Повний букет — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Повний букет

261
Продажі косметики та парфумерії в Україні б'ють всі рекорди - у нинішньому році оборот галузі обіцяє перевищити 3,5 млрд дол. Аромат грошей підсилив боротьбу за переділ ринку, причому активізувалися не тільки рітейлори і виробники продукції, але й постачальники контрафакту.
Українці зайнялися собою Мода на здоровий спосіб життя і не менш здоровий зовнішній вигляд, що здобуває усе більше прихильників у нашій країні, змушує громадян, що бажають "виглядати на мільйон", не шкодувати коштів на різні косметичні та парфумерні засоби. За оцінками генерального директора мережі магазинів "Єва" Руслана Шостака, за підсумками 2007 р. оборот цього ринку склав $2,8-2,9 млрд, що на 20% більше, ніж у попередньому сезоні. Очікується, що цього року приріст буде не менш істотним, що дозволить галузі переступити планку $3,5 млрд.
"На сьогоднішній день вітчизняний парфюмерно-косметичний ринок лідирує за темпами зростання серед країн Східної Європи і міцно закріпився в середині списку топ-20 споживчих ринків в Україні, випереджаючи такі динамічні сегменти, як мобільний зв'язок і комп'ютерна техніка", - розповідає Шостак. У комерційного директора мережі "Космо" Юрія Ронського ще більш оптимістичні цифри. За його даними, за останній рік обсяги реалізації парфумерії виросли на 25%, а декоративної косметики - на 38%.
Подібні рекорди забезпечує насамперед збільшення платоспроможності населення та готовність вкладати гроші в догляд за собою. Юрій Ронський, не називаючи конкретних даних, говорить, що сума середнього чека в їхній мережі щорічно підвищується на 20%. Інші експерти стверджують, що в магазині, що реалізує товари середньої цінової категорії, звичайна покупка становить 70-100 грн., тоді як у випадку з елітними брендами ця цифра не опускається нижче 300-400 грн. Зростаючий попит "на красу" дозволяє Ронському будувати оптимістичні плани. "В 2008 р. ми збираємося збільшити продажі на 60-70%", - повідомляє він.
Примітно, що продавцям елітної продукції вдалося досягти ще більш вагомих результатів. Президент компанії Hexa-gone Шарбель Канаан відзначає, що в більшості фірм торік обсяги реалізації виросли на 35-50%. Руслан Шостак додає, що якщо ще кілька років тому так званий парфумерний масс-маркет за кількісними продажами у кілька разів перевершував групу селективних брендів, то зараз ця різниця вже не настільки велика і не перевищує 50%. Частка недорогої низькоякісної продукції неухильно знижується, що дозволяє експертам прогнозувати подорожчання ринку навіть при стабільних кількісних показниках.
За даними компанії In Cos-metics, найбільш вагомим сегментом є декоративна косметика - за підсумками минулого року українці витратили на неї більше $640 млн. На другій позиції група товарів для прийняття душу (понад $400 млн), на третьій - засоби для догляду за шкірою ($356 млн).
Запах грошей
Збільшення ваги ринку підсилило боротьбу за його переділ. Експерти говорять про тенденції стрімкого перерозподілу каналів продажів косметики та парфумерії. За даними AC Nielsen, на початку 2006 р. неорганізований роздріб (ринки) становив 17%, тоді як спеціалізовані мережі займали лише 8%. Але вже торік, за оцінками Руслана Шостака, частка спеціалізованого роздробу виросла до 15%, а неорганізованих торговців, навпаки, упала до 11%. З огляду на амбіційні плани компаній щодо розширення своїх мереж (практично кожна заявляє про намір відкрити в 2008 р. як мінімум 50 магазинів), очікується, що надалі дана тенденція лише підсилиться.
Аналітики говорять і про інший напрямок розвитку галузі - укрупнення і прихід на наш ринок світових і російських спеціалізованих мереж. В останні два роки можна було спостерігати відразу кілька прикладів реалізації цього тренда: міжнародна компанія A.S.Watson Group придбала "ДЦ", SygmaBleyzer стала інвестором "Космо", Brocard - власником роздрібної частини бізнесу великого імпортера селективної парфумерії "ВВ Холдинг" (магазини "Лескаль", "Роксолана"). Руслан Шостак розповідає, що періодично пропозиції від потенційних покупців надходять й у їхню компанію.
Крім того, на наш ринок прийшла одна з найбільших російських парфумерних мереж "Арбат Престиж". У галузі довго мусувалися чутки про можливу покупку нею мережі Brocard, однак реального підтвердження вони так і не одержали.
Шарбель Канаан повідомляє, що великі іноземні та російські компанії з цікавістю спостерігають за нашим ринком та їхня поява тут - справа часу. Серед можливих претендентів на статус українських парфумерів експерти називають, зокрема, російські "Летуаль", Ile de Beaute, Rivoli. Їхній прихід у нашу країну автоматично відкриває доступ сюди і провідним іноземним мережам ("Летуаль" працює по франшизі французької Sephora, "Арбат Престиж" - Marionnaud, а Rivoli перебуває в партнерських відносинах з німецькою Douglas).
Руслан Шостак вважає косметичний бізнес одним із найбільш цікавих для рітейлорів. "Приміром, для відкриття одного магазину типу нашої "Єви" (200 кв. м) потрібно порядку 500 тис. грн., причому інвестиції окупаються вже протягом трьох років. Серед переваг бізнесу він називає більш високі, ніж у продуктовому роздробі, націнки (30-50%) і гарантований зростаючий попит на продукцію. При цьому поки жорсткої конкуренції в галузі немає - боротьба, за словами Шостака, ведеться в основному за найбільш привабливі торговельні площі. "Але в міру насичення ринку варто очікувати посилення асортиментних і цінових війн", - упевнений він.
Ніс по вітру
Варто відзначити, що торік поява на українському ринку нових брендів вичерпалась. Шарбель Канаан пояснює це тим, що провідні світові ТМ уже представлено у вітчизняному роздробі, іншим же вона не завжди по кишені. Він вважає, що найближчим часом асортименти буде рости хіба що за рахунок так званих спеціалізованих брендів, що представляють продукцію однієї лінії (приміром, з догляду за нігтями, волоссям та ін.), - дана ніша поки залишається незаповненою. З ним згодний і Руслан Шостак, за словами якого збільшення кількості ТМ обмежене як потребою ринку, так і розмірами магазинних полиць, тому варто очікувати оптимізації асортиментів, коли більш сильний бренд буде витісняти з роздробу слабких конкурентів. "Крім того, у найближчі кілька років свої ТМ напевно спробують вивести самі роздрібні оператори, що істотно змінить розстановку сил на парфюмерно-косметичному ринку", - прогнозує експерт.
Провідні світові виробники вже прийняли виклик. Протягом останнього року вони збільшили бюджети на рекламну підтримку своєї продукції в Україні, щонайменше, в 1,5-2 рази. Причому якщо раніше компанії воліли просувати свій товар за допомогою глянцевих журналів, то в 2007 р. навіть елітні бренди масово вийшли на ТВ. На думку директора дослідницької компанії Cortex Андрія Колесника, уже в нинішньому сезоні категорія "косметика та парфумерія" обіцяє стати однією з найбільш динамічних.
Зрозуміло, що, збільшуючи витрати, виробники розраховують на адекватне збільшення обсягів продажів, і це змушує їх більш активно боротися з підробками. Останніх же, за даними Канаана, в Україні стає усе більше, причому торгують ними не тільки на базарах і в інтернет-магазинах, але й у цілком пристойних мережах. За найскромнішими оцінками, частка підробок у вітчизняному роздробі досягає 25-30%.
Не так давно в ЄС була оприлюднена інформація, що наша країна займає друге після Китаю місце за поставками неоригінальної косметики та парфумерії. "Білі" продавці не знехтували і скористалися цим фактом для просування своєї продукції, почавши розповідати про різноманітні захисні елементи. Втім, невідомо, наскільки успішними будуть подібні кампанії, адже зростаюча місткість ринку напевно змусить бути більш винахідливими й постачальників підробок. Кажуть, що деякі "французькі" бренди вже не просто поставляються в Україну з азіатських країн, але тут і розливаються.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас