Заливай, подешевшало! — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Заливай, подешевшало!

Енергетика
729
Найбільше за минулий тиждень подешевшало дизельне паливо. Його вартість у роздробі впала на 20 копійок. Експерти ринку пов'язують приємну для автомобілістів тенденцію зі зниженням цін на нафту. Але при цьому світові котирування останнім часом обвалилися на 20%, а паливо в Україні подешевшало від сили на 3%.
Такий перекіс торговці пояснюють просто. Нібито вони раніше підвищували ціни на бензин повільніше, ніж росли світові ціни. Тепер же оператори мають намір одержати максимальну вигоду, тому баряться зі зниженням ціни. "У нафтотрейдерів і роздрібних операторів заробіток був близький до нуля. Сьогодні ж падіння світових цін на нафту дає нам можливість трохи заробити", - зізнався Сергій Корецький, генеральний директор компанії "Континіум" (заправки WOG).
На українських заправках спостерігається рідкісне явище - почали знижуватися ціни на паливо.
Експерти пояснюють запізнілу реакцію українських нафтоторговців тим, що роздрібні компанії, як правило, тримають при собі місячний запас товару. "Після того як дорогий товар проданий, на заправки почав надходити більш дешевий", - пояснює виконавчий директор аналітичної компанії UPECO Сергій Куюн. Він також констатує, що зараз є всі передумови для подальшого зниження ціни на бензин. "Якщо ціна, що є у світі, стабілізується, принаймні, ще на два тижні, то нас чекає зниження ще на 20 копійок. А до кінця місяця не виключено, що ціна може впасти і ще більше", - прогнозує експерт.
У прес-службі концерну "Галнафтогаз" (заправки "Окко") підтверджують, що донедавна торгівля велася запасами більш дорого бензину. "І тільки зараз, коли він вичерпався, з'явилася адекватна ціна на АЗС", - пояснюють ситуацію оператори ринку. Генеральний директор компанії "Континіум" (заправки WOG) Сергій Корецький у свою чергу говорить, що затримка зі зниженням ціни на роздрібному ринку пов'язана зі складною логістикою нафтопродуктів. "Ви ж розумієте, що якщо ціна впала на ф'ючерси нафти, то ціни на бензин зміняться не менш ніж через 20 днів", - говорить він.
Уповільнена реакція
Дмитро Звєрєв, заступник директора департаменту громадських комунікацій компанії "ТНК-ВР Коммерс" додає, що операторам потрібен час, щоб законтрактувати товар у закордонних партнерів, транспортувати до кордону, розмитнити, поставити на нафтобази та у роздріб. "При цьому кожен учасник, коли намітилася тенденція падіння, бере паузу, розраховуючи придбати товар на піку падіння якнайдешевше", - говорить він.
За словами Звєрєва, першим падіння цін відчув оптовий сегмент. "З початку місяця ціни на нафтопродукти в наших операторів уже впали на 300-700 гривень за тонну, що, до слова кажучи, негативно відбилося на місцевих нафтопереробних компаніях, що купили в липні сировину за високою відносно нинішнього рівня вартістю", - уточнив він.
Оператори також обережно говорять про подальші тенденції на паливному ринку. "Дійсно, потенціал до зниження є. Але він прямо буде залежати від того, як будуть поводитися ціни на нафту на світових ринках", - припускає прес-секретар "Галнафтогазу" Мане Акопян.
Оператори не виходять із коридору
Влада не приховує задоволення від того, що ціни на паливо пішли вниз. "Аналіз фактичних роздрібних цін на заправках показує, що учасники ринку дотримуються рекомендованих цінових коридорів на паливо", - каже Фент Ді, начальник прес-служби Мінпаливенерго.
Він нагадав, що на період з 11 по 21 серпня розрахунковий ціновий коридор для роздрібних АЗС був установлений на рівні 6,69-6,90 гривні за літр для бензину марки А-95, а для дизельного палива - на рівні 6,99-7,20. Фент Ді відзначив, що, крім зниження світових цін на нафту, ще одним фактором, що вплинув на зниження ціни нафтопродуктів на АЗС, стало падіння попиту. Це результат завершення збору врожаю, а також рішення Кабміну поставляти сільгоспвиробникам паливо, вироблене Шебелинським ГПЗ.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас