Автомобілі з-за кордону: простіше ввезти, але дорожче оформити? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автомобілі з-за кордону: простіше ввезти, але дорожче оформити?

Казна та Політика
3975
Кількість автомобілів з Європи найближчим часом збільшиться. Тепер ввозити в Україну та оформляти транспортні засоби з-за кордону будуть за новими правилами. На митниці впевнені: новий порядок митного контролю та оформлення ввезених у країну автомобілів полегшить життя автомобілістам і знизить рівень хабарництва на митниці. Чи так це - розбиралася інтернет-газета "СЕЙЧАС".
З 24 червня поточного року в Україні діє новий порядок митного контролю та оформлення транспортних засобів, які ввозяться на територію України для вільного обігу. Даний порядок передбачений наказом Державної митної служби №229 від 17 березня 2008 року.
Транзитом через границю
Тепер митне оформлення автомобілів, які купують для себе українці за кордоном, буде здійснюватися за абсолютно новою процедурою. По-перше, відзначили в прес-службі Держмитслужби, - за місцем постійного проживання або тимчасового перебування громадян, яким належить автотранспорт. По-друге, огляд автомобілів, що перетинають границю України, буде проводитися разом із працівниками підрозділів ДАІ МВС. Митникам же, у випадку ввозу громадянами транспортних засобів з метою вільного обігу, доведеться проводити митний огляд транспортного засобу й митні процедури по оформленню документів контролю доставки транспортного засобу до митниць призначення.
Таким чином, на границі здійснюється тільки пропуск автомобілів на територію країни та їхній митний огляд. Растаможка - винятково на внутрішніх митницях, які є в кожній області. Нагадаємо, до вступу в чинність нових правил всі ці процедури здійснювалися винятково на границі, на що йшло дуже багато часу - як в автомобілістів, так й у співробітників митниці. "Нововведення покликані вдосконалити порядок митного контролю та оформлення автотранспорту, переміщуваного через державний кордон України", - говорять у Держмитслужбі. Крім того, у відомстві впевнені, що нова процедура дозволить уникнути хабарництва на границі.
Простіше, але дорожче
"Таке нововведення дасть громадянам, які ввозять транспортні засоби для вільного обігу, можливість здійснювати їхнє митне оформлення та оплачувати митні збори "вдома". У цей момент зроблене все для того, щоб людям було просто й зрозуміло оформляти транспортні засоби - у всіх митних органах визначені підрозділи, в яких буде здійснюватися оформлення транспортних засобів, які належать громадянам, постійно або тимчасово проживаючим у відповідних регіонах країни", - відзначив Микола Мироненко, директор Асоціації митних брокерів України.
"Про скорочення часу оформлення транспортних засобів говорити поки рано. Можливо, за рахунок того, що тепер митним оформленням може займатися митний брокер з доручення громадянина, ця процедура й прискориться", - відзначив Мироненко. "З однієї сторони можливість підключити митного брокера полегшить життя людям, які не хочуть займатися біганиною з документами. З іншого боку - є дуже великий ризик, що в цих митних брокерів будуть такі гарні контакти на митниці, що не користуючись послугами такого брокера, людина попросту не зможе самостійно оформити документи. Ця послуга може перетворитися з опціонної в обов'язкову. Тим більше що вартість таких послуг чимала", - відзначив Олександр Кава, директор Центра економічного та політичного аналізу.
Самі автомобілісти також не дивляться на нововведення крізь рожеві окуляри. Автолюбитель Андрій відзначив, що паралельно зі спрощенням і здешевленням перетинання границі (для відповідності правилам СОТ) митники підняли тарифи на оформлення транспортного засобу. "Так що можна сказати, що сама процедура спроститься, але стане дорожче, - відзначає він. - Плюс тепер може з'явитися можливість ввозу авто на запчастини". Єдиним позитивним моментом нововведення автолюбитель вважає той факт, що оформляти документи у своєму місті на регіональній митниці простіше й спокійніше, ніж робити це на границі "в умовах, далеких від людських". "Та й говорити, що нові правила знизять рівень корупції й хабарництва як на границі, так і на регіональних митницях, - велика ілюзія", - додав він. "Ситуація з корупцією може після цього нововведення змінитися - але не убік поліпшення, а убік збільшення, тому що якщо на границі йде великий потік і самі митники не зацікавлені значно затримувати людей з питань оформлення документів, то за місцем проживання ця процедура може затягтися на набагато більше тривалі строки без матеріального стимулювання співробітників митниці", - вважає Кава.
Є варіанти...
За словами співробітника однієї з регіональних митниць України, з урахуванням нових правил розтаможувати автотранспорт планується двома способами. По-перше, можна заздалегідь оформити попередню декларацію громадянина й сплатити митний збір. Правда, цей варіант можливий за умови наявності всієї інформації про автомобіль та його характеристики в документі - рік випуску, марка, модель, вартість, технічні параметри. У випадку якщо параметри автомобіля не відомі - має бути другий, більше складний, варіант оформлення. При відсутності попередньої декларації й попередньо внесених коштів на депозитний рахунок фізосіб доведеться оформляти грошову заставу. Вона буде вноситься при перетинанні границі, але саме оформлення транспортного засобу однаково буде здійснюватися на внутрішньому посту митниці за місцем проживання громадянина. Фактично - це гарантія доставки автомобіля до місця проживання покупця.
За даними Держмитслужби, в 2007 році в Україну для постійного користування громадянами завезено 10,3 тис. одиниць легкового автотранспорту (з урахуванням легкового автотранспорту, оформленого із застосуванням пільг), у тому числі 500 автомобілів виробництва країн СНД та 9,8 тис. од. виробництва інших країн. Із цієї кількості 51% (5,2 тис. од.) становили нові автомобілі, 23% (2,3 тис. од.) - до 5 років й 27% (2,8 тис. од.) - старше 5 років. За цей період митники завели 1204 справи про порушення митних правил по ввозу автомобілів загальною вартістю 74 млн. грн. У першому кварталі 2008 року в цілому завезено 1 926 легкових автомобілів (з урахуванням легкового автотранспорту, оформленого із застосуванням пільг), у тому числі 55 автомобілів виробництва країн СНД, 1 871 автомобіль виробництва інших країн. Із цієї кількості 51% (988 од.) склали нові автомобілі, 21% (410 од.) - до 5 років й 28% (528 од.) - старше 5 років. За перші чотири місяці 2008 року відкрито 335 справ про порушення митних правил по ввозу автомобілів, а загальна вартість транспортних засобів склала 21,2 млн. грн.
Марія Азоян
За матеріалами:
газета Сейчас
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас