Паркування - платня за повітря — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Паркування - платня за повітря

1002
Війна між владою і власниками "залізних коней" ведеться вже не перший день, а суперечки навколо законності евакуаторів та інших методів спілкування між охоронцями порядку вуличного руху та автомобілістами щодня розпалюються з новою силою. Хто правий у цій війні, і в скільки обходиться таке спілкування нашому братові, розбирався "Простобанк Консалтинг".
За що платимо?
На сьогоднішній день питання паркування в Києві залишається відкритим: "паркувальних місць катастрофічно не вистачає, а залишивши автомобіль у неналежному місці, ви ризикуєте вже через півгодини не знайти його там", - ремствує Ганна Тищенко, старший юрист міжнародної юридичної компанії Integrites. Для того щоб вирішити цю проблему, Київська міська державна адміністрація впроваджує нову систему паркування в столиці. Основними її пунктами є талони за паркування.
Відповідно до нової системи, місто поділене на три зони, а вартість парко/години буде розраховуватися залежно від віддаленості паркування від центру. Існують талони трьох кольорів: червоні, жовті, зелені - вони відповідають зонам паркування. Талон першої територіальної зони - червоний - дійсний для всіх зон; талон другої зони - жовтий - для другої і третьої; а зелений талон - тільки для третьої зони. Найдорожчі талони - червоні - коштують 7 грн./година паркування, 21 грн. - за день паркування і 294 грн. - за місяць. Жовті талони коштують, відповідно, 5 грн., 15 і 210 грн. Зелені - 3 грн., 9 і 126 грн.
Також буде застосовуватися оплата паркування за допомогою мобільного зв'язку. Як обіцяє київська влада, дана послуга стане доступною в найближчий час. Для оплати паркування необхідно буде відкрити окремий мобільний рахунок. Так, що охочі скористатися послугою повинні придбати стартовий пакет мобільного паркінгу вартістю 55 або 105 грн., з яких 5 грн. - плата за наклейку на лобове скло автомобіля. Наклейка буде свідчити про те, що власник даного авто користується "Мобільним паркуванням". Оплата за паркування буде відкриватися після відправлення повідомлення з текстом "номер паркувального майданчику і номер автомобіля" на короткий мобільний номер.
Ще один вид оплати - "паркомати" на паркувальних майданчиках. На в'їзді до майданчиків будуть установлені автоматичні в'їзні-виїзні шлагбауми. Таких паркувальних майданчиків у Києві передбачено близько тридцяти, і влаштовані вони будуть у місцях великого скупчення автотранспорту, наприклад, поблизу вокзалів.
За словами пані Тищенко, контроль оплати паркування буде здійснюватися досить строго: якщо водій більш ніж на 5 хвилин залишив свій автомобіль без паркувального талона під склом (або талон прикріплений так, що його не можна прочитати), до такого автомобіля буде застосована система блокування коліс. Розблокування коліс буде коштувати 100 грн. "На сьогоднішній день у столиці працює три мобільні бригади, які займаються блокуванням коліс авто за викликом паркувальників. Для Києва закуплено близько 300 систем блокування. Їхню кількість планується згодом збільшувати", - нагадав юрист.
Водії ж ставлять риторичне запитання: за що платимо, якщо більшість паркувань - не охороняються і не приведені в порядок?
Приколісна боротьба
"Колеса блокують, якщо стоянка не оплачена, оплачена не повністю, прострочений час паркування, порушений режим роботи паркування", - розповіла Катерина Гутгарц, партнер юридичної компанії "Адвокатське бюро Гутгарца". Якщо авто стоїть в неналежному місці і при цьому створюється загроза безпеки дорожнього руху, а також створюються перешкоди для проведення дорожніх робіт або висадження зелених насаджень, автомобіль можуть помістити на евакуатор і відправити на штрафмайданчик. У вихідні і святкові дні неправильно припарковані машини евакуюють тільки в тому випадку, якщо вони стоять біля міських ринків. "Якщо створюється загроза життю, здоров'ю, безпеці громадян, то такі дії, на мій погляд, правомірні", - міркує експерт.
Евакуатор спотикання
1 березня 2008 року Міністерство юстиції скасувало державну реєстрацію спільного наказу Головного управління транспорту Київської міської державної адміністрації і Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві від 18 грудня 2007 року № 83/167 "Про порядок застосування заходів впливу до водіїв, які порушили правила дорожнього руху та встановлені в м. Києві Правила благоустрою території, паркування транспортних засобів, дотримання тиші в громадських місцях, торгівлі на ринках у м. Києві, затверджені рішенням Київради від 26.09.2002".
"Даний наказ фактично встановлює відповідальність водіїв за порушення правил зупинки і стоянки транспортних засобів", - роз'яснює Ганна Тищенко. Хоча ст.92 Конституції України встановлено, що якщо відбуваються правопорушення (у тому числі й адміністративні, як один з видів правопорушень), то відповідальність за них визначається винятково законами. На сьогоднішній день Кодексом України про адміністративні правопорушення вже встановлена відповідальність водіїв за порушення правил зупинки та стоянки. Відповідно до частини другої статті 122 Кодексу таке порушення спричиняє попередження або накладення штрафу в розмірі від 0,2 до 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (від 3,40 грн. до 8,50 грн.).
Аналогічні цифри називає Катерина Гутгарц. Вона нагадує: якщо водій створив аварійну ситуацію - штраф від 34 до 68 грн., плюс, у такому випадку можуть і прав позбавити на термін від 6 міс. до 1 року. Плата за паркування в Києві залежно від місця паркування - від 3 до 7 грн. на годину для легкових автомобілів. Стоянка до 5 хв. - безкоштовно. Від 5 хв. до 30 хв. - половина вартості. Є пільги для інвалідів, ветеранів війни і т.п.
Вилучення ж транспортного засобу передбачено ч.4 статті 265 Кодексу України про адміністративні правопорушення при скоєнні порушень, передбачених частиною другою статті 206 цього Кодексу (обладнання власниками або водіями транспортних засобів спеціально прихованими або замаскованими місцями, які використовуються для перевезення нелегальних мігрантів).
Таким чином, Міністерство юстиції підтвердило, що гарантовані Конституцією України права людини на вільне розпорядження своїм майном є непорушними, і ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності.
"Разом з тим, відповідно до чинного законодавства, органи, що випустили згаданий наказ, мають право протягом 10 днів після одержання рішення Мін'юсту звернутися до Міністра юстиції із заявою про його перегляд з поданням додаткових матеріалів, які обґрунтують потребу в такому перегляді", - говорить старший юрист міжнародної юридичної компанії Integrites. Відзначена заява розглядається протягом десяти календарних днів. Органи, які видали згаданий наказ, також мають право оскаржити рішення Мін'юсту в судовому порядку. Тому ставити остаточну крапку в даному питанні поки ще рано, міркують юристи.
За матеріалами:
Простобанк Консалтинг
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас