Дешевше не буде — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дешевше не буде

Казна та Політика
5989
Після повернення ввізних мит автоімпортерам прийдеться із чистого аркуша починати рекламну кампанію з урахуванням колишніх ставок і цін
Зниження ввізних мит на масові моделі автомобілів, що почалося з моменту офіційного вступу України у СОТ, відкладається. Учора депутати Верховної ради проголосували за збереження ще на півроку існуючого 25-процентного імпортного мита на іномарки з об'ємом бензинового двигуна від 1 л до 2,2 л. Автовиробники вважають, що рішення депутатів підтримає розвиток вітчизняного автопрому. А імпортери готуються скасувати введені в травні знижки.
Учора Верховна рада 367 голосами підтримала законопроект, відповідно до якого розмір ставки ввізного мита на нові легкові автомобілі іноземного виробництва в наступному році буде знижений до 10%, а до кінця 2008 року збережеться на рівні 25%. Норма стосується автомобілів з бензиновим двигуном об'ємом від 1 л до 2,2 л. Необхідність відкласти зниження мита мотивується можливим зниженням надходжень у держбюджет на суму $264 млн. Крім того, автори законопроекту вважають, що вітчизняному автопрому ще необхідно трохи часу для адаптації.
16 травня Державна митна служба, керуючись підписаним Україною Протоколом про вступ у СОТ, оголосила про введення нових ставок ввізних мит, у тому числі і 10-процентної - на автомобілі. Уже 22-23 травня кілька автоімпортерів і дилерів оголосили про зниження цін на 7-15% у зв'язку зі вступом країни у СОТ. Тепер компанії сподіваються лише на ветування закону президентом - інакше ті, хто знизив ціни, будуть змушені підвищити їх знову. "Ми постараємося не підвищувати ціни до рівня, на якому вони були до 16 травня. Зупинимося на компромісному варіанті. Остаточна ціна буде залежати від того, скільки автомобілів ми розмитнимо до повернення мита на рівень 25%", - говорить гендиректор офіційного імпортера Mazda і Suzuki компанії "Авто Інтернешнл" Олена Дуніна. В офіційного імпортера Mitsubishi, ТД "Ніко", позиція інша.
"Ми діємо за законами ринку і тому в травні знизили ціни на стільки, скільки заощадили від зниження мит. Тепер ми піднімемо їх на той же рівень", - сказав директор з продажів і реклами ТД "Ніко" Максим Рабинович.
Однак підняття цін, на думку пана Рабиновича, лише частина проблеми. Нововведення ламає структуру авторинку, оскільки мито на автомобілі з об'ємом двигуна менше 1 л і більше 2,2 л продовжить становити 10%. У підсумку виникне ситуація, при якій багато автомобілів класу D (середнього) стануть рівноцінні моделям класу C (малого середнього). А моделі з трохи більшим об'ємом двигуна можуть виявитися дешевшими від своїх прямих конкурентів. Конкуренція може бути навіть у рамках однієї моделі. "Приміром, наша модель Outlander продається в модифікації з 2- і 2,4-літровим двигуном, - говорить Максим Рабинович. - Швидше за все, від однієї з модифікацій прийдеться тимчасово відмовитися".
В "Тойота Україна", незважаючи на те, що на деякі варіанти імпортованих компанією автомобілів поширюється 10-процентне мито, змінювати ціни до кінця року не збираються. "Інакше ми розбалансуємо наш модельний ряд", - стверджує генеральний менеджер з продажів ПІІ "Тойота Україна" Роман Кузьмін.
Для українських виробників повернення до старого мита - привід радіти. На сайті корпорації "Богдан", що здійснює складання автомобілів марок ВАЗ, Kia і Hyundai, уже через кілька годин після рішення парламенту було опубліковано повідомлення про схвалення нового закону. На думку президента корпорації Олега Свинарчука, піврічна відстрочка дозволить компанії завершити інвестиційні проекти - зокрема, будівництво заводу з повномасштабного виробництва автомобілів у Черкасах і другої черги автобусного виробництва на заводі корпорації в Луцьку. Раді відстрочці зниження мит й у корпораціях "УкрАВТО" та АІС.
Втім, Роман Кузьмін вважає, що прийняття закону навряд чи приведе до того, що споживачі сильно змінять свої переваги і переорієнтуються на українську продукцію. "Вони, швидше за все, відкладуть покупку автомобіля на наступний рік", - говорить він.
Продажі легкових автомобілів в 2007 році, за класами
Джерело: "Атлант-М"
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас