Українці витрачають більше й одразу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українці витрачають більше й одразу

Казна та Політика
433
Минулого року темпи збільшення продажів великої побутової техніки скоротилися.
Про це свідчить дослідження компанії Gf Ukraine, що проводилося торік в 45 містах з населенням від 100 тис. і вище.
Якщо в 2006 р. ринок збільшився на 32% у кількісному вираженні і на 25% - у грошовому, то торік ці цифри виявилися нижчими. Українці купили всього на 8,6% більше техніки, витративши на неї всього лише на 17,3% більше грошей.
Усього, на думку учасників дослідження, загальний обсяг українського ринку побутової техніки склав $3 млрд. "Трохи більше торік ріс ринок дрібної побутової техніки, а великої - менш активно", - говорить директор інтернет-магазину "Гефест" Андрій Навойчик.
Пік продажів побутової техніки припав на 2002-2004 роки. Тоді щорічно ринок ріс більш ніж в 2 рази. Тепер продажі ростуть не так активно, але на виторг магазини поки не скаржаться. У міру насичення українці усе більше купують дорогі товари. При цьому вони усе рідше відкладають покупку "на потім".
Наступні придбання українці незабаром будуть робити замість наявної, погоджуються експерти. Розуміючи це, виробники та продавці все частіше роблять ставку на більш дорогу техніку. Представляючи більш технологічні і більш функціональні товари, вони стимулюють споживачів викидати стару техніку та купувати нову.
До того ж виробники і продавці намагаються розвивати інші сегменти ринку, привчаючи покупців споживати по-новому. Причому небезуспішно. "Зростання у сегменті вбудованої техники, що, становить 30-40% на рік, і виробники, які активно розвивають цей напрямок, зможуть збільшувати свої продажі", - говорить керівник відділу маркетингу представництва Whirlpool в Україні Ярослав Сорокопуд.
Компанії також намагаються привчати українців до інших видів техніки. Наприклад, така розкіш, як посудомийна машина, поступово стає нормою, стверджують продавці. "3-5 років тому в мережі могло бути дві посудомийні машини - ними ніхто особливо не цікавився. Зараз асортиментна лінійка включає кілька брендів, кожний з яких уже представляє різні моделі. Отут формується досить серйозний сегмент", - говорить менеджер зі зв'язків із громадськістю торговельної мережі "Ельдорадо" Валерія Толочина.
Бажаючи придбати великогабаритну техніку, українці торік стали також менше чекати новорічних свят. Якщо, за даними Gf Ukraine, в 2006 р. протягом найбільш напруженого місяця для продавців - грудня - було зроблено 16% покупок, то торік - уже 14%. "Доходи населення ростуть, і українці вже можуть дозволити собі не відкладати гроші, щоб зробити велику покупку під новорічні свята, а купити техніку саме тоді, коли їм потрібно", - пояснює експерт компанії Андрій Осадчий. Цьому, за його словами, сприяють і різні кредитні програми.
У торговельних мережах стверджують, що в цій тенденції є й заслуги їхньої маркетингової політики. "Люди розуміють, що знижки та розпродажі бувають не тільки в грудні", - говорить Толочина.
За матеріалами:
24.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас