Автокредитування не вписалося в оборот — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автокредитування не вписалося в оборот

Кредит&Депозит
506
Держкомстат повідомив, що з урахуванням імпорту природного газу за підсумками чотирьох місяців негативне сальдо зовнішньої торгівлі України товарами перевищило $7,3 млрд. Росія й Туркменія лише частково погіршили торговельний баланс - ключовим фактором росту дефіциту стало автокредитування. Збереження такої динаміки й подальший ріст імпорту можуть стати погрозою для валютної стабільності в 2009 році, відзначають економісти.
Держкомстат вчора обнародував показники зовнішньої торгівлі в січні-квітні 2008 року. З початку року це перший місячний звіт відомства, що включає реальний обсяг імпорту в Україну без урахування поставок природного газу із січня по березень.
Як розповіло джерело в Держкомстаті, для одержання цих даних у НАК "Нафтогаз України" комітету в травні довелося звертатися до прем'єр-міністра Юлії Тимошенко.
З повних даних Держкомстату випливає, що за чотири місяці підприємства наростили експорт на 30,9% (до $19,36 млрд), а імпорт - відразу на 50,3% (до $26,74 млрд). У підсумку негативне сальдо зовнішньої торгівлі товарами досягло $7,38 млрд (за 2007 рік - $11,43 млрд), що в 2,5 рази більше, ніж за чотири місяці минулого року. Тільки у квітні торговельний дефіцит склав $2,37 млрд (експорт товарів з України виріс на 37,1%, до $5,57 млрд, імпорт - на 64,6%, до $7,94 млрд).
Рекордний торговельний дефіцит Україні забезпечили операції із країнами СНД та Європи - негативне сальдо склало $4,3 млрд й $3,7 млрд відповідно, незважаючи на те, що імпорт із цих регіонів виріс менше середнього - на 35,6% й 45,7%. Істотно більше завезли товарів з Білорусії (ріст на 154,9%, поставки бензину й добрив) і країн-експортерів природного газу: Казахстану (на 77,3%), Узбекистану (72,1%), Росії (26,1%) і Туркменії (20,3%).
Однак імпорт газу із цих країн виріс лише на 14,6%. Найбільше зріс імпорт транспорту - на 90%. "Збільшення імпорту багато в чому було забезпечено ростом споживчого кредитування на покупку автомобілів,- впевнений аналітик ІК Dragon Capital Олена Белан.- У підсумку частка імпорту автомобілів склала 15% і перевищила частку газу - 12,4%".
Збереження цієї динаміки й високих темпів росту дефіциту зовнішньої торгівлі, на думку експертів, ставить під загрозу покриття платіжного балансу країни. "Ми поки не міняємо свій прогноз річного негативного сальдо - $19 млрд, але вже зараз зрозуміло, що у випадку погіршення припливу інвестицій сальдо платіжного балансу може бути негативним уже цього року",- відзначила пані Белан.
За словами директора економічних програм Центра ім. Разумкова Василя Юрчишина, зниження обсягу інвестицій в 2008 році не буде. "Якщо раніше експерти очікували відтік інвестицій з України після стабілізації економічної ситуації в США, то тепер можна говорити, що висока прибутковість українських активів як і раніше залучає інвесторів",- говорить експерт.
Ця загроза буде актуальна й у наступному році - торговельний дефіцит може збільшитися мінімум на $10 млрд. "Всі економічні ризики поточного року переносяться на 2009 рік, внаслідок чого з'являється реальна загроза непокриття платіжного балансу",- говорить пан Юрчишин. "Очікується, що ріст цін на газ буде більшим, до того ж споживче кредитування після невеликої паузи знову збільшить темпи росту",- погоджується пані Белан. У результаті більше дворазового росту ціни на імпортований в Україну в 2009 році природний газ його вартість для споживачів підвищиться з $8,8 млрд до $19,6 млрд.Також зберігається ризик, що погіршення торговельного балансу відбудеться й з тими регіонами, у які Україна більше експортує продукції, чим імпортує відтіля: Азія (позитивне сальдо $191 млн), Північна й Південна Америка ($195 млн), Африка ($569 млн). Це випливає із дворазових темпів росту імпорту в Україну із країн цих регіонів.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас