За небо доведеться доплатити — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

За небо доведеться доплатити

Казна та Політика
447
Із сьогоднішнього дня авіакомпаніям, літаки яких перетинають повітряний простір України, доведеться платити за аеронавігаційне обслуговування за новими тарифами.
Дане підвищення, швидше за все, відіб'ється на рентабельності авіаперевезень для компаній, а не на вартості перельотів для пасажирів. Відповідний наказ був запропонований для розгляду Мінтрансзв’язку 25 червня 2008 р. під номером 926 і вступає в дію 1 вересня 2008 р.
Відповідно до даного документа, ставка збору за аеронавігаційне обслуговування літака на маршруті складе EUR37,26 за тонну ваги, у районі аеродрому - EUR5,88. Раніше ці збори становили $20 за тонну за обслуговування на маршруті і близько $2 за тонну - на аеродромі.
Наказ уводить єдину ставку - як для міжнародних, так і для внутрішніх польотів, що повністю відповідає вимогам статті 15 Чиказької конвенції. Розмір цієї ставки контролюється основними міжнародними організаціями - Міжнародною організацією цивільної авіації (ICAO), Міжнародною асоціацією повітряного транспорту (IATA) і Європейською організацією з безпеки аеронавігації (Євроконтроль).
При його розрахунку враховуються макроекономічні показники країни, інтенсивність і прогнози польотів через її повітряний простір. Аеронавігаційне обслуговування повітряних суден у повітряному просторі забезпечується державним підприємством "Украерорух" і є основним джерелом його доходів. Тому збільшення зборів покликане в деякій мірі поліпшити фінансове становище держпідприємства, а також збільшити надходження в держбюджет.
Кількість польотів у повітряному просторі постійно росте. За шість місяців поточного року "Украерорух" забезпечив аеронавігаційне обслуговування майже 198 тис. рейсів, що на 12,4% більше в порівнянні з першим півріччям 2007 р.
Більшість експертів вважає, що збільшення розмірів зборів за аеронавігаційне обслуговування несильно відіб'ється на вартості авіаперевезень, тому що основну роль у ціноутворенні відіграють ціни на паливо. "Безумовно, будь-які додаткові витрати, які лягають на плечі компанії, повинні бути якимсь чином виправдані. Однак пасажири не відчують на собі даного підвищення, принаймні найближчим часом", - повідомила прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
"Наші експерти будуть керуватися, у першу чергу, економічними важелями формування тарифів. Головний момент, що ми будемо враховувати при цьому, - ринок", - резюмувала вона. До всього цього на українському ринку авіаперевезень існує постійна конкуренція, тому важливим фактором, що впливає на ціноутворення, є попит на послуги в цьому сегменті.
"Рентабельність внутрішніх перевезень і так негативна, а подальше підвищення тарифів лише знизить пасажиропотік й у підсумку зменшить прибутковість", - вважають в авіакомпанії "Аеросвіт". За підрахунками українських авіакомпаній, внаслідок підвищення збору собівартість внутрішніх перевезень, залежно від типу літака і довжини маршруту, збільшиться на 5-7%.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас