Гра на виліт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Гра на виліт

257
Минулого тижня комітет Верховної Ради з питань промислової та регуляторної політики і підприємництва відправив на повторне перше читання три із чотирьох зареєстрованих законопроектів, що регламентують роботу гральних закладів. Ще один був відхилений через невідповідність пропонованих норм Конституції. Однак, прагнучи заробити на власниках казино, ініціатори законодавчих новацій не залишають спроб проштовхнути їх на розгляд у сесійну залу. Разом з небажанням ґрунтовно проробити їхні норми це створює реальну загрозу відходу грального бізнесу в тінь.
Ставлячи своєю головною метою жорсткість державного контролю над гральним бізнесом, насправді майже всі наявні законопроекти, навпаки, відкривають лазівки для несумлінних учасників ринку. "Вони дублюють уже наявні норми, а з питань видачі ліцензій навіть звужують існуючі обмеження. Нині чинними правилами заборонене розміщення автоматів на вулиці, їхня експлуатація без патентів і ліцензій. Але всі ці норми не виконуються. Якби розроблювачі законопроектів дійсно піклувалися про впорядкування роботи грального бізнесу, їм варто було б прописати відповідальність за порушення правил роботи на ринку", - говорить заступник міністра фінансів Денис Фудашкін.
Зате додаткові положення, що містяться в деяких проектах, наводять на думку, що їхнім авторам не далекі меркантильні мотиви. Так, суть законопроекту, внесеного Григорієм Смітюхом, зводиться до заснування спеціальних зон, поза якими гральні заклади заборонять. Передбачається, що їхня загальна кількість буде не більше чотирьох. Засновувати такі зони повинен Кабмін за поданням Міністерства фінансів. Уряд також уповноважується визначати умови ліцензування грального бізнесу, а Мінфін - контролювати видачу ліцензій. Подібні пропозиції висуває і депутат Валерій Писаренко. Його законопроект пропонує розміщувати гральні заклади на спеціально визначених територіях (і знову - не більше чотирьох) поза великими містами. Визначити ж такі території на термін до 25 років повинна буде Верховна Рада за поданням уряду.
На думку експертів, пропозиції про "точкове" розташування гральних закладів вносяться в інтересах великих приватних землевласників, які у випадку законодавчого закріплення згаданих новацій зможуть заломити за свої ділянки нечувані ціни. Крім того, пропозиція обмежити гральний бізнес за територіальною ознакою, як вважають фахівці, може криміналізувати його.
"Головне управління не підтримує пропозицію зосередити гральні заклади винятково на визначених територіях, оскільки її реалізація може створити умови для різкої криміналізації цього виду бізнесу", - говориться у висновку Головного науково-експертного управління ВР щодо "гральних" законопроектів.
"Законопроекти пропонують низку актуальних норм, наприклад збільшення статутного фонду гральних закладів, що буде сприяти укрупненню бізнесу та мінімізує можливість входження в нього несумлінних суб'єктів господарювання. Однак всі озвучені недоліки змушують відправити документи на доопрацювання. Комітет вирішив розробити єдиний законопроект, що враховує інтереси як бізнесу, так і держави", - говорить голова Комітету ВР з промислової та регуляторної політики і підприємництва Наталя Королівська.
У Мінфіні також незадоволені пропозиціями визначити спеціальні зони, де буде дозволено вести гральний бізнес. Він забезпечив, за словами Фудашкіна, більше 600 млн грн. надходжень у місцеві бюджети тільки від видачі патентів на гральні автомати, плюс податок на прибуток. У випадку створення спеціальних гральних зон такі збори можуть значно скоротитися.
У порівнянні із законопроектами панів Смітюха і Писаренка підбадьорливо виглядає документ, представлений групою депутатів під керівництвом Оксани Білозір (законопроект 1016-2).
"Проект у цілому є більш вдалим, оскільки порядок і умови проведення діяльності з організації та проведення азартних ігор (особливо щодо вимог до суб'єкта господарської діяльності) у ньому регулюються детальніше, ніж в інших", - говориться у висновку Головного науково-експертного управління ВР.
Серед його переваг експерти виділяють визначення основних термінів, чіткі вимоги щодо формування статутного капіталу гральних закладів і джерел його походження. Також він установлює вимоги щодо характеристик приміщення грального залу: площа, розташування, кількість автоматів.
Однак претензії до документа є в Мінфіну. "Цей проект, як і всі інші, не розширює повноваження органів ліцензування, у чому є реальна потреба. Наприклад, відповідно до чинного законодавства неможливо анулювати дію ліцензії грального закладу після двох його перевірок, навіть якщо правоохоронні органи мають у своєму розпорядженні докази порушень. Я думаю, саме таке право повинне було бути прописане в законопроектах", - говорить Денис Фудашкін.
За словами заступника міністра, незадовільні результати депутатської законотворчості підштовхнули його відомство до розробки свого варіанта закону.
Необхідність конкурувати з Мінфіном тільки підхльосне авторів "гральних" законопроектів. На думку спостерігачів, незабаром можна чекати реєстрації у Верховній Раді злегка модифікованих законопроектів аналогічного змісту, а також блокування розробок Мінфіну, що лише збільшить наявні проблеми і буде сприяти криміналізації грального бізнесу.
Наталя Іванова
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас