Бензин буде дорожчати повільніше — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин буде дорожчати повільніше

Енергетика
372
Уряд бачить в активному підвищенні цін на паливо не тільки відгомін світової динаміки ринку, але й чергову картельну змову нафтотрейдерів. Експерти та учасники ринку вважають підвищення роздрібних цін цілком обґрунтованим і заявляють про рентабельність своїх АЗС не більше 5%
Оператори паливного ринку країни істотно підвищили ціни на продукт. Відповідно до динаміки роздрібних цін, за період з 10 по 18 березня вартість бензину А-95 і дизпалива в середньому виросла на 35 коп., до 5,78 грн. за 1 л. "Таке подорожчання практично дублює ціни (без податків) на ресурс у країнах Європи і США", - підкреслює виконавчий директор компанії UPECO Сергій Куюн. "Зараз роздріб відпрацьовує те підвищення, що було на світовому ринку. Тому середнє підвищення цін у межах 5,80 грн., що спостерігається зараз, цілком закономірне", - міркує заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев.
"Інше питання, що окремі трейдери, користуючись ситуацією, істотно завищують ціни на паливо (від 6 грн. і вище). Цим повинен займатися Антимонопольний комітет. А уряд замість того, щоб залучати Генпрокуратуру, краще б розібрався з вітчизняною переробкою, зокрема, із Кременчуцьким НПЗ, що істотно підвищивши свої відпускні ціни, зробив їх вищими від імпортних",- резюмував експерт. Самі учасники ринку декларують, що працюють із рентабельністю в межах 5%, або близько 28 коп. з 1 л палива. При цьому продаж дизпалива, за їх розрахунками, і зовсім збитковий для автозаправок. "В Україні ціни на дизель залишаються нижчими, ніж у Європі і США, де переорієнтація на цей вид палива привела до подорожчання ресурсу", - пояснює Сергій Куюн.
Нафтотрейдери називають декілька факторів, що негативно позначаються на прибутковості АЗС. Крім традиційних причин, у числі яких - загальний рівень інфляції, підвищення залізничних тарифів на 18%, спостерігається також збільшення витратної частини у зв'язку з останніми коливаннями курсу валют. "Подорожчання євро безпосередньо впливає на преміальний сегмент палива, що закуповується в цій валюті", - відзначає комерційний директор компанії "УТН-Схід" (мережа АЗС під брендом "Укртатнафта") Віталій Леончук. Від також додав, що стрімкий стрибок роздрібних цін на паливо в березні (близько 7% тільки за другу декаду місяця.- Авт.), на який нафтотрейдери пішли через зміни світової кон'юнктури цін, уже негативно позначився на роботі автозаправок. "З одного боку, ми спостерігаємо спад купівельної активності", - сказав пан Леончук. Але уточнив, що це стосується тільки обсягів палива, реалізованого за новою ціною, оскільки, "з іншого боку, збільшилася покупка палива за талонами, придбаними юридичними особами задовго до підвищення. Внаслідок чого АЗС втрачає до 2 грн. на літрі".
Разом з тим експерти прогнозують уповільнення збільшення роздрібних цін у порівнянні із двома попередніми декадами березня. Відзначимо також, що світові ціни на нафту та нафтопродукти, які лихоманило останні два тижні, зненацька впали. Так, останні ф'ючерси на сиру нафту марки Brent на травень 2008 р. на Лондонській нафтовій біржі склали $100 за барель (на $5 менше попередньої ціни). У той же час ціна на бензин А-95 (CIF Середземномор'я) упала в порівнянні з останнім тижнем майже на $20, до $873 за 1 т.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас