Автомобіль в Україні: розкіш, що постійно дорожчає — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автомобіль в Україні: розкіш, що постійно дорожчає

Кредит&Депозит
1989
Українським автомобілістам саме час засмутитися: ставки по автокредитах постійно підвищуються, в автосалонах норовлять обдурити. До того ж ні оператори роздрібного ринку нафтопродуктів, ні уряд не дають навіть слабкої надії на те, що ціни на бензин у доступному для огляду майбутньому можуть знизитися. Навпаки, прогнозують тільки його подорожчання. Складається враження, що зовсім незабаром в Україні почнеться процес перетворення автомобіля із засобу пересування в недозволенну розкішНагадаємо, що середні ефективні процентні ставки по автокредитах строком на п'ять років тільки за останній місяць підвищилися на 1,5%, а з початку року підвищення склало 2-6%. Якщо згадати, що, за оцінками фахівців, половина автомобілів, придбаних в Україні торік, були куплені в кредит, стає зрозуміло, що підвищення процентних ставок по автокредитах ускладнює життя половині потенційних покупців. Однак це далеко не всі неприємності, які чекають автолюбителів.
Банки: поки все без змін
За словами генерального директора КУА "Інеко-Інвест" Олега Моркви, "ситуація із кредитами взагалі і з автокредитами зокрема до прийняття керівництвом Нацбанку остаточного рішення щодо нового валютного коридору і принципів курсоутворення буде перебувати в "підвішеному стані". Нагадаємо, що 26 травня Правління Нацбанку України в продовження дискусії про необхідність більш гнучкого курсоутворення подало свої пропозиції про межі валютного коридору членам Ради Національного банку, які були розглянуті на позачерговому засіданні Ради. Рада НБУ одноголосно проголосувала за створення робочої групи, основним завданням якої стане вивчення даних пропозицій, а також їхнього вплив на економіку країни.
У цей час очікується, що інфляція в травні буде вдвічі нижчою від квітневої і виявиться на рівні 1,4-1,6%, а темпи зростання ВВП збережуться на рівні 6-6,5%. "Якщо позитивні зміни в економіці мають хоча б середньострокову перспективу і дійсно отримані не жорсткими монетарним методами, а в комплексі антиінфляційних заходів уряду, тоді Рада НБУ може піти на лібералізацію курсу. Але якщо травневе поліпшення макропоказників в Україні має винятково ситуативний характер, а в економіці будуть простежуватися явні тенденції до її охолодження вже в найближчі 3-4 місяці, імовірно, Рада НБУ буде наполягати на жорсткій прив'язці курсу національної валюти відносно долара", - говорить Морква.
При цьому ставки по кредитах будуть переглянуті залежно від кон'юнктури ринку, відзначає експерт, "хоча навряд чи можна буде очікувати їх зниження". За прогнозами експерта, "у найближчі рік-два, швидше за все, умови кредитування в нас у країні ще більше посиляться. У випадку явних песимістичних очікувань щодо перспектив розвитку економіки в Україні і світі, ставки по кредитах уже в червні можуть вирости ще на 2-5 процентних пункту і, залишаючись нестабільними, будуть зберігати тенденцію до подальшого підвищення аж до кінця поточного року".
Салони: пригощають дезінформацією
"Сюрпризи" чекають потенційних автовласників не тільки в банках, але й в автосалонах, де дезінформація покупців стала майже повсякденним явищем. Деякі несумлінні автодилери продають неіснуючі комплектації, заманюють "віртуальними" цінами і не повідомляють реальну вартість авторемонту. Часом доходить до того, що щоб заманити покупця в автосалон, у продаж "виставляються" автомобілі, яких насправді не існує! Покупець попадається "на вудку" і приходить у салон, а подальша схема розводу проста: йому говорять, що автомобіля, заради якого він приїхав, у цей час нема, зате є "набагато кращий" і, зрозуміло, за зовсім іншу ціну. Якщо продавець є гарним психологом і професіоналом своєї справи, покупець ризикує купити зовсім не те, на що він розраховував спочатку.
Ця ж схема працює, якщо людина шукає машину, якої тепер немає в жодному автосалоні міста. Рано чи пізно покупець таки почує довгоочікуване "Так, у нас є така модель, приїдьте!", однак, приїхавши, нічого нового не виявить. Швидше за все, продавець здивовано повідомить, що покупець чогось недочув по телефону - дану модель потрібно тільки замовляти. У принципі, те ж саме покупець уже чув в інших салонах, однак оскільки він уже приїхав, велика ймовірність того, що замовлення буде зроблене саме тут.
На думку генерального директора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олега Назаренка, "такі ситуації не можна назвати звичайним явищем - скоріше, це ініціатива окремих менеджерів". Експерти відзначають, що покарати за дезінформацію відповідно до чинного законодавства дуже складно, оскільки навіть запис телефонної розмови не може бути доказом навмисної дезінформації клієнта.
Бензин: євроціни на наше паливо
Щотижня вітчизняні АЗС радують водіїв новими цінами на паливо. Експерти пояснюють стрімкий стрибок цін зростанням цін на нафту на світовому ринку. Світові ціни, звичайно, заперечувати безглуздо, однак незайвим буде згадати, що сьогодні український споживач платить практично європейську ціну за зовсім неєвропейське паливо.
Як повідомили в Головному управлінні статистики в м. Києві, "спостереження за споживчими цінами на товари та послуги у квітні 2008 року показало їхнє збільшення в порівнянні з попереднім місяцем на 3,3%, що практично повторило показники березня (103,6%). Як і в попередні місяці, найбільше зростання цінових показників спостерігається на продукти харчування (5,1%) і на вартість палива (4,0%)".
За підсумками минулого тижня, середні роздрібні ціни на всі види нафтопродуктів у Києві вкотре підвищилися: на низькооктановий бензин А-76 - у середньому на 3 коп., на бензин А-92 - на 13 коп., на А-95 - на 2 коп., на дизельне паливо - на 14 коп.
Авторозчарування-2007
Щоб до радості від покупки автомобіля якомога рідше домішувалося розчарування, закордонні експерти складають усілякі авторейтинги. Так, британська страхова компанія Warranty Direct і журнал Whatcar опитали десятки тисяч водіїв старих автомобілів у віці від 3 до 9 років і склали своєрідний рейтинг найнадійніших старих машин. На думку дослідників, краще від інших проявила себе "трійка" ВMW Сompact: вона опинилася на 9-му місці серед найнадійніших моделей, пише autonews.ru, притому що була однією з найстарших моделей у дослідженні. "Головним розчаруванням" був названий Lexus GS300, що зайняв 123-є місце з 133-х: 46% машин цієї моделі потребують ремонту.
Росіяни також склали рейтинг автомобілів-розчарувань: у список потрапили ті авто, чиї продажі на ринку не виправдали очікувань. Очолила рейтинг модель FIAT Croma. Крім того, у Росії не прижилися мінівен від Merсedes, Cadillac BLS, Alfa Romeo 159, Honda Legend, Hyundai Verna, Skoda Roomster.
Вкотре до теми найдорожчих і найдешевших в обслуговуванні автомобілів звернувся американський журнал Forbs. Особливих змін у порівнянні з 2006-м роком небагато. Як і раніше найбільш дорогими в обслуговуванні виявилися автомобілі німецького виробництва: відразу п'ять моделей Mercedes-Benz, дві Porsche, дві BMW і одна Audi. Найдорожчим в обслуговуванні, за даними Forbs, виявився Mercedes-Benz CL-класу. Притому що ціна на цей автомобіль становить порядку $100 тисяч, експлуатаційні видатки - близько $175 тисяч. Тим, хто не хоче сильно витрачатися на обслуговування свого автомобіля, експерти порекомендували купувати корейські машини, пише "5 колесо". Наприклад, Hyundai Accent, Kia Rio або Chevrolet Aveo. Тим, хто турбується про свій статус, але хоче заощадити, підійде Toyota Corolla, Toyota Yaris або Honda Jazz. У десятку найдешевших в обслуговуванні моделей увійшов також Ford Focus.
Наталя Мічковська
За матеріалами:
газета Сейчас
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас