Румунам додадуть роботи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Румунам додадуть роботи

Казна та Політика
281
Міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський повідомив про підвищення портових зборів на 58%. На думку експертів, це несильно відіб’ється на власниках вантажів, однак дозволить морським торговельним портам (МТП) підвищити прибутковість. Приватні перевізники прогнозують зменшення вантажопотоків через порти і збільшення вартості вантажоперевезень.
Проект відповідної постанови був переданий Мінтрансзв’язку для розгляду в Кабінеті міністрів ще близько місяця тому. Учора після засідання Кабміну Йосип Вінський повідомив про затвердження даного документа. "Сумарно портові збори збільшені на 58%. Ці збори не піднімалися з 2000 р., тобто реально ми вийшли на ті цифри, які могли б бути, якби враховувалася інфляція", - повідомив міністр. Раніше його заступник, директор департаменту морського та річкового транспорту Володимир Работнєв не виключав можливості надання знижок деяким портам. "У когось канальна складова більша, у когось пасажирські перевезення істотні. Будемо думати над знижками, щоб не розполохати вантажоперевезення", - підкреслив заступник міністра.
Це не перші коректування портових тарифів цього року. Нагадаємо, що, згідно з наказом Мінтрансзв’язку №772 від 26 червня, з 8 липня поточного року розмір лоцманського збору для суден закордонного плавання збільшений у середньому на 58%.
На думку експерта галузі Костянтина Ільницького, необхідність збільшувати розміри портових зборів виникла вже давно. "З моменту останнього підвищення в 2000 р. подорожчало все, крім портових зборів. Дійшло до того, що немає коштів на ремонт причалів, покупки буксирів і для інших першочергових потреб. Я вважаю, що мало підвищили", - вважає пан Ільницький. Відповідно до розрахунків, які провели фахівці Мінтрансзв’язку, після підвищення портових зборів вартість заходу судна збільшиться на 0,3% від розміру фрахту. "Для судновласника це незначно. Зате порти одержать істотне збільшення: якщо зараз українські МТП на місяць збирають близько 20 млн. грн., то тепер ця сума досягне приблизно 36,5 млн. грн.", - резюмував експерт.
У той же час приватні судновласники вкрай обурені збільшенням тарифів на портові послуги. На їхню думку, дане підвищення приведе до того, що вантажопотік піде до сусідів - у Констанцу і Новоросійськ. "Підготовка "Закону про порти" затримується, не створюється портова адміністрація, Мінтрансзв’язку керує тарифами в ручному режимі замість того, щоб відпустити їх і створити між судновласниками здорову конкуренцію", - називає основні проблеми вітчизняних портів керівник одного із транспортно-експедиційних підприємств. "Я не бачу реальних обґрунтувань для настільки високого підйому зборів. Адміністративний, канальний, корабельний, маяковий, карантинний - до кожного з них потрібний строго індивідуальний підхід. Судновласники тепер будуть змушені підвищити вартість перевезення вантажів", - додав підприємець.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас