Де шукають нових співробітників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Де шукають нових співробітників

695
Метод інтернет-рекрутингу при пошуку нових співробітників використовують всі опитані компанії. Причому він явно домінує над іншими методами пошуку
У середньому на пошук через Інтернет виділяють 70% ресурсів, 30% - на всі інші методи пошуку. У компаніях-представниках середнього та малого бізнесу інтернет-"залежність" може доходити до 90%. У великих компаніях цей відсоток помітно знижується. Наприклад, у компанії "Київстар" це 40%, "СКМ" - 20%. Остання перевагу віддає прямому пошуку (executive search) і роботі з рекрутинговими агентствами.
Де шукають "середняків"
У першу чергу в Мережі полюють на фахівців середньої ланки (47,8% опитаних компаній). Так, в Ерсте Банку через Інтернет у більшості випадків шукають персонал середньої ланки та вважають, що такий пошук менше підходить для топ-менеджерів і низькокваліфікованого персоналу. Для топів віддають перевагу прямому пошуку (headhunting). А вакансії працівників низької кваліфікації закривають за допомогою оголошень у газетах, навчальних закладах, центрах зайнятості і заявок у кадрові агентства.
"Інтернет для нас - головне джерело інформації про потенційних кандидатів, - говорить Ігор Кукішев, начальник відділу підбору та адаптації персоналу Ерсте Банку. - В Інтернеті для цього є все - сайти про роботу, банківські форуми, соціальні мережі, пошукові сайти". Для інтернет-пошуку співробітників у банку використовують пасивний, активний і напівактивний види пошуку. Під пасивним мається на увазі розміщення інформації про вакансії в Інтернеті. Активний припускає пошук інформації про потенційних професіоналів з інших організацій. Напівактивний напрямок - пошук викладених на сайтах резюме кандидатів.
Шукати всіх!
Третина компаній (34,8%) шукають в Інтернеті працівників всіх рівнів, починаючи з низькокваліфікованих спеціальностей і закінчуючи топовими позиціями. "Інтернет ми використовуємо для пошуку всіх видів персоналу, - говорить Ірина Алексєєнко, HR-менеджер "Інталев Україна". - Єдиний виняток, коли віддається перевага іншим пошуковим джерелам, це необхідність знайти консультантів. У таких випадках ми удаємося до хедхантінгу".
А от для керівника відділу персоналу компанії ESGroup Євгенії Кисляк хедхантінг - надзвичайний захід. "Не люблю шукати таким способом потрібного співробітника, - говорить Кисляк. - Зі свого досвіду знаю, які "прохані" бувають хедхантери і як складно змусити їх робити те, що треба. До того ж послуги цих посередників досить дорогі". Євгенія навіть топ-менеджерів шукає за допомогою Інтернету. "І мене знайшли таким способом", - говорить Євгенія. За її словами, Інтернет - відмінний спосіб пошуку і фахівців, і керівників. За допомогою Мережі компанії, наприклад, удалося знайти IT-директора.
Хоча для керівників Інтернет не основне джерело пошуку роботи, але вони ним теж не нехтують. Продовжуючи працювати в якій-небудь компанії, вони за необхідності періодично переглядають пропозиції роботодавців у Мережі.
Не Інтернетом єдиним
Лідія Надич-Петренко, менеджер з розвитку бренду роботодавця компанії "Джей Ті Інтернешнл Україна", стверджує, що фахівців, робота яких не пов'язана з комп'ютером, набагато важче знайти через Інтернет. "Якщо вам потрібні кандидати на робочі спеціальності, - говорить вона, - то оголошення в Інтернеті не дасть того ж ефекту, як при пошуку фінансового аналітика".
Олена Іванова, менеджер з підбору персоналу пивоварної групи "Сармат", упевнена, що ефекту від інтернет-оголошень при пошуку, приміром, слюсаря або електрогазозварника взагалі не буде ніякого. Тому в таких випадках вона вибирає інші способи пошуку. "Ми розміщаємо блокові рекламні оголошення в газетах типу "Робота плюс кар'єра" і "Терміново потрібні". Розклеюємо оголошення з вакансіями в центрі міста, пускаємо по місцевому телебаченню рядки з інформацією про відкриті вакансії, користуємося послугами центрів зайнятості", - ділиться Олена.
Агентства теж сидять в Інтернеті
У кадрових і рекрутингових агентствах також вдаються до допомоги "всесильного" Інтернету. "Для пошуку контактів цікавого нам претендента на вакансію ми користуємося соціальними мережами "У контакті" та "Однокласники", - розповідає Олена Грищук, директор рекрутингової компанії "Форсаж". - Останнім часом у такий спосіб знайшли п'ять професіональних кандидатів". Ольга Міклашевська, консультант компанії World Staff, шукає в Мережі фахівців у сфері IT, девелопменту, будівництва та інвестицій.
Вона відзначає, що при підборі персоналу в цих сферах Інтернет є незамінним джерелом інформації. Найбільш ефективний пошук IT-фахівців, тому що ці люди дуже активні у віртуальній мережі, беруть участь у різних обговореннях на форумах, ведуть блоги і т.д.
Винятково Інтернетом для пошуку співробітників користуються у фірмі World Web Studio. "Практично всі потрібні нам фахівці мають доступ в Інтернет і регулярно там з'являються, - говорить HR-менеджер компанії Tетяна Котельницька. - Тому метод пошуку в нас тільки один, і ми ним цілком задоволені".
Світлана Моголюк
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас