні. Теоретично, згодом при проходженні регулярного технічного огляду в МРЕО до світлового обладнання можуть виникнути питання. Варіанти: вирішити питання через "альтернативні канали" чи поміняти ті елементи, які не відповідають українським стандартам. "Деньги", наприклад, так і не зрозуміли, чому американські стандарти світлового обладнання в США - безпечні, а в Україні - причина високої аварійності. Навряд чи "американське світло" небезпечніше, ніж їзда взагалі без світла або з однією фарою, як це часто роблять водії цілком офіційних автомобілів.
СОТе пришестя
Після вступу України до СОТ знизилися імпортні мита на автомобілі з 25% до 10%. Здавалося б, для "сірих" дилерів це - ще один плюс перед офіційними, оскільки поки що зниження торкнулося тільки автомобілів з двигуном менше 1 л і більше 2,2 л. А "сірі" дилери традиційно продають великі авто.
Однак виконавчий директор "Всеукраїнського об'єднання торговців транспортними засобами" Олександр Абаринов запевнив "Деньги", що до значних змін це не приведе: "Зміна мит не позначиться на розстановці сил між офіційними та "сірими" дилерами. Вже сьогодні і ті й інші зрозуміли, що дурити покупця, виправдовуючи нинішні ціни невідомістю навколо закону про мито, не вдасться. На вересень-грудень у ціноутворення вже закладається нова 10%-а ставка".
У результаті вартість автомобілів в автосалонах, теоретично, повинна знизитися - як в "сірих", так і в офіційних. Дійсно, деякі "сірі" дилери, як і їхні офіційні колеги, вже оголосили про зниження цін у зв'язку із вступом до СОТ, зокрема, ТОВ "Престиж Авто Україна". Цей незалежний дилер спеціалізується на автомобілях зі США. Ціни на деякі моделі в різних автосалонах знизилися.
АвтомоБилиця
Часто "сірим" інкримінують відсутність у них нормального сервісу. А от підприємець Юрій, власник неофіційної американської Infiniti EX, за три роки ніяких проблем з технічним обслуговуванням свого авто не відчував. Недавно в нього сталося ДТП, і ремонт теж провели якісно та швидко, щоправда, проблеми виникли зі страховою компанією. Але з "кольором" дилера вони ніяк не пов'язані.
Обслуговувати "сірий" автомобіль можна і на СТО продавців, і в офіційного дилера. "Як і кожен поважаючий себе дилер, ми свої продані автомобілі забезпечуємо гарантією на власній станції технічного обслуговування відповідно до сервісної книжки та договору купівлі-продажу. На станції ми виконуємо всі види робіт відповідно до норм і вимог заводу-виробника", - розповідає віце-президент ТОВ "Престиж Авто Україна" Роман Кучер.
Однак не слід чекати, що протягом обіцяних, наприклад, трьох років гарантії всі неполадки будуть усуватися як за помахом чарівної палички. "Деякі чомусь впевнені, що гарантія поширюється на весь автомобіль. Це не так. Вона стосується тільки його основних вузлів та агрегатів. Тільки вони будуть відремонтовані або замінені в гарантійний термін безкоштовно", - підкреслює пан Кучер.
Ще один важливий нюанс "сірих" автомобілів - те, на який клімат вони розраховані. Автомобіль з арабських країн, наприклад, буде погано себе почувати за мінусових температур. "Зараз є проблема з ущільнювачами машин з ОАЕ. При продажі таких автомобілів продавець повинен замінити всі основні паливно-мастильні матеріали і рідини, тому що їхня в'язкість розрахована на інший температурний режим. На автомобілях, випущених для арабського ринку, інші параметри спрацьовування термостата в системі охолодження", - пояснюють в "Престиж Авто Україна".
Також на автомобілях для ОАЕ немає підігріву сидінь, скла і дзеркал, може не бути обігрівача, так званої "грубки". Але всі ці блага цивілізації можна встановити додатково. При покупці автомобіля в "сірого" дилера важливо переконатися, що машина пройшла відповідну підготовку, або провести її самостійно на обраній СТО.
Американські моделі почувають себе в українському кліматі краще від арабських, але, як правило, вони бідніше укомплектовані.
Ще одна важлива відмінність "сірих" від "білих" - модельний ряд. "Сірі" дилери часто представляють мегапопулярні моделі, за якими в офіційних стоїть довга черга, а також моделі і марки, не призначені для українського ринку. Однак в основному "сірі" дилери виступають у сегменті дорогих автомобілів.
Асортимент "сірих" дилерів багато в чому визначається політикою офіціалів. Наприклад, після зниження цін на автомобілі офіційним імпортером Toyota моделі Land Cruiser 200, Prado, RAV4 та Camry, що колись становили левову частку продажів в "сірих", втратили свою основну конкурентну перевагу. Із цієї причини незалежні оператори перемкнулися на інші марки. Ціновий удар завдав і офіційний імпортер Mazda, знизивши ціни на CX7 та CX9. Зрозуміло, що коли ціна на модель в офіційного та "сірого" дилерів приблизно однакова, мало хто відправиться до сірого. Хоча... Черги ж в них коротші. Проте, якщо агресивна політика офіційних буде тривати, то "сірі", імовірно, повністю переорієнтуються на не призначені для України марки та моделі.
Ще однією перевагою "неофіціалів" є можливість почати продажі нової моделі до того, як це зроблять офіційні представники.
У темряві всі кішки - сірі
Охочим придбати автомобіль Acura вибирати не доведеться, адже офіційно в Україні цієї марки немає. Проте "сірі" пропонують позашляховики MDX, RDX і седани RL і TL. У них же можна придбати і багато інших моделей, не призначених для українського ринку. Наприклад, Toyota Solara, Avalon, FJ-Cruiser, Highlander, Tundra, Sequoia, які офіційний імпортер не пропонує. Ширший від офіційного і модельний ряд Lexus, так крім IS, GS, LS, RX, LX, є ще SC та GX.
Втім, до "вільних" торговців є сенс звернутися не тільки любителям дорогих автомобілів, але й охочим одержати популярну модель середнього класу. Наприклад, у них прямо на складах стоять Honda Civic 4D, Honda CRV, на які в офіційних дилерів черга становить від пари тижнів до декількох місяців. Є там і Honda Accord 2008 у версії Coupe та американська версія Accord 2008 року. З лінійки Nissan тільки дві моделі - Qashqai та Tiida, проте без черги.
Якщо автомобілі, продавані "сірими" дилерами, відрізняються від тих, які пропонують офіційні, то післяпродажне обслуговування може відрізнятися ще сильніше. "Сірі" дилери пропонують гарантійне обслуговування, ремонт, установку додаткового обладнання і тюнінг. Але вони не роздають, наприклад, карток ассистанс.
Де дешевше?
Вартість деяких моделей авто в офіційних та "сірих" дилерів
Отже: В "сірих" можна купити моделі та марки, яких в Україні немає офіційно, а також популярні або зовсім нові моделі, за якими стоїть довга черга. І все це - за більш низькими цінами, ніж в офіційних. Недолік - невідповідність автомобілів українським умовам експлуатації та можливі труднощі з гарантією.
За матеріалами: Деньги.ua
Поділитися новиною