0 800 307 555
Finance.ua розвивається і оновлює головну
Finance.ua - це не тільки стрічка новин. Ми вкладаємо багато сил у створення сервісів порівняння кредитів, депозитів і банківських карт. А наша редакція публікує багато путівників по вибору фінансових послуг і розповідає як не переплачувати.
Щоб показати все це читачам, ми винайшли головну сторінку сайту заново.

"Укрзалізниця" шукає шляхи розриву лізингових договорів колишнього керівництва


"Укрзалізниця" шукає шляхи розриву лізингових договорів колишнього керівництва

"Укрзалізниця" вирішила переглянути лізингові контракти, укладені попереднім керівництвом адміністрації. Її нинішнім партнерам - "Укртранслізингу" Ріната Ахметова та українській "дочці" російської "Втб-лізинг" - були відправлені листи з вимогою знизити ставки. У випадку відмови "Укрзалізниця" може в односторонньому порядку розірвати контракти. Лізингодавці не бачать причин для зниження ставок і готові відстоювати свої інтереси в судах.

Учора колишній заступник генерального директора Держадміністрації залізничного транспорту "Укрзалізниця" Анатолій Чубинський на прес-конференції роздав журналістам копії листа, датованого 7 лютого і підписаного нинішнім главою відомства Василем Мельничуком. У ньому говориться, що залізницям доручено переглянути процентну ставку і вартість предмета лізингу "убік зниження".

Зараз ставка становить 17%. У випадку відмови лізингових компаній зменшити суму договорів контракти з ними повинні бути розірвані. Також залізницям доручено висунути претензії лізингодавцям у зв'язку із затримками поставок продукції до 30 днів, а після закінчення цього терміну розірвати контракти.

Крім того, надалі пропонується взагалі відмовитися від лізингових схем і перейти на покупку за прямими договорами. В "Укрзалізниці" підтвердили наявність такого доручення. У прес-службі адміністрації розповіли, що договори переглядаються для підвищення ефективності використання державних коштів і щоб відмовитися від співробітництва з "несумлінними постачальниками".

Відповідно до фінансового плану "Укрзалізниці" на 2007 рік, на відновлення основних фондів залізниць шляхом фінансового лізингу було передбачено 5 млрд грн. За підсумками конкурсів, проведених залізницями України, більше 80% замовлень одержали "Укртранслізинг", підконтрольний народному депутатові Рінату Ахметову, а також "Втб-лізинг Україна" (дочірнє підприємство російської "Втб-лізинг", заснованої Внешторгбанком). Загальна сума договорів на 2007-2008 роки тільки по "Укртранслізингу" - 2 млрд грн.

Лізингодавці листа із пропозицією переглянути умови контрактів уже одержали, однак робити це вони не збираються. "Банки не готові рефінансувати нас за більш низькою ставкою, а виробники в умовах подорожчання енергоресурсів і металу не можуть знизити ціни, тому ми відмовили залізницям", - розповів перший заступник голови правління "Укртранслізингу" Сергій Ілаш.

В "Втб-лізинг Україна" учора офіційно не коментували ситуацію. Втім, джерело в компанії підтвердило, що "дочка" російської "Втб-лізинг" від пропозиції також відмовилася. Затримка поставок, за словами представників компаній, відбувається з вини самої "Укрзалізниці". "Конкурси з вибору лізингодавців пройшли тільки в грудні 2007 року, і коли ми уклали договори з постачальниками, багато з них уже сформували пакети замовлень на січень. Тому по деяких договорах ми на місяць затримуємо поставки", - пояснив Ілаш.

Для того щоб розірвати договори, "Укрзалізниці" необхідно буде довести, що конкурси на вибір лізингодавців були проведені з порушеннями. "Якщо буде доведено, що запропоновані ставки були вищими, ніж в інших претендентів, договори будуть визнані незаконними", - пояснює секретар транспортного комітету Верховної ради Микола Ковзель.

За його словами, намір держадміністрації відмовитися від лізингу логічний. "Банківський кредит можна взяти під 15% річних, тоді як ставка по лізингу - 17-18% і передоплата не менше 20%. Залізницям вигідніше купувати прямо", - упевнений він. "Кредитна ставка завжди більш вигідна, ніж лізингова, тому як на лізингові платежі нараховується ПДВ", - підтверджує перший заступник голови правління ПриватБанку Володимир Яценко. Втім, основні кошти держкомпаній не можуть бути заставою, тому "Укрзалізниці" буде проблематично знайти банк, готовий надати їй довгостроковий кредит, говорить Яценко.

У випадку одностороннього розриву договорів лізингодавці мають намір звертатися в суд. "Зменшення вартості не обумовлювалося в договорах, тому ми маємо на це повне право", - стверджує Ілаш.

За його словами, у цьому випадку "Укртранслізинг" буде вимагати від "Укрзалізниці" "утроє більше, ніж сума договору". "Розрахунок збитків індивідуальний, теоретично сума штрафу може бути й у мільйон разів більша від суми контракту, але збитки компанії потрібно довести", - говорить партнер юридичної компанії "Магістр і партнери" Сергій Власенко.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування