ЄС може скоротити квоту для постачання брухту чорних металів з РФ на 25% — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ЄС може скоротити квоту для постачання брухту чорних металів з РФ на 25%

Енергетика
252
Металургійні компанії РФ пропонують альтернативні варіанти підвищенню експортних мит на брухт чорних металів, тому що вважають, що підвищення створить вітчизняним виробникам проблеми з поставками в Європейський Союз (ЄС), що вже попередив про можливе скорочення квоти на 25%.
Пропозиції низки представників металургійних компаній були заслухані у вівторок на засіданні комісії з металургійного і гірничорудного комплексу при Російському союзі промисловців і підприємців (РСПП). Під час засідання представники металургійних компаній обговорили доцільність пропозиції уряду РФ про підвищення експортних мит на брухт і відходи чорних металів.
"Даний захід може мати дуже серйозні наслідки для всіх металургійних підприємств РФ. Зокрема, обсяги поставок російського прокату в ЄС регламентуються відношенням між Росією і ЄС. Однією з умов даної угоди є зобов'язання з боку Росії не створювати додаткових бар'єрів для експорту брухту", - пояснив під час засідання представник ВАТ "НЛМК". За його словами Єврокомісія вже виступила із пропозицією скоротити квоту для російських металургійних підприємств як мінімум на 25% у випадку введення додаткових мит.
"Скорочення квоти на 25% приведе до скорочення поставок з Росії в ЄС як мінімум на 760 тис. тонн за рік. Зниження поставок дозволить конкурентам зайняти ніші в ЄС, повернути які російським підприємствам буде складно", - пояснив представник НЛМК.
Крім того, за його словами штучне зниження цін на брухт чорних металів на внутрішньому ринку в результаті введення експортних мит може сприйматися партнерами з ЄС і США як неправомірна субсидія російським виробникам. "У результаті чого російська сталепродукція може потрапити під розслідування на великих експортних ринках, що, як правило, закінчується застосуванням експортних мит і повним закриттям ринків", - повідомив представник компанії.
"Захід для різкого підвищення специфічної складової на експорт брухту не дасть результату. У нас є угода з Європейським співтовариством. Ми б'ємося з ним за кожен кілограм металу, що ми вивозимо туди", - поскаржився під час засідання представник однієї з металургійних компаній. За його словами, в умовах прийняття рішень про підвищення мит російським металургам доведеться також переглянути кілька інших угод з ЄС. "У нас в угодах є положення, які передбачають поставку певної кількості металу для сервісних центрів, що не обмежується квотами. Крім цього, ЄС дає нам певну кількість металу для поставки в суднобудівну галузь. Про все це нам доведеться забути на довгий період", - поскаржився під час виступу один з учасників ринку.
У своєму виступі на комісії РСПП представник іншої металургійної компанії, що входить у число найбільших у РФ, заявив також, що введення експортних мит на брухт не принесе металургійній галузі істотних переваг, тому що пропозиція брухту на внутрішньому ринку в результаті скорочення експорту буде носити короткостроковий характер і приведе до відтоку з галузі дрібних брухтоздавачів. "Експортери постараються відіграти частину своїх втрат за рахунок зниження закупівельних цін", - пояснив він.
На засіданні РСПП як альтернативні механізми скорочення вивозу брухту за межі РФ розглядався варіант скасування ПДВ на обіг брухту і чорних металів. Цей захід, на думку низки учасників ринку, дозволить значно знизити привабливість експорту на величину ПДВ, що відшкодовується. Так само обговорювалося питання створення спеціалізованих прикордонних переходів для експорту брухту з адміністративним технічним обмеженням їхньої пропускної здатності. При цьому закриття або ускладнення роботи існуючих зараз пунктів пропонувалося зробити на підставі жорсткості технологічних та екологічних вимог на прикордонних переходах. Учасники ринку пропонували також варіант створення інститутів спецекпортерів з акцентом на їх високу технічну оснащеність і можливість відповідати високим технологічним та екологічним вимогам.
У рамках комісії також обговорювалася можливість регулювання внутрішніх цін на металопродукцію шляхом тарифного регулювання залізничних перевезень - зокрема, тарифікації перевезень не за третім тарифним планом прейскуранта, а за першим. Даний перехід дозволить металургам заощаджувати не менше 20% на перевезеннях.
Наприкінці липня на засіданні в Нижегородській області прем'єр-міністр РФ Володимир Путін дав доручення відомствам представити пропозиції щодо створення контрольних механізмів, уточнення ставок вивізних мит і податкового режиму в сфері експорту брухту чорних і кольорових металів.
"Давайте, зрештою, визначимося, ми і далі будемо стимулювати експорт цієї сировини чи хочемо зберегти її на власному ринку?", - сказав глава уряду. У свою чергу, міністр промисловості і торгівлі Віктор Христенко, виступаючи з доповіддю, запропонував підвищити специфічну складову вивізного мита на брухт чорних і кольорових металів з 15 євро до 120-130 євро без зміни адвалорної 15%-вої ставки.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас