Інфляція змушує британців міняти споживчі звички й спосіб життя — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інфляція змушує британців міняти споживчі звички й спосіб життя

Казна та Політика
794
У Британії витрати на підтримку звичного рівня життя сильно виросли у зв'язку зі світовою економічною кризою, глобальним подорожчанням продовольства й небачених цін на енергоносії. Молодь ще може дозволити собі вести колишній спосіб життя, хоча це стало обходитися їм дорожче, але пенсіонери змушені відмовлятися від багатьох звичних речей, які стали їм не по кишені, повідомляє BBC.
Дослідження показують, що “реальний” відсоток інфляції на 1,5 % вище для тих, кому за 75, у той час як ті, кому ще немає 30, легше пристосовуються до росту цін. Благодійні організації, що займаються допомогою незаможним, вважають, що пенсіонери й родини з низьким рівнем доходів страждають від росту цін більше за всіх.
Office of National Statistics розрахував, що індекс споживчих цін у травні виріс до 3,3%, хоча у квітні рівнявся 3%. Індекс роздрібних цін також продовжує рости, збільшившись до 4,3 % у порівнянні з 4,2 % у квітні.
Ці смутні висновки ґрунтуються на вивченні споживчого кошика, куди входять 650 товарів і послуг - їхній список щорічно обновляється для того, щоб відслідковувати динаміку звичних витрат середньої людини.
В 2008 році в споживчий кошик додали фруктові коктейлі, маффіни, портативні кишенькові устрої подібні до mp3 плеєра й заморожені вегетаріанські напівфабрикати, а CD сінгли та 300-грамові пластикові пляшки з пивом й 35 мм фотокамеру видалили.
Благодійні організації подібні до Help the Aged вважають, що стандартний споживчий кошик не відображає специфіку повсякденних витрат людей похилого віку. Вони вважають, що для пенсіонерів та інших вікових груп необхідно розраховувати індекс споживчих витрат окремо.
Представник цієї організації заявив, що якщо виключити витрати на відпочинок й обслуговування автомобіля, то більша частина витрат пенсіонерів доводиться на продукти харчування й оплату рахунків за опалення, тому річний рівень інфляції для них наближається до 9-10%, замість офіційно заявлених 3,3%.
Інвестиційна група Alliance Trust, що досліджувала рівень інфляції для різних вікових груп, вважає, що для вікової групи старше 65 років вона становить 4,3%, а для групи старше 75 років вона досягає 4,8% .Офіційний рівень інфляції дійсний тільки для вікової групи до 30 років, показало дослідження.
Залежність інфляції від вікової групи
До 30 років- 3,3%
Від 30 до 49 - 3,7 %
Від 50 до64 - 4,1%
Від 65 до 74 - 4,3%
Від 75 і вище 4,8%
Джерело: Alliance Trust
Шона Доббі, голова Alliance Trust's Research Centre заявила, що люди похилого віку піддаються більш важкому інфляційному тягарю, оскільки більша частина їхніх доходів іде на покупку товарів першої необхідності й оплату комунальних послуг. Вона стурбована тим, що економічне становище цієї групи населення буде погіршуватися.
Споживчий кошик, куди ввійшли насущні необхідні товари, був придуманий наприкінці XIX століття в одному із промислових центрів того часу - місті Йорку в ході боротьби з бідністю серед робітничого класу. Продуктовий набір ґрунтувався на раціоні прийнятому в робітних будинках і містив у собі хліб, бекон, маргарин, сир, галушки, вівсянку, горохову кашу й овочеву юшку.
У наші дні в Британії бідною вважається та родина, чий доход становить лише 60% від цифри середнього національного доходу. Набір продуктів, які вважаються необхідними, як і раніше займають вагому частку в бюджеті родин із середнім і низьким рівнем доходів. Витрати на ці продукти ясніше всього відображають те, як рівень інфляції впливає на їхнє життя.
Розрахунки показують, що за останні 12 місяців ціна на молоко, сир та яйця виросла майже на 17%, вартість рослинних і тваринних жирів збільшилася на 20% за той же період часу. Бекон і свіжі овочі також подорожчали в порівнянні із цінами 2007 року. Серйозно зросли ціни на електрику, газ та опалення (на 11%), а книги стали дорожче на 13%. Миючі та чистящі засоби для догляду за будинком стали дорожче на 5%.
По контрасту ті, у кого є вільні гроші, змогли радісно виявити, що одяг подешевів на 7%, а взуття на 4% у порівнянні з 2007 роком. Старі машини також подешевіли, ціна на них у порівнянні із травнем 2007 року стала на 5% менше. Ауді та відео встаткування стало дешевше на 14%.
Хоча споживчий кошик Office of National Statistics дає репрезентативну вибірку типових покупок, там не робиться різниці між товарами першої необхідності й предметами розкоші.
Благодійна організація, що давно займається боротьбою з бідністю в Британії, Joseph Rowntree Foundation проводить всебічні дослідження на тему: які товари й послуги різні соціальні й вікові групи людей вважають необхідними для підтримки прийнятного рівня життя. Але вже зрозуміло, що в міру збільшення вартості життя, люди будуть змінювати свої споживчі звички.
Катерина Буз
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас