АМКУ: Підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення може мати непередбачувані наслідки для економіки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМКУ: Підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення може мати непередбачувані наслідки для економіки

286
Введення в дію з 1 лютого наказу Міністерства транспорту та зв'язку, яким значно підвищуються тарифи на залізничні вантажні перевезення, може мати непередбачені наслідки для економіки держави, послабити конкурентоспроможність вітчизняних товаровиробників на зовнішніх ринках і спричинити черговий інфляційний виток, говориться в повідомленні прес-службі Антимонопольного комітету України (АМКУ).
Як відзначається в документі, комітет послідовно наполягав на розробці та введенні прозорого порядку формування тарифів на залізничні перевезення і неодноразово пропонував Мінтрансзв’язку впровадити відповідні нормативні документи.
"На жаль, на сьогодні в цьому питанні переважає відомчий підхід, оскільки Мінтрансзв’язку дотепер поєднує функції керування залізничним транспортом і регуляції тарифів залізниць", - відзначається в повідомленні.
При цьому АМКУ бачить кардинальне вирішення цього питання в створенні незалежного органа - Національної комісії регуляції транспорту, у розробці та затвердженні цією комісією відповідних документів з питань ціноутворення.
При цьому прес-служба підкреслює, що профільне міністерство проігнорувало пропозицію АМКУ утриматися від підвищення тарифів до створення Нацкомісії і погодило наказ із міністерствами економіки та фінансів, а також з Держпідприємництва.
Як повідомлялося, Мінтранссзв’язку України наказом "Про індексацію тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України" №43 від 17 січня затвердило підвищення вартості перевезення вантажів залізницями в 2008 році. Відповідно до документа, коефіцієнти, які застосовуються до тарифів, для вантажів першого, другого і третього тарифного класів у всіх видах сполучення, з 1 лютого виростуть на 12%, з 1 квітня - на 17%, з 1 липня - на 3%, з 1 жовтня - на 3%.
Крім того, раніше диференційована вартість перевезення вантажів у внутрішньому, експортному та імпортному сполученні з 1 лютого буде приведена до єдиного значення.
Плата за транспортування руди та залізорудного концентрату в експортному сполученні з 1 лютого виросте на 25,2%, в імпортному - знизиться на 17,8%, внутрішньому - підвищиться в 1,5 рази. Після цього спільний коефіцієнт збільшиться з 1 квітня на 17%, з 1 липня - на 3%, з 1 жовтня - на 3%.
Мінтрансзв’язку також змінило розміри знижок на перевезення вантажів у приватних вагонах. Відповідно до цього ж наказу Мінтрансзв’язку, знижки на перевезення вантажів першого тарифного класу в піввагонах з 29 січня знизяться з 51% до 36% від тарифу, другого класу - з 39% до 20%, третього - з 33% до 16%.
У той же час низка великих підприємств гірничо-металургійного комплексу звернулася до вищого керівництва країни із проханням відкликати цей наказ.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас