Зернотрейдери втікають з України в Росію і Казахстан — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Зернотрейдери втікають з України в Росію і Казахстан

Аграрний ринок
358
Непередбачувана експортна та торговельна політика, високі банківські відсотки і постійне збільшення транспортних витрат змушують українські зернові торговельні компанії залишати ринок України і переводити свої операції в більш стабільні Росію та Казахстан, говорять трейдери.
"Нас більше цікавить працювати в тому просторі, що нам зрозумілий, де ми захищені, де прозорість угод, де чітке планування і фінансування відвантажень", - сказав в інтерв'ю Рейтер голова великої трейдерської компанії Поле-Порт Роман Шиферсон.
"В Україні все, що робиться із зерном - це тільки збитковість, і вона ні до чого, крім банкрутства компанії, привести не може", - говорить трейдер.
Уряд України в сезонах 2006/07 і 2007/08 обмежував експорт із метою зупинити інфляцію та зберегти стабільні ціни на хліб в умовах зниження врожаю і збільшення світових цін на зерно. На думку торговців та експертів, це завдає серйозних фінансових збитків виробникам та експортній інфраструктурі України.
Україна обмежувала експортні відвантаження в другій половині минулого сезону і фактично закрила експорт із початку поточного сезону після того, як урожай зерна знизився до 29,3 мільйони тонн із 34,25 мільйона в 2006 році.
Наприкінці минулого року уряд ввів квоту на експорт зерна в період із січня по 31 березня 2008 року загальним обсягом в 1,2 мільйони тонн, у той час як трейдери та аналітики заявляли про можливість "без шкоди для продовольчої безпеки України" вивезти не менше 5 мільйонів в основному фуражного зерна.
"Кожна постанова уряду за останні два роки суперечить попередній постанові, і для ринку це виглядає як відверте знущання", - сказав Шиферсон.
"У наявності відверте небажання влади взагалі займатися проблемами сільськогосподарського сектора. Це проявляється в абсолютно безграмотному механізмі квотування, обмеженні торгівлі, експорту, що нічим не обґрунтовано, ніякими реальними балансами."
За словами глави компанії, здатної перевалити через свій термінал на Чорному морі близько 700.000 тонн зерна в сезон, роботу на українському ринку істотно ускладнюють високі ставки по кредитах і перманентне збільшення витрат на зберігання і транспортування зернових вантажів.
"Жахливе навантаження з боку українських банків - жахливі відсотки по кредитах до 23 відсотків річних у гривні. З такими процентними ставками в торгівлі робити нема чого", - сказав Шиферсон.
За його словами, за останній рік в 2,5-3 рази збільшилися ставки на зберігання і відвантаження на внутрішніх елеваторах, щомісяця залізниця підвищує ставки на 5-10 відсотків, а кожен квартал підвищуються ставки на обробку вантажів у портах. Логістична ставка від елеватора до трюму виросла у два рази в порівнянні з минулим роком.
"Що б не робила українська компанія-експортер, вона не може ні технічно, ні фізично, ні фінансово працювати в українських умовах. Тому українські компанії або йдуть із цього ринку, або шукають альтернативні ринки. Із цим стикнулася наша компанія в минулому сезоні, коли ми перевели свої інтереси на транзитні вантажі", - відзначив голова Поле-Порт.
Незважаючи на обіцянки уряду і президента Віктора Ющенка зняти обмеження з експорту або значно збільшити квоти, Кабмін все ще затягує розблокування експорту, у той час як, на думку експортерів, кожен день відстрочки загрожує Україні новими проблемами - уже з новим урожаєм 2008 року.
За оцінками МінАПК та аналітиків, в 2008 році Україна може збільшити збір зерна на майже 10 мільйонів тонн до 38-40 мільйонів, однак елеватори, заповнені зерном минулого врожаю, будуть не здатні прийняти нове зерно.
"Україна зовсім не готова до роботи із зерном нового врожаю, тому що дотепер не вирішене питання, що робити із забитими зерном елеваторами", - сказав Шиферсон.
"Для того щоб відвантажити це зерно із внутрішніх елеваторів, перевалити, нагромадити в портах та експортувати, необхідно мінімум 3-4 місяці чіткої роботи. Це досить складне логістичне завдання. Ще не можна забувати про те, що для прийому нового врожаю елеваторам необхідно 2-3 тижні (щоб) підготувати склади, зробити ремонти."
За матеріалами:
Izvestia.info
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас