"Укрзалізниця" шукає шляхи розриву лізингових договорів колишнього керівництва — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Укрзалізниця" шукає шляхи розриву лізингових договорів колишнього керівництва

Казна та Політика
398
"Укрзалізниця" вирішила переглянути лізингові контракти, укладені попереднім керівництвом адміністрації. Її нинішнім партнерам - "Укртранслізингу" Ріната Ахметова та українській "дочці" російської "Втб-лізинг" - були відправлені листи з вимогою знизити ставки. У випадку відмови "Укрзалізниця" може в односторонньому порядку розірвати контракти. Лізингодавці не бачать причин для зниження ставок і готові відстоювати свої інтереси в судах.
Учора колишній заступник генерального директора Держадміністрації залізничного транспорту "Укрзалізниця" Анатолій Чубинський на прес-конференції роздав журналістам копії листа, датованого 7 лютого і підписаного нинішнім главою відомства Василем Мельничуком. У ньому говориться, що залізницям доручено переглянути процентну ставку і вартість предмета лізингу "убік зниження".
Зараз ставка становить 17%. У випадку відмови лізингових компаній зменшити суму договорів контракти з ними повинні бути розірвані. Також залізницям доручено висунути претензії лізингодавцям у зв'язку із затримками поставок продукції до 30 днів, а після закінчення цього терміну розірвати контракти.
Крім того, надалі пропонується взагалі відмовитися від лізингових схем і перейти на покупку за прямими договорами. В "Укрзалізниці" підтвердили наявність такого доручення. У прес-службі адміністрації розповіли, що договори переглядаються для підвищення ефективності використання державних коштів і щоб відмовитися від співробітництва з "несумлінними постачальниками".
Відповідно до фінансового плану "Укрзалізниці" на 2007 рік, на відновлення основних фондів залізниць шляхом фінансового лізингу було передбачено 5 млрд грн. За підсумками конкурсів, проведених залізницями України, більше 80% замовлень одержали "Укртранслізинг", підконтрольний народному депутатові Рінату Ахметову, а також "Втб-лізинг Україна" (дочірнє підприємство російської "Втб-лізинг", заснованої Внешторгбанком). Загальна сума договорів на 2007-2008 роки тільки по "Укртранслізингу" - 2 млрд грн.
Лізингодавці листа із пропозицією переглянути умови контрактів уже одержали, однак робити це вони не збираються. "Банки не готові рефінансувати нас за більш низькою ставкою, а виробники в умовах подорожчання енергоресурсів і металу не можуть знизити ціни, тому ми відмовили залізницям", - розповів перший заступник голови правління "Укртранслізингу" Сергій Ілаш.
В "Втб-лізинг Україна" учора офіційно не коментували ситуацію. Втім, джерело в компанії підтвердило, що "дочка" російської "Втб-лізинг" від пропозиції також відмовилася. Затримка поставок, за словами представників компаній, відбувається з вини самої "Укрзалізниці". "Конкурси з вибору лізингодавців пройшли тільки в грудні 2007 року, і коли ми уклали договори з постачальниками, багато з них уже сформували пакети замовлень на січень. Тому по деяких договорах ми на місяць затримуємо поставки", - пояснив Ілаш.
Для того щоб розірвати договори, "Укрзалізниці" необхідно буде довести, що конкурси на вибір лізингодавців були проведені з порушеннями. "Якщо буде доведено, що запропоновані ставки були вищими, ніж в інших претендентів, договори будуть визнані незаконними", - пояснює секретар транспортного комітету Верховної ради Микола Ковзель.
За його словами, намір держадміністрації відмовитися від лізингу логічний. "Банківський кредит можна взяти під 15% річних, тоді як ставка по лізингу - 17-18% і передоплата не менше 20%. Залізницям вигідніше купувати прямо", - упевнений він. "Кредитна ставка завжди більш вигідна, ніж лізингова, тому як на лізингові платежі нараховується ПДВ", - підтверджує перший заступник голови правління ПриватБанку Володимир Яценко. Втім, основні кошти держкомпаній не можуть бути заставою, тому "Укрзалізниці" буде проблематично знайти банк, готовий надати їй довгостроковий кредит, говорить Яценко.
У випадку одностороннього розриву договорів лізингодавці мають намір звертатися в суд. "Зменшення вартості не обумовлювалося в договорах, тому ми маємо на це повне право", - стверджує Ілаш.
За його словами, у цьому випадку "Укртранслізинг" буде вимагати від "Укрзалізниці" "утроє більше, ніж сума договору". "Розрахунок збитків індивідуальний, теоретично сума штрафу може бути й у мільйон разів більша від суми контракту, але збитки компанії потрібно довести", - говорить партнер юридичної компанії "Магістр і партнери" Сергій Власенко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас