2035
Автовласникам доведеться розщедритись
Цієї осені тарифи з КАСКО підвищаться ще на 10-20%. Чому страховики знову взялися піднімати вартість цієї послуги?
Осінь традиційно приносить автолюбителям головний біль через поновлення божевільних пробок на міських дорогах. Осінні місяці 2008 року запам'ятаються багатьом автомобілістам ще й збільшенням цін на поліси КАСКО.
Про свій намір збільшити вартість цього виду страхування вже заявили компанії "Провідна", "Універсальна", "Нова", "АІС-Поліс". А деякі страховики ще до початку осені підняли ціни на КАСКО. Приміром, наприкінці серпня компанія "Вексель" збільшила вартість цієї послуги на 10%. "За підсумками першого півріччя ми провели детальний аналіз збитковості КАСКО і прийшли до невтішного висновку: вартість цієї страховки потрібно підвищувати", - пояснює генеральний директор цієї компанії Василь Фурман.
За оцінками експертів, у більшості компаній ціни на автострахування за підсумками 2008 року зростуть мінімум на 15-25%. "Зараз середній тариф КАСКО на ринку - 5,5-6,5%. До кінця року він, швидше за все, буде вже не менше 7-8%", - прогнозує андеррайтер СК "Allianz Україна" Ігор Запорожець. Для деяких же (найбільш збиткових) категорій клієнтів вартість КАСКО вже зросла до 10%.
Підкачали банки
За теперішнє підвищення тарифів з КАСКО автолюбителі повинні "дякувати" проблемам української банківської системи і високій збитковості цього виду страхування.
Весняно-літня криза ліквідності вітчизняної фінансової системи змусила банки значно посилити умови автокредитування. За даними компанії "Простобанк Консалтинг" середні процентні ставки з автокредитів у гривні з початку року зросли на 6,5 процентних пунктів (п.п.), у доларах - на 2,8 п.п. Якщо врахувати, що через банки торік страховики зібрали 90,5% премій з КАСКО (за даними журналу "Страхова справа"), то "пересихання" такого каналу, як банкострахування, влітку цього року не могло не відбитися на обсягах продажів автострахування.
"Сьогодні в рамках глобальної фінансової кризи ми бачимо спад на ринку кредитування. У зв'язку із цим, природно, спостерігається зменшення обсягів продажів страхових продуктів, які здійснюються через банки", - говорить директор департаменту банківського страхування компанії "Універсальна" Юліа Пухкало.
На її думку, обсяги автокредитування за весну-літо 2008-го знизилися приблизно на 18-20%. А обсяги страхування - на 20-25%, тому що на цей показник істотно впливає фактор сезону відпусток.
Ще навесні керівник одного з лідерів за продажами КАСКО в Україні - "Дженералі Гарант Страхування" - Юрій Лахно прогнозував осіннє підвищення цін на цей вид страхування. При цьому він не виключав навіть банкрутства невеликих "навколобанківських" страховиків. За підсумками літа поки що до банкрутства справа не дійшла, але на ціну КАСКО банківська криза все-таки вплинула.
"Зниження обсягів автокредитування для споживачів страхових послуг має один істотний мінус - автострахування буде дорожчати", - констатує Юлія Пухкало. Зате є й плюси. Страховики змушені будуть відмовитися від прив'язки до одного банку і почнуть виходити на відкритий ринок, що змусить їх формувати тарифи без додаткових, агентських надбавок або комісій. А клієнти будуть вибирати страховика за своєю волею, а не за переконливою рекомендацією, як це зараз буває.
Автолюбителі і дороги
Однак, за твердженням страховиків, головним "лихом", що змушує компанії підвищувати вартість КАСКО, є самі автовласники. "Тарифи підвищуються у зв'язку зі збільшенням кількості ДТП і бездіяльністю ДАІ", - стверджує заступник директора "Види-страхування" Владислав Борець. "Останнім часом усе більше відбувається важких ДТП із великими збитками, що спричиняє великі виплати", - доповнює колегу начальник управління автотранспортного страхування компанії "Провідна" Юлія Очеретяна.
За її словами, на збільшення кількості аварій безпосередньо вплинув і бум автокредитування: "Багато молодих людей змогли дозволити собі придбати "залізного друга" у кредит, а от навчитися їздити - часу в них не було. Як результат - збільшення числа аварій", - констатує Очеретяна.
"Якщо в Європі автовласників, які не приносять збитків страховим компаніям, налічується 60-70%, то в Україні таких водіїв лише 3-4%. Інші ж хоча б раз на рік, але потрапляють в аварію. І це просто якийсь жах!" - скаржиться на недисциплінованість українських водіїв голова правління страхової компанії "ПЗУ-Україна" Яцек Аустен.
Підвищення із секретом
Незважаючи на скарги страховиків (мовляв, зазнаємо значних збитків від КАСКО), ще жодна компанія привселюдно не відмовилася від цього виду страхування. Конкуренція на ринку КАСКО як і раніше дуже висока, і багато компаній з метою захоплення ринку навіть демпінгують. Тому цілком логічно, що страховики неохоче діляться інформацією про підвищення цін на послугу.
Більше того, щоб не відлякати клієнтів зрослими тарифами, вони активно користуються системою бонус-малус, переробляючи її кожний на свій лад. Приміром, у компанії "Вексель" підвищили тарифи на 10% не для всіх клієнтів, а тільки для тих, у кого збитковість за рік становить 200-300% (тобто виплати перевищують вартість страховки в 2-3 рази). У той же час для більш дисциплінованих водіїв ціни з КАСКО залишили попередніми.
В "ПЗУ-Україна" тарифи підняли на 10-20%, однак для тих клієнтів, хто їздив беззбитково, їх знизили. Наприклад, їздив водій чотири роки без аварій, купуй поліс КАСКО на 40% дешевше, три роки - на 30% і так далі.
Використовують страховики й інші способи заманювання автомобілістів. Наприклад, пропонують комплексний договір страхування (КАСКО, добровільна цивільна відповідальність, страхування від нещасного випадку), що обійдеться клієнтові дешевше, ніж якби він купував ці продукти окремо.
Є й більш оригінальні акції: приміром, один зі страховиків планує роздавати рекламні флаєри зі знижкою 5-10% на поліси КАСКО. Втім, як зізнаються самі страховики, подібні акційні знижки в 99% випадків не більш ніж маркетинговий хід.
Тетяна Павлюченко
За матеріалами: Діло
Поділитися новиною