Як отримати компенсацію від туристичної компанії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як отримати компенсацію від туристичної компанії

420
Олег Карпов звернувся до туристичної компанії, для того щоб йому та його супутниці з дитиною організували відпочинок у Єгипті в січні 2005 року. Він чітко визначив строки перебування в Єгипті, курорт, що його цікавить, а також суму, яку він готовий заплатити за свій відпочинок, про що й уклав з туристичною компанією договір комісії.
Туристична компанія організувала відпочинок Олега Карпова, що включав й авіапереліт в обидва боки. Однак під час перебування Олега Карпова та його супутників на відпочинку відбулася зміна часу зворотного вильоту (на більш ранній строк), про що відпочиваючих не повідомили. У зв'язку із цим вони не змогли повернутися додому за наявними у них квиткам, а змушені були вирішувати питання свого повернення власними силами.
Після повернення додому Олег Карпов звернувся з позовом до суду.
Він просив у судовому порядку стягнути з туристичної компанії й туроператора заподіяні йому збитки в розмірі вартості квитків, які він змушений був придбати для того, щоб повернутися додому (2 912,00 гривень), а також компенсувати заподіяний йому та його супутникам моральний збиток у сумі 20 000,00 гривень.
Позивач мотивував свої вимоги неналежним виконанням відповідачами своїх зобов'язань, передбачених законами "Про захист прав споживача" та "Про туризм".
У ході судових розглядів було з'ясовано, що туристична компанія уклала з туроператором договір, за яким прийняла на себе зобов'язання замовити й реалізувати від свого імені тур, наданий туроператором.
За договором, укладеним туроператором з авіакомпанією, саме туроператор повинен був сповіщати відпочиваючих про можливі зміни, пов'язані з авіаперельотом.
За умовами договору комісії (відповідно до якого одна сторона повинна здійснити від свого імені певні дії з доручення іншої сторони за її рахунок), укладеним між Олегом Карповим та туристичною компанією, були чітко визначені строки перебування на відпочинку. А перенесення часу вильоту істотно їх скорочував, що свідчило про відступ від основних умов договору, які повинні були бути погоджені з Олегом Карповим.
Суд порахував вимоги позивача цілком обґрунтованими й задовольнив їх у повному обсязі, стягнувши в рівних частинах з відповідачів заподіяні Олегу Карпову збитки й суму, на яку був оцінений заподіяний моральний збиток. Апеляційні скарги туристичної компанії й туроператора були відхилені, а рішення залишене в чинності.
Інфо. Євгенія Кляцька:
Відповідно до статті 24 Закону України "Про туризм" суб'єкти туристичної діяльності зобов'язані надавати туристичні послуги в обсягах й у строки, передбачені договором.
Турист має повне право вимагати компенсацію заподіяних йому збитків у повному обсязі у випадку порушення суб'єктом туристичної діяльності норм чинного законодавства в цій галузі, а також при порушеннях законних прав йому компенсується й моральний збиток.
Слід зазначити, що для того, щоб турист мав незаперечне право вимагати компенсацію заподіяних йому збитків під час відпочинку, особливо в нестандартних ситуаціях, турист повинен пам'ятати про те, що йому необхідно буде підтвердити їх відповідними документами (чеки, квитанції, розписки) або показаннями свідків.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас