Експерт: Поки ситуація з митами не проясниться, жоден дилер не ризикне знижувати ціни — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Експерт: Поки ситуація з митами не проясниться, жоден дилер не ризикне знижувати ціни

Казна та Політика
998
Гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко
- Як зміниться ціна на імпортні автомобілі для кінцевого споживача у зв'язку із входженням України у СОТ?
- Передумови для зниження вартості автомобілів є. Але, з іншого боку, існує такий фактор, як автомобільна інфляція, викликана подорожчанням металу. В 1999 році мито на імпортні автомобілі становило 3-4%, потім воно підвищилося до 15%, а потім до 20% і 25%. При цьому автомобілі істотно не помінялися в ціні. У заводів є певна тарифна політика, і на різних ринках автомобілі продаються за різними цінами. З підвищенням мита заводи, побоюючись втратити український ринок, знижували відпускну вартість, щоб зберегти ціни. Як тільки мито зменшиться, підвищаться відпускні ціни на автомобілі.
- А зараз автомобілі ввозяться за старим чи за новим митом?
- Законопроект про перенесення строків зниження ввізного мита прийнятий тільки в першому читанні. Тому зараз автомобілі ввозяться за нижчим митом. Але якщо законопроект буде прийнятий у другому читанні, імпортерів можуть змусити доплатити.
- Що буде, якщо строки зниження мита не перенесуть?
- Ціни на автомобілі могли б упасти приблизно на 8%, поза залежністю від країни-виробника. Але поки ситуація з митами не проясниться, жоден дилер не ризикне знижувати ціни, щоб потім не доплачувати різницю.
- Виробники побоюються, що із вступом країни у СОТ на наш ринок почнуть масово завозити старі автомобілі. Це так?
- Ні. Кожна країна-член СОТ може захищати свій внутрішній ринок. Коли Польща вступила в організацію, то відкрила ринок для старих машин. А Україна відстояла в переговорах з організацією свій жорсткий акциз на такі автомобілі. Крім того, є закон про первинну реєстрацію автомобілів, ініційований Дмитром Святашем. Ці два фактори роблять ввезення вживаних автомобілів в Україну невигідним.
- Які перспективи експорту українських автомобілів у зв'язку із вступом у СОТ?
- Основним ринком дотепер була Росія, де зараз широко представлена продукція "УкрАВТО". Ситуація не зміниться: із вступом у СОТ мита для цієї країни не поміняються.
- Чи зміниться структура ринку після зниження мит?
- Думаю, ні. Зараз виробники мають 65% ринку, імпортери - ще 35%, з яких 18% приходиться на СНД. Я вважаю, що таке співвідношення збережеться.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас