Керування норовливими — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Керування норовливими

590
Працівники творчих спеціальностей вимагають більше свободи дій та індивідуального підходу
Коли мова йде про керування співробітниками виробничого підприємства, особливих питань у керівництва, як правило, не виникає: існує фіксований робочий день, чітко визначена премія та соцпакет. Але із працівниками творчих спеціальностей справа часто зовсім інша.
"У нас був випадок, коли розроблювач рекламних баннерів просто пропав, - розповідає Юлія Гудз, керівник інтернет-проектів телеканала СТБ. - А здати баннери треба було терміново". Компанії довелося "викручуватися", залучати інших людей для порятунку ситуації. Дана ситуація - підтвердження того, що творчі особистості рідко можуть творити в рамках жорстких правил, обмежень, стислих строків, а тим більше за правилом "зараз і сьогодні твори, а завтра не твори". Незважаючи на масу проблем, які створюють роботодавцеві дизайнери, журналісти та копірайтери, вони зараз є одними із найбільш затребуваних фахівців на ринку праці.
Індивідуальний підхід...
У числі основних моментів керування людьми творчих спеціальностей роботодавці найчастіше називають саме індивідуальний підхід. "Один з наших співробітників зазвичай закінчує робочий день о 17 годині, - розповідає Олександр Солоненко, директор KOLO Marketing Group. - І для нас це абсолютно не проблема, тому що він виконує в робочий час обсяги роботи за трьох. А при авралах, якщо цього вимагає проект, може навіть допрацьовувати вдома".
У театрі-студії "Чорний квадрат" існує правило, що оголошується ще при прийомі людини на роботу і звучить так: "справедливість - опора слабких". На думку Анатолія Неєлова, керівника театру, найчастіше справедливості вимагають невпевнені в собі, слабкі, закомплексовані люди, які не можуть працювати на рівні з іншими, але хочуть одержувати стільки ж, скільки й усі. "Головне, - уточнює Анатолій, - щоб цей підхід був проафішований у компанії, щоб девіз був спільним".
"У нас у компанії, - наводить приклад Олександр Алексеєнко, менеджер з розвитку BTL-агентства FreeBTL, - є два головних BTL-менеджери, на яких лежить вся організація заходів - від з'ясування потреби клієнта до закінчення проведення акції". У них ненормований робочий день, вони можуть приходити на роботу до 12 години дня, але... і йти після півночі. У цих людей просто є завдання, які вони повинні виконати. І вони знають, що якщо все пройде "на ура", вони одержать гарні преміальні.
Гарним заохоченням для співробітників творчого відділу, за словами Вікторії Белякової з рекламного агентства "НАТО", є просування їх "творінь": організація участі співробітників у творчих конкурсах, фестивалях соціальної реклами. Це дає творчим людям своєрідний приплив сил або, як вони висловлюються, "повітря". "Кожний творець хоче визнання, - говорить Вікторія. - І необхідно допомогти одержати його".
"Часто творчим працівникам потрібно просто змінити обстановку, - розповідає Юлія Гудз, - наприклад, посидіти з ноутбуком у кафе. Вони можуть пити каву літрами і викурювати цигарки пачками. Результат від таких камінг-аутів, як показує досвід, нерідко більш ніж позитивний і максимально відмінний від результату в статичних умовах офісу".
...або свобода дій
"Найкраща мотивація, яку можна дати співробітникові, - це надати йому повну свободу творчості", - вважає Павло Лужецький, заступник головного редактора журналу культурного опору "ШО". Тільки тоді, за словами Павла, можна сподіватися на результат, що у кращий бік відрізняється від загального "млявого ворушіння сірої української преси, важко контуженої гламурною естетикою". Правильність такого рішення відмінно ілюструє історія про польського генія комп'ютерної анімації Томека Багіньського: "Надавши повну свободу творчості людям при роботі над своєю стрічкою "Мистецтво падіння", він, з його власних слів, у результаті одержав те, що навіть не міг собі уявити. "Не дивно, - відзначає Павло Лужецький, - що згодом "Мистецтво падіння" відзначили низкою призів на міжнародних фестивалях. У числі премій - BAFTA у номінації кращого короткого анімаційного метра".
Важливе для творчих особистостей і робоче місце. "Творці" воліють не сидіти на робочих місцях, розташування яких дозволяє заглянути в їхні монітори, - ділиться спостереженнями Андрій Заєць, креативний директор KOLO Marketing Group. - У переважній більшості випадків вони працюють під музику в навушниках". У цілому умови роботи творчого співробітника припускають більше, ніж в інших професій, "вільностей". У їхньому числі - музика, перекури, плаваючий робочий графік, спрощена система субординації та ін.
"Робоче місце творчих співробітників повинне відповідати деяким вимогам, - стверджує Валентин Шпаков, керівник рекламного агентства "Ідея production". - Приміром, продавці рекламних площ легко можуть сидіти "на колінах один у одного", кричати в телефон на весь офіс і розкладати пасьянс на старому пентіумі. Дизайнерові ж необхідно забезпечити оновлення техніки, програм і певну атмосферу".
Про творчих касирів
"Творчим персоналом можна назвати всіх тих, для кого самореалізація, інтерес, повага навколишніх і відповідальність за свою ділянку роботи - необхідна нематеріальна умова діяльності, - стверджує Орися Сатовська, директор компанії PRP Ukraine. - У нас команда формується саме за цим принципом, тому навіть юрист або секретар - безсумнівно творчі люди".
Аналогічні справи і в театрі-студії "Чорний квадрат". "У нас будь-який звичайний обслуговуючий персонал - кур'єр, касир, офіс-менеджер - повинні бути творчими особистостями, уміти розбиратися в людях, - говорить Анатолій Неєлов. - Будь-яка робота - творча, і не буває не-творчих співробітників".
Але головна умова успішної взаємодії роботодавця та співробітника - креативність самого керівника. "Одна з головних проблем у будь-якому бізнесі - наслідування шаблонів і стереотипів, - вважає Анатолій. - Нетворчий директор своїх творчих співробітників не в змозі ефективно використати. Він використовує їх "лінійно", "шаблонно". Не треба боятися бути суперечливим керівником. Тільки гнучкі, часом нелогічні побудови зараз максимально ефективно вирішують складні завдання.
"Якщо неочікувано наскочити до нас в офіс, то є можливість застати імпровізований концерт, - наводить красномовний приклад Андрій Заєць. - Креативний директор грає на гітарі, арт-директор - на губній гармошці, хтось імітує ударні, хтось намагається підспівувати, директор же оцінює якість виконання. Так ми час від часу проявляємо нашу повагу музам творчості".
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас