241
НПФ хочуть грошей Пенсійного фонду
— Казна та Політика
Українська асоціація інвестиційного бізнесу (УАІБ) разом з Національною асоціацією НПФ і адміністраторів НПФ готує законопроект про зміну пенсійної системи.
Відповідно до реформи, що зараз проводиться, планується створити трирівневу пенсійну систему. Перший (солідарний) і третій (недержавний накопичувальний) уже існують.
Запуск другого рівня постійно переносили, починаючи з 2004 р. Останньою датою стало 1 січня 2009 р. Створити Накопичувальний фонд планується за рахунок перерозподілу відрахувань у ПФ. З 32%, які віднімаються із зарплати кожного працівника, 2% буде йти в Накопичувальний фонд. З кожним роком розмір відрахувань буде збільшуватися і до 2014 р. він складе 7%. Робити внески в цей фонд зможуть працівники, не старші 40 років.
Але НПФ ідея другого рівня не по душі, і вони вирішили його скасувати. Замість цього пропонується зробити обов'язковими відрахування працівників у кожній із НПФ. "Якщо в людини вже відкритий пенсійний рахунок у НПФ, то відрахування будуть надходити на нього. Якщо ж рахунку нема, то кожний працівник повинен буде вибирати НПФ або надати це право роботодавцеві. У законопроекті будуть прописані розміри пенсійних відрахувань і процедура вибору НПФ", - розповів Дмитро Леонов, голова Ради УАІБ.
У Міністерстві праці та соціальної політики, навпаки, активно готуються до впровадження другого рівня пенсійної системи. Але для цього необхідно виконати декілька технічних і функціональних завдань. Для обліку пенсійних активів на рахунках учасників Накопичувального фонду варто створити систему персоніфікованого обліку активів, а також розробити програмне забезпечення, що дозволяє обслуговувати рахунки клієнтів. Крім того, необхідно вибрати компанію управління активами і банк-хоронитель, призначити Раду Накопичувального фонду.
Побоювання НПФ в основному пов'язані з непрозорістю роботи Накопичувального фонду. Мовляв, доступ до великого обсягу пенсійних активів може спровокувати корупцію в Накопичувальному фонді. "Відповідно до законодавства, фінансувати дефіцит Пенсійного фонду за рахунок активів Накопичувального фонду не можна. Але є ризик, що нагромадження громадян будуть перекачуватися через держбюджет (наприклад, за рахунок випуску держоблігацій) і направлятися на покриття дефіциту ПФ", - припускає Леонов.
Перерозподіл відрахувань у ПФ на користь Накопичувального фонду зовсім невигідний ПФ. Незважаючи на заяви уряду про бездефіцитний бюджет ПФ на 2008 р., дотації з держбюджету в ньому перевищують 20 млрд. грн. НПФ же досить жорстко регулюються. До того ж учасники НПФ мають право в будь-який момент перевести свої активи з одного в інший НПФ.
Таке ж право передбачене і для учасників Накопичувального фонду. Правда, перевести свої нагромадження в НПФ можна буде не раніше, ніж через 10 років після участі в Накопичувальному фонді. "Ця модель показала свою результативність у Польщі, де кожний працівник після 35 років зобов'язаний відкрити рахунок у НПФ. Якщо в Україні буде впроваджена така система, це дозволить розв'язати ситуацію з пенсійним забезпеченням", - стверджує Ігор Сірик, директор НПФ "Фармацевтичний".
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною