Білорусія відмовляється від солодкого — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Білорусія відмовляється від солодкого

Аграрний ринок
275
Уряд Білорусії ввів антидемпінгові мита на українську карамель - у повній відповідності з рекомендаціями, які дав місцевий МЗС на початку року, завершивши антидемпінгове розслідування проти українського продукту.
Працювати за новими правилами українським кондитерам доведеться вже через місяць - зокрема, додатково мотивувати дистриб’юторів на білоруському ринку.
За підсумками дворічного розслідування, білоруська сторона встановила наявність демпінгового імпорту карамелі з України, що "завдає матеріальної шкоди білоруським виробникам" і витісняє їх з вітчизняного ринку. На думку деяких учасників, введення мит - результат лобізму місцевих виробників і компаній-постачальників сировини та матеріалів для них, які не зацікавлені в падінні виробництва місцевих кондитерів. Відповідно до постанови уряду Білорусії №1178, розмір мита становить 11,76% від митної вартості на карамель, що не містить какао, і 23,9% на какаовмісний продукт. Мита будуть діяти три роки.
"Звичайно, приємного в цьому мало, і компанії які давно поставляють на місцевий ринок карамель, це не радує, - говорить гендиректор ЗАТ "Укркондитер" Станіслав Мироненко. - Наше Мінекономіки ще не одержало офіційного повідомлення від білоруської сторони. Традиційно такі постанови набувають чинності через місяць з дня опублікування". При цьому він підкреслив, що навіть якщо виробники вирішать скоротити поставки в Білорусію, то внутрішній ринок зможе прийняти надлишок продукції: "Ми констатуємо збільшення українського ринку на 130%, у тому числі сегмент карамелі теж іде з випередженням темпів минулого року".
Збільшення експорту в Білорусію відбулося торік. "Усіх як прорвало, - говорять в "Укркондитері". - Але за підсумками року експорт туди склав лише 10 тис. т, близько половини з них - рошенівський продукт". Як раніше повідомили в компанії, "Рошен" швидше за все буде покривати поставки в Білорусію зі свого підприємства в Росії. "Крім того, не можна говорити, що карамель "Рошен" - дешева, вона впевнено наближається до вищого цінового сегмента, тому не можна сказати, що компанія демпінгує, - сказало джерело на ринку. - Введення мит відіб'ється на тих компаніях, чия продукція споживається, тому що дешевша вді місцевих аналогів".
Виробництво карамелі давно не є пріоритетом для українських кондитерів, які зосередилися на більш маржинальній продукції. "АВК" в 2006 р. взагалі припинила випуск карамелі як безперспективного продукту, попит на який неухильно знижується, - говорить гендиректор кондитерської компанії "АВК" Андрій Дикунов. - Як і на всіх зовнішніх ринках, "АВК" при поставках у Білорусію наголошує на своєму топ-асортименті - високоякісній кондитерській продукції, переважно, шоколадних виробах. Це продукція середнього і вище цінових сегментів, бренд, а не просто солодощі".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас