Україні накладуть шини


Україні накладуть шини

Фінський шинний концерн Nokian Tyres розглядає Україну в якості одного з можливих майданчиків для будівництва заводу з виробництва шин. Учора голова Луганської облдержадміністрації Олександр Антипов заявив, що компанії вже запропоновано кілька ділянок землі в області для реалізації проекту, інвестиції в який оцінюються в 150 млн євро. Учасники ринку вважають плани Nokian логічними - збільшення продажів автомобілів, що спостерігається в останні кілька років в Україні, буде сприяти щорічному зростанню ринку шин не менш ніж на 15% протягом найближчих років.

Учора на офіційному сайті Луганської облдержадміністрації (ОДА) з'явилася інформація про те, що на цьому тижні її голова Олександр Антипов провів зустріч із послом Фінляндії в Україні Крістером Міхельссоном і віце-президентом з виробництва фінського шинного концерну Nokian Tyres Есою Ерноненом. Під час переговорів сторони обговорили можливість реалізації проекту будівництва шинного заводу в регіоні.

"Ми вже запропонували компанії на вибір кілька ділянок для будівництва заводу", - заявив Олександр Антипов. За його словами, інвестиції в проект складуть 150 млн євро. Термін реалізації -18 місяців. Обсяг виробництва складе 4,5 млн автомобільних шин на рік з можливістю його збільшення. "Протягом двох-трьох тижнів ми плануємо провести ще одну зустріч та обговорити більш детальні плани", - відзначив Антипов.

Nokian Tyres розробляє і виробляє шини для легкових автомобілів, вантажного транспорту та індустріальної техніки. Основна спеціалізація - шини для складних кліматичних умов у країнах зі сніжною зимою. Володіє двома заводами: у Фінляндії та Росії. Має власну мережу з порядку 350 шинних центрів Vianor по усім світі. Основні ринки збуту: Фінляндія, Швеція, Норвегія, країни Східної та Західної Європи, Росія, Україна, Казахстан і США. В I півріччі 2008 року виторг Nokian склав 530,3 млн євро.

У головному офісі Nokian Tyres відмовилися коментувати плани щодо будівництва заводу в Луганській області. А директор представництва компанії в Україні Ігор Богданов і зовсім заявив, що Nokian навіть не розглядає можливість реалізації подібного проекту. "Можливо, комусь і хочеться, щоб компанія побудувала завод у Луганській області, але ми таких планів не маємо", - заявив він, відзначивши, що Nokian планує лише будівництво складів під готову продукцію. Ближче до кінця вчорашнього дня із сайту Луганської ОДА зникла інформація про зустріч Олександра Антипова з послом Фінляндії і представниками Nokian. У прес-службі ОДА пояснили, що причиною стала позиція компанії Nokian, що поки не бажає афішувати свої плани.

В 2007 році в Україні, за даними учасників ринку, було продано 7-8 млн шин на суму $350-400 млн. Основні виробники - ЗАТ "Росава" і ВАТ "Дніпрошина" - займають 13% та 7% ринку відповідно. Основні конкуренти в преміум-класі -Goodyear Tire, Michelin, Continental та Bridgestone, у середньому класі - Debica, Barum, Matador та Amtel. Вихід Nokian на український ринок був прогнозований -в останні півтора роки компанія вела досить агресивну маркетингову політику в Україні, відзначає екс-голова правління ЗАТ "Росава" Роман Науменко. Крім того, в 2003 році Nokian виробляла шини на потужностях "Росави".

"Було зрозуміло, що вони будуть шукати партнера або майданчик для будівництва власного заводу", - говорить Науменко. Президент ВАТ "Дніпрошина" Віталій Вербас пояснює бажання Nokian обзавестися власним виробництвом шин в Україні перспективністю розвитку ринку. "Протягом 2006-2007 років спостерігався бум продажів автомобілів в Україні. Виходячи із практики, це збільшить попит на шини в найближчі кілька років", - погоджується Роман Науменко.

За його оцінками, щорічне зростання ринку шин у найближчі два роки складе не менше 15% щорічно.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua