1250
Справа техніки
— Валюта
Різке зміцнення долара привело до паніки на ринку побутової техніки та електроніки. За останні два тижні обладнання злетіло в ціні на 25-30%, що знизило продажі в кілька разів.
Курси валют, що коливаються, не обійшли стороною український ринок побутової техніки та електроніки. До 95% від всіх продаваних у нашій країні товарів цієї категорії припадає на імпорт. "При цьому всі розрахунки в опті проводяться в доларах, а на полиці магазинів продукція виставляється вже за гривні", - говорить директор компанії "Артіль", що займається оптовим продажем техніки, Андрій Навойчик.
Відреагувавши на тенденції валютного ринку, продавці побутової техніки та електроніки стали підвищувати ціни. За інформацією спостерігачів, декілька рітейлорів вирішили підняти їх на 20-25%.
"Більшість великих мереж мають товарні кредити від виробників, які необхідно погашати у ВКВ. Тому вартість техніки виросла так стрімко", - пояснив представник одного з виробників. За словами керівника комерційного департаменту мережі супермаркетів "Домотехніка" Володимира Тьомкіна, в них товари поки не дорожчали. Але він не виключає, що найближчим часом їм теж доведеться змінити цінники.
"У міру розпродажу поточних залишків вартість обладнання може збільшитися на 10-15%, оскільки воно буде надходити за новими цінами", - говорить пан Тьомкін. На його думку, найбільш істотна зміна курсу долара позначиться на великій побутовій техніці (телевізорах, пральних машинах і холодильниках), що може подорожчати на 100-200 грн. "Дрібна ж вартістю до 500 грн. виросте в ціні не так значно, у середньому на 10-30 грн.", - розповідають в "Домотехніці".
Аналогічна ситуація спостерігається й у мережах, що спеціалізуються на продажі ІТ- обладнання. "Багато рітейлорів, які реалізують комп'ютерну техніку, вирішили підняти її вартість "із запасом" - на 25-30% розраховуючи на подальше падіння гривні", - вважає керівник відділу маркетингу компанії DiaWest Володимир Корж.
У київських мережах відзначають, що споживачі оперативно відреагували на підвищення цін. Деякі опитані "ДС" виробники зізнаються, що після подорожчання їхні продажі знизилися у два рази. За інформацією Андрія Навойчика, реалізація в опті впала практично на 70%. Володимир Тьомкін припускає, що продажі в їхній мережі скоротяться на 15-20%.
Крім того, більшість рітейлорів відкоригували раніше озвучені прогнози щодо зростання ринку. Приміром, якщо раніше деякі аналітики розраховували, що в 2008 р. український ринок побутової техніки збільшиться на 27%, а його обсяг складе $6,8 млрд, то зараз вже говорять про менші показники. "За нашими розрахунками, зростання споживчого попиту знизиться з раніше прогнозованих 20-30% на рік до 10-15%", - стверджує керівник відділу зовнішньої аналітики холдингу Unitrade Group Микола Коломоєць.
На думку спостерігачів, ситуація не покращиться навіть у тому випадку, якщо курс американської валюти повернеться на більш звичну позицію 5 грн. за долар. Це пов'язано з тим, що частина товарів потрапить на полиці магазинів за більш високими цінами, які рітейлори, мабуть, не захочуть компенсувати зі своєї кишені. Та й досвід показує, що після подорожчання ціни вкрай повільно "відкочуються".
Олександра Некращук
За матеріалами: Деловая Столица
Поділитися новиною