Держава позбавляється від суднобудування


Держава позбавляється від суднобудування

У першому кварталі 2008 р. повинні бути приватизовані два об'єкти суднобудівної галузі: ВАТ "Феодосійська суднобудівна компанія "Море" і ДП "Ізмаїльський судноремонтний завод".

Експерти вважають, що інтерес до цих активів виявлять бізнесмени, що вже володіють суднобудівними підприємствами або судноплавними компаніями.

На феодосійському заводі новину про продаж сприйняли з радістю. Як сказав заступник гендиректора ФСК "Море" Ігор Кучкій, фінансовий стан підприємства залишає бажати кращого: "Кредиторська заборгованість - близько 100 млн. грн.

Ми спеціалізуємося на виробництві суден і кораблів з легких сплавів. Це дуже високотехнологічна, але і дорога продукція, тому попит на неї останнім часом падає".

За його словами, "Море" готується до перепрофілювання своїх потужностей для будування суден із чорних металів, ціна яких істотно нижча, а попит на них більший. Пан Кучкій навів як приклад керченський суднобудівний завод "Затока" (належить бізнесменові Костянтину Жеваго), що використовує чорні метали. В 2006 р. "Затока" реалізував продукцію на 74 млн. грн., а ФСК "Море" за весь 2007 р. - на 5 млн. грн.

На ізмаїльському заводі відмовилися коментувати новину про майбутній продаж, пославшись на зайнятість керівництва.

"Незабаром фактично кожна ФПГ захоче будувати судна та обзаводитися власним флотом. Справа в рентабельності такого виробництва. Якщо у випадку продажу продукції суднобудування вона становить 1-1,5%, то в умовах інтегрованого виробництва розмір чистого виторгу може в 2-2,5 рази перевищити собівартість. За 20 років експлуатації танкера або суховантажа власного виробництва ФПГ може одержувати більше $100 млн. чистого доходу", - говорить віце-президент асоціації судновласників "Укрсудпром" Віктор Лисицький.

Переваги побудови єдиного інтегрованого ланцюга виробництва, що включав би у себе також і транспортну складову, уже оцінили Костянтин Жеваго (крім заводу "Затока" володіє ЗАТ "Київський судноремонтний суднобудівний завод"), Костянтин Григоришин (афілійованим з ним структурам належить 29,4% акцій ВАТ "Севморзавод", він же здійснює контроль над АСК "Укррічфлот"), Вадим Новинський (у сферу його впливу входять АХК "Чорноморський суднобудівний завод" і ВАТ "Херсонський суднобудівний завод").

"Не виключено, що кожний з них буде намагатися монополізувати цю галузь, і тому зацікавиться можливістю придбати будь-який актив", - відзначає аналітик ІК Galt and Taggart Олексій Некраса. Він додає, що заводи можуть залучити і покупців, що цікавляться землею.

ФСК "Море" займає територію 39 га, ІСРЗ - 22 га суші та 13 га водної акваторії.

Не виключено, що умови продажу ізмаїльського заводу будуть прописані під конкретного покупця: майновий комплекс підприємства до 2014 р. перебуває в оренді ЗАТ "Ізмаїльський суднобудівний судноремонтний завод", що називають близьким до екс-депутата ВР від Соцпартії Ігоря Урбанського.

Поза приватизаційним списком залишилися деякі суднобудівні заводи, які експерти називають набагато більш привабливими для інвесторів, зокрема: ДП "Суднобудівний завод ім. 61 комунара" (Миколаїв) і ВАТ "Керченський судноремонтний завод". Обидва підприємства виключені зі списку об'єктів, що не підлягають приватизації. До миколаївського заводу інтерес проявляє Вадим Новинський - його структури дають підприємству великі кредити, надають технічну допомогу та забезпечують замовленнями. Керченське ВАТ готують до передачі в довгострокову оренду трудовому колективу, що може означати і подальшу зміну власника.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua