Мінтрансзв’язку визначило місце нового аеропорту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мінтрансзв’язку визначило місце нового аеропорту

982
У Міністерстві транспорту та зв'язку визначилися з місцем будівництва аеропорту під Києвом. Як повідомив Йосип Вінський, новий повітряний порт столиці буде побудований під Васильковом.
Для реалізації проекту планується залучити кошти приватних інвесторів. При цьому аналітики сумніваються в доцільності будівництва.
За словами міністра транспорту та зв'язку, його відомство розробило і направило на розгляд у Кабінет міністрів пропозицію про будівництво нового аеропорту між селами Велика Бугаївка і Рославичі (Васильківський р-н) на умовах концесії. "Я подав у Кабінет міністрів пропозицію про затвердження цього проекту як концесійного, тобто жодної копійки державних грошей туди небажано вкладати. Як тільки буде ухвалено рішення, відразу ж за процедурою буде визначення учасників", - повідомив він. Орієнтовна вартість будівництва становить близько $2,5 млрд.
Ідея створення нових повітряних воріт для Києва саме на цьому місці виникла ще в радянські часи. Із приходом нинішнього транспортного керівництва вона знову опинилася на порядку денному. Як розповів голова Державіаадміністрації Олександр Давидов, аеропорт під Великою Бугаївкою, завдяки двом сучасним злітно-посадковим смугам (ЗПС), зможе приймати будь-які типи повітряних суден та обслуговувати близько 50 млн. чоловік на рік.
У Мінтрансзв’язку розглядали кілька варіантів місця розташування аеропорту. Серед них - льотно-іспитова база АНТК ім. Антонова в Гостомелі, для перетворення в пасажирський аеропорт якої знадобилася б найменша кількість коштів. Однак у цьому випадку АНТК ім. Антонова залишилося б без своєї бази, тому що поєднання іспитових польотів з регулярними практично неможливо. Є також два військові аеропорти - в Узині і Білій Церкві, але вони знаходяться на відносно великій відстані від межі міста. До того ж у чиновників на них інші плани - створення вантажних портів. Варіант розміщення аеропорту у Василькові також відпадає через неможливість продовження ЗПС, що перебуває саме між автодорогами Київ-Васильків і Київ-Одеса.
Експерти галузі поки що не бачать потреби будувати новий аеропорт, відзначаючи при цьому більш гостру необхідність розвитку інфраструктури Міжнародного аеропорту "Бориспіль". "Потенціал бориспільського аеропорту використовується сьогодні на 10%. Для порівняння: аеропорт у Хітроу (Лондон), що має дві ЗПС із аналогічними параметрами, обслуговує більше 60 млн. чоловік на рік. При цьому пасажирооборот "Борисполя" цього року складе всього близько 6 млн. чоловік", - міркує голова Центру політичного та економічного аналізу Олександр Кава. До того ж інвестицій у розмірі $2,5 млрд. чи навряд буде досить для створення з нуля сучасного авіакомплексу із пропускною здатністю 5-10 млн. чоловік за рік. Реальна вартість реалізації проекту складе не менше $4 млрд.
Наполегливе бажання Мінтрансзв’язку, незважаючи ні на що, побудувати аеропорт на правому березі, скоріше пов'язане із прагненням до освоєння коштів. "Навіть якщо будівництво буде проходити за гроші приватних інвесторів, однаково буде потрібне залучення державних коштів у розробку проекту", - резюмував експерт.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас