Влада Китаю задумалася про скасування паливних субсидій — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Влада Китаю задумалася про скасування паливних субсидій

Енергетика
160
Світові ціни на нафту б'ють один рекорд за іншим. Минулого тижня вони впритул наблизилися до позначки 140 дол./бар., не добравши до нового рекорду лише декілька центів.
Таке стрімке дорожчання палива вже не кращим чином позначилося на економіках розвинених країн-імпортерів, та країн, що розвиваються, передає Reuters.
Нафтове ралі також привело до того, що власті азіатських країн серйозно задумалися про скасування паливних субсидій, які сильно ударяють по бюджету. Наприклад, КНР в 2008р. доведеться виділити близько 100 млрд дол. на субсидування, але скасуванню паливних субсидій поки заважає один істотний чинник – дуже високий рівень інфляції.
Правда, в травні 2008р. інфляція в Китаї злегка опустилася зі своїх рекордних значень і зупинилася на позначці 7,7% в річному численні, що зробило можливим скасування паливних субсидій, відзначають експерти. "Зараз наступила непогана можливість скасувати субсидування і дозволити цінам на паливо рухатися вгору. Очікується, що впродовж всього 2008р. інфляція знаходитиметься на рівні 8%, а це цілком прийнятний показник", - вважає економіст JP Morgan Франк Гонг. На його думку, необхідно дозволити цінам на паливо зрости приблизно на 40%. Звичайно, це приведе до зростання інфляції, але в той же час спровокує зниження попиту на нафту. "Через зростання цін на паливо попит на нього знизиться, що може зрештою знизити світові ціни на нафту", - додає експерт.
Проте, деякі аналітики відзначають, що про скасування азіатських паливних субсидій поки можна лише мріяти. На їх думку, Пекін вже давно натякає на можливість скасування субсидування, але поки не робить ніяких заходів. Так, прем'єр Вень Цзябао вже неодноразово підкреслював, що боротьба з інфляцією є пріоритетним завданням властей. Звичайно, скасування паливних субсидій входить в їх плани, але поки вони бояться ризикувати, побоюючись різкого стрибка інфляції.
Схожу думка висловлює і заступник голови Комісії з національного розвитку і реформ Чзан Сяоцян: "Китай прагне до того, щоб ціни на енергоносії в країні краще відображали фундаментальні чинники ринку, але повинен діяти обережно через побоювання з приводу інфляції". Він також додав, що через те, що Китай має справу з найвищою інфляцією більш ніж за десять років, країні потрібно обережно ставитися до заходів по скороченню паливних субсидій. "Наші наміри щодо загального напряму тверді, - відзначив Чзан Сяоцян. - Це лише питання часу і того, які заходи потрібно буде прийняти".
Тим часом світова економічна громадськість продовжує наполягати на тому, щоб Пекін скасував субсидування. Наприклад, міністр фінансів США Генрі Полсон минулого тижня в черговий раз закликав КНР скоротити субсидії і "дозволити ринковим силам грати істотнішу роль в ціноутворенні і регулюванні пропозиції". Річ у тому, що Китай залишився єдиною азіатською країною, що зберегла політику субсидування. "Китайська економіка стала дуже великою, щоб жити тільки за своїми правилами. Рано чи пізно їм доведеться підстроюватися під світові ринки", - відзначає економіст Lehman Brothers Роб Саббараман.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас