Олімпійські кільця - бізнес, що приносить мільярди — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Олімпійські кільця - бізнес, що приносить мільярди

459
Міжнародний олімпійський комітет, відповідальний за проведення літніх та зимових Олімпіад, має три найпривабливіших маркетингових майданчики у світі. Пекін-2008, як видно, поб'є всі рекорди й принесе близько 4,2 млрд доларів доходу.
Під час однієї з прес-конференцій, влаштованих МОК у Пекіні, один журналіст поцікавився, чи постраждала така марка, як "Олімпіада", від суперечливих і політично пофарбованих дискусій навколо літньої Олімпіади в Пекіні. "Нічого про це не чув", - відповів Тімо Лумме, генеральний директор IOC Television and Marketing Services SA, дочірньої компанії МОК. Представник МОК Жизель Девіс, яка в останні дні повинна була зберігати холоднокровність, щоб парирувати питання, що задають переважно на політичні теми, додала: "Добре вже те, що критичні дискусії ведуться в цьому залі. Але за його межами людей переважно цікавить спорт". Але звідки їй це відомо? Її колега Лумме навів цифри, які повинні доводити правоту заяв. 842 млн китайців, сидячи перед екранами телевізорів, стежили за церемонією відкриття Олімпіади. "Це наймасштабніша телеподія за всю історію Китаю", - відзначив Лумме.
За перші 10 днів Ігор близько 102 млн жителів Піднебесної стежили за спортивними змаганнями в інтернеті. І американська телекомпанія NBC, найважливіший партнер за угодою про права трансляції МОК (штаб-квартира якого перебуває в Луізіані), може бути задоволений. 40 млн громадян США стежили в минулу суботу за видатною гонкою свого співвітчизника, плавця Майкла Фелпса; подібного рекордного числа включень не було зафіксовано вже 20 років, повідомив Лумме. Подібні дані потрібні телекомпаніям ще й для того, щоб знову виправдати свої витрати. NBC заплатила за свої права трансляції на північноамериканському ринку 893 млн доларів - близько 100 млн більше, ніж 4 роки тому в Афінах. У статті доходів NBC хоче набрати ще близько 1,1 млрд доларів, продавши час під рекламу, що буде включатися під час трансляції змагань.
Астрономічно дорогі права на трансляцію
За поточний період (з 2005 по 2008) продаж прав на трансляцію принесла МОК 2,6 млрд доларів. У цілому доходи МОК від Ігор у Туріні та Пекіні становлять понад 5 млрд доларів - біля половини цієї суми становить бізнес з продажем телетрансляції Ігор. У Пекіні МОК заробив близько 1,7 млрд доларів - на 240 млн доларів більше, ніж в Афінах, при цьому варто відзначити, що долар знизився в ціні. За оцінками спостерігачів, Ігри в Лондоні принесуть близько 2 млрд доларів доходу.
Стає очевидним, що члени МОК присудили Пекіну право проведення літньої Олімпіади ще й з економічних причин. Звичайно, вони усвідомлювали те, що незадоволеним тим, що Ігри будуть проводитися в країні, в якій ситуація з правами людини як і раніше залишає бажати кращого, буде насамперед Захід.
Поряд з правами на трансляцію Олімпіада приносить доход насамперед завдяки спонсорам. Олімпійські ігри допомагають останнім освоювати нові ринки й знаходити нових покупців, що стає особливо привабливим для світових концернів. Це стає ясно на останніх прикладах - Пекін-2008 і Сочі-2014. Цим, швидше за все, можна пояснити й той факт, що на період з 2005 по 2008 рік очікуваний доход, що складе понад 5 млрд доларів, на 30% перевищить суму, зароблену в період з 2001 по 2004 рік (Олімпіади в Солт-Лейк-Сіті та Афінах). Про це заявив голова маркетингової комісії МОК Герд Хайберг.
12 найважливіших спонсорів МОК з так званої топ-програми, до числа яких входить і швейцарська Omega, викупили на загальну суму в 866 млн доларів права на ексклюзивну рекламу у відповідних групах продукції, додавши до своєї символіки олімпійські кільця - і тут термін дії договору становить 4 роки. Якщо спочатку переважно американські компанії цінували ринкову вартість олімпійських кілець, то тепер до них приєдналися й великі спонсори з інших континентів.
Спонсори платять на цій Олімпіаді більше, ніж абиколи
Те, що ці Ігри викликають особливий інтерес, стає очевидним ще й тому, що провідні спонсори представлені на Олімпійському стадіоні своїми власними павільйонами. Про це повідомив Гілберт Феллі, виконавчий директор МОК, відповідальний за проведення Ігор. До цього доходи від спонсорів місцевого організаційного комітету ніколи не перевищували аналогічні доходи самого МОК. Доходи організаційного комітету Пекіна склали 1,2 млрд доларів.
Частку в доході від продажу прав на трансляцію має й місцевий організаційний комітет - вона становить близько 50%, залишок ділять між собою національний Олімпійський комітет, а також професійні союзи, які частково залежать від МОК, оскільки в деяких видах спорту в міжнародній торгівлі правами на трансляцію не можна заробити ні франка. Сам МОК, що користується податковою волею, бере із загального доходу 8%, що принесло йому за період з 2005 по 2008 рік доход у розмірі 415 млн доларів.
Принаймні в цей час немає ознак того, що олімпійські кільця втрачають свою привабливість. Поки спортсмени виступають безкоштовно - у надії завоювати "золото" на Олімпіаді - спіраль буде закручуватися вгору.
Однозначно ринкова вартість буде підвищуватися доти, поки МОК буде розміщати свою найважливішу та єдину цінність на нових ринках - таких, як Китай - і не важливо, чи пов'язано це з прославленим, але не маючим чіткого визначення олімпійським духом. Олімпіада стає в першу чергу однією з найзначніших маркетингових майданчиків, на яких можна стежити за тим, що відбувається, по телевізору або в інтернеті.
За матеріалами:
Inopressa
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас