У подорожчанні бензину звинуватили Росію і НПЗ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У подорожчанні бензину звинуватили Росію і НПЗ

Енергетика
256
"Зростання цін на бензин в Україні спровоковане підвищенням акцизів на вивіз нафти та нафтопродуктів з Росії. Тлом для чергового стрибка цін в Україні стало підвищення світових цін на нафту та нафтопродукти", - заявив Олександр Тодійчук, екс-голова "Укртранснафти", повідомляє прес-служба УНП.
"Україна, де значна частина НПЗ перебуває під контролем російських компаній, критично залежна від ввезення російської сировини і нафтопродуктів», - відзначив Тодійчук. На його думку, російська сторона робить все, щоб стимулювати переробку нафти на російських підприємствах. "РФ, вкотре підвищивши акцизи, довела до критичної межі рівень прибутковості російських компаній-нафтотрейдерів", - вважає експерт.
Також серед причин збільшення цін на паливо він відзначив недостатню ефективність роботи шести українських нафтопереробних заводів. "У цей час шість українських НПЗ працюють із незначною потужністю. Херсонський НПЗ стоїть, Лисичанський завантажений лише частково. Одеський НПЗ буде введений у лад після реконструкції, однак невідомо на яких умовах він буде працювати. На Кременчуцькому "Укртатнафти" триває боротьба за контрольний пакет акцій, НПЗ у Дрогобичі і Надвірній, зорієнтовані на дешеву українську нафту, практично не завантажені", - відзначає О.Тодійчук.
У той же час, експерт назвав "некоректними спроби власників НПЗ провести аналогію між українськими і європейськими цінами на бензин, оскільки "якість палива абсолютно різна". О.Тодійчук пропонує реконструювати вітчизняну нафтопереробну галузь, що дозволить країні самостійно виробляти бензин європейських стандартів якості. "Потрібно створити умови для будівництва сучасного НПЗ, що зможе переробляти каспійську нафту. Це створить умови для збільшення обсягів переробки нафти в Україні, а також прискорить реконструкцію всіх інших НПЗ. У цей час власники заводів намагаються стримати перехід до високоякісного палива, - стандартів Євро-3 і Євро-4, - оскільки використовують застарілі технології".
Експерт критикує урядові методи регулювання ситуації з бензином. Він переконаний, що меморандуми з нафтотрейдерами є тимчасовим важелем впливу на цінову політику, оскільки подібний метод не є ринковим. "Уряд повинен створити однакові для всіх ринкові правила гри, які б виключали управління в "ручному режимі", а також стимулювали б конкуренцію на нафтовому ринку", - відзначив екс-голова "Укртранснафти".
На думку О.Тодійчука, додаткова причина підвищення цін на бензин криється за неповерненням державою ПДВ власникам українських НПЗ, що у деяких випадках досягає шести місяців. "Власники НПЗ переводять втрати ПДВ на споживачів палива за рахунок підвищення його ціни", - вважає експерт.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас