КАСКО для секонд-хенда — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

КАСКО для секонд-хенда

673
Таке просте правило діє для всіх без винятку вживаних автомобілів. Наприклад, якщо авто дворічного віку, то ціна поліса КАСКО для нього буде на 10% вища, ніж для нового. Якщо трирічного - на 15% і так далі. За кожен "прожитий" машиною рік страховики накидають по 5-10%. Тому страховка зовсім "древнього" автомобіля (8-10 років) обійдеться власникові в півтора рази дорожче.
За словами начальника відділу добровільного страхування транспортних ризиків компанії "Провідна" Юрія Фідасюка, пов'язано це з тим, що при ремонті вживаного авто СТО не шукає потрібні запчастини з певним відсотком зношування - їх міняють на нові, які, зрозуміло, коштують дорожче. До речі, легковика старшого 10 років вітчизняні страховики навряд чи візьмуться страхувати взагалі.
Менше платимо - менше одержуємо Є й інший варіант, коли КАСКО продають із урахуванням зношених деталей. Такий поліс коштує дешевше, але в такому випадку зношування буде враховане у сумі відшкодування. "Нерідко людина хоче застрахувати автомобіль подешевше, і її цікавить тільки ціна страховки. Ми йдемо назустріч. Але при ремонті після аварії оплатимо не 100% відшкодування, а суму з вирахуванням відсотка за амортизаційне зношування деталей", -розповідає начальник відділу координації КАСКО компанії "Дженералі Гарант Страхування" Олексій Нечипоренко. Франшиза на такі страховки становить від 0 до 3% страхової суми і прямо впливає як на ціну поліса, так і на виплату. Чим вища франшиза, тим менше заплатить власник за страховку і тем менше одержить на ремонт.
На ціну "вживаної" страховки нерідко впливає і країна-виробник. "Наприклад, у нас поліс для авто з Китаю, Італії і Франції буде коштувати на відсотків 10 дорожче, ніж для аналогічних за категорією і віком з інших країн Європи і Японії", - зізнається Юрій Фідасюк. Пов'язано це з тим, що деталі на такі автомобілі в нас у дефіциті або через труднощі з поставками коштують дорожче.
Та ж ситуація і з ексклюзивом. Тариф для старого Rolls Royce може бути в два-три рази вищим, ніж для масового автомобіля. Адже іноді потрібно замовляти не тільки оригінальну запчастину, але й майстра, що її встановить.
Як не продешевити
Ще один важливий момент - визначення страхової суми, що прямим чином впливає на розмір виплати. Страхова сума, як правило, дорівнює ринковій вартості автомобіля. Але якщо довідатися ціну нового авто не проблема, то із секонд-хендом інша справа. "Чим старше авто, тим сутужніше його оцінити. Навіть якщо автомобіль простояв у гаражі увесь час із моменту покупки, однаково без нової оцінки не обійтися", - стверджує Юрій Фідасюк. За законом компанія не може застрахувати авто на суму більшу, ніж воно коштує. А на меншу, як правило, не хочуть самі клієнти.
Оцінку може провести сам страховик. Зробити це можна двома способами: або звіряючись із "Довідником автотоварознавця" (там щокварталу публікуються дані про вартість вживаних авто), або - зі шкалою амортизації, що кожен страховик складає сам. Останній варіант для клієнта не завжди вигідний, тому що не враховує реальну вартість авто. "Людина може не покладатися на розрахунки страхової компанії і надати вже готовий експертний висновок про вартість машини. Ми будемо опиратися на її дані - нам важливо застрахувати авто на суму його реальної ринкової вартості", - запевняє начальник управління маркетингу компанії "Українська страхова група" Ярослав Кирилів.
Приклад розрахунку виплати "зі зношуванням"
Автомобіль, що експлуатується 1 рік, застрахований з урахуванням зношування деталей і франшизою 300 гривень. Розмір амортизаційного зношування за перший рік-15% вартості деталей (коефіцієнт-0,85).
Внаслідок ДТП, відповідно до оцінки СТО, вартість ремонту складе 5 тисяч гривень, у тому числі вартість деталей-3, 5 тисячі і вартість робіт-1,5 тисячі гривень. Механізм "усушки" страхової виплати буде наступним: 3500 гривень х 0,85 = 2975 - гривень - віднято амортизаційне зношування деталей;
2975 гривень + 1500 гривень = 4475 гривень - визначена вартість робіт і деталей за винятком зношування; 4475 грн.-300 грн. = 4175 грн. - сума виплати без франшизи. Тобто автовласнику компенсують 83,5% від суми збитку.
Тетяна Павлюченко
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас