З метро витісняють рекламу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

З метро витісняють рекламу

224
Після відносного літнього затишшя столичні чиновники з новими силами узялися за рекламу на комунальному транспорті.
Зовні поки все виглядає спокійно, але протистояння операторів транспортної реклами і керівництва відповідальних за її розміщення комунальних підприємств досягло апогею: повторюється торішня ситуація із зовнішньою рекламою, коли рекламістів примушують переукласти існуючі договори на кабальних для них умовах.
Учора відбулася зустріч чиновників головного управління транспорту КМДА і представників рекламних компаній, основним питанням якої були умови пропонованого до переукладання договору. За словами Віталія Апостолова, голови представництва Держкомпідприємництва в Києві, у цьому випадку грубо порушуються права підприємців. "Переукладання договорів абсолютно незаконно. Немає такого в українському праві, що можна розірвати договір в односторонньому порядку без якихось об'єктивних причин і не відповідати за це", - повідомив Апостолов.
Відзначимо, що в пропонованій редакції договору чиновники залишають за собою право не тільки розірвати його в односторонньому порядку без якихось компенсацій рекламістам, але й самостійно змінювати тарифи і демонтувати рекламні конструкції у випадку найменших порушень. За рекламістами залишається лише право вчасно платити за рахунками й у випадку непорозумінь звертатися в суд. Зате обов'язків явно додається, та й штрафні санкції передбачаються досить жорсткі: пеня в розмірі 0,5% суми простроченого платежу за кожний день прострочення (якщо заборгованість не погашається протягом місяця, стягується додатково 15% від загальної суми боргу, якщо ж протягом двох місяців - потрібно не тільки платити пеню, але й готуватися до демонтажу конструкції). Крім того, передбачається штраф у розмірі 100 грн. за кожний день затримки повернення місця у випадку рішення про демонтаж конструкції, а також штрафні санкції за порушення умов розміщення рекламних матеріалів у десятикратному розмірі від затвердженого розміру плати за оренду, що не цілком узгодиться з умовами вітчизняного законодавства.
Крім цього, уже розроблені і затверджені нові тарифи за оренду внутрішніх і зовнішніх площ комунального транспорту столиці під розміщення реклами. Учасники ринку і чиновники давно прийшли до згоди, що тарифи потрібно змінювати, але рекламісти ніяк не очікували, що їх піднімуть так сильно. У середньому вони зростуть у три-п'ять разів, хоча по деяких позиціях подорожчання складе 1100%. Також проект регуляторного акту пропонує значно підвищити зональні коефіцієнти (у середньому в два-три рази).
На відміну від працівників у сфері зовнішньої реклами, у транспортників немає багатого досвіду галузевого протистояння тиску чиновників. Хоча ситуація, схоже, розігрується за тим же сценарієм: сумнівний з погляду юридичної грамотності Порядок, створення нежиттєздатної комісії і, зрештою, договір, що по багатьох позиціях порушує права бізнесу. "Подібні ініціативи розробників документа однозначно не мають нічого спільного зі здоровим глуздом і професійним підходом до регулювання рекламної галузі. Проект документа містить норми, які приведуть до кризи ринку реклами на транспорті і дадуть можливість для його переділу з використанням адміністративного впливу, як це відбувається в сегменті столичної зовнішньої реклами", - вважає Роман Паламарчук, виконавчий директор Асоціації зовнішньої реклами.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас