АМКУ проти цінової війни прем'єра — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМКУ проти цінової війни прем'єра

220
Антимонопольний комітет виступає проти наміру Кабміну вповноважити обласні держадміністрації вводити граничні торговельні надбавки на світлі нафтопродукти, що реалізовуються з українських АЗС.
А експерти ринку пророкують, що тиск на трейдерів здатний привести до значного зниження рентабельності АЗС.
Про проект постанови, відповідно до якого розмір торговельних надбавок на дизельне паливо і моторні бензини не повинен перевищувати 10% оптово-відпускної ціни виробника або митної вартості, Міністерство економіки повідомило 12 січня. Розроблювачі документа впевнені, що такі заходи дозволять ефективно стримувати інфляційні процеси.
Подорожчання палива в 2007 р., за даними Держкомстату, досягло 37%, а загальний рівень інфляції за підсумками року поставив семирічний рекорд, досягши 16,6%. Протистояти подальшому збільшенню цін новий уряд вирішив старими методами. Схожий сценарій мав місце в 2005 р., коли Кабмін Юлії Тимошенко ввів граничні торговельні надбавки не більше 15% на паливо (діяли до 1 січня 2006 р.). Тоді, викриваючи основних гравців ринку "у злочинній картельній змові", Юлія Володимирівна, користуючись її ж афоризмом, спробувала "тримати руку не на пульсі, а на горлі" нафтотрейдерів.
Учора про незгоду з діями прем'єра заявив Антимонопольний комітет. Обмеження надбавок, вважають в АМКУ, приведе, по-перше, до витиснення з ринків тих його учасників, які працюють винятково в роздрібному сегменті, а по-друге - до перекручування конкуренції на оптових ринках. Схвалення відомства проект постанови не одержав.
У той же час, на думку директора НТЦ "Психея" Сергія Сапегіна, спроби врегулювати ціновий рівень світлих нафтопродуктів не приведуть до дефіциту палива на ринку. Володимир Нестеренко, аналітик ІК Concorde Capital, прогнозує, що обмеження торговельної надбавки до 10% приведе до зниження рентабельності мереж АЗС навіть із оглядкою на те, що ціни, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, значно виросли. У січні 2007 р. операційний прибуток з 1 т бензину А-95 становив 40 дол., а зараз - 140.
"Виходячи з того, що зараз оптова ціна палива - 1100 дол. за 1 т, 10%, або 110 дол., зможуть лише покрити операційні витрати компанії, але цього недостатньо, щоб окупити капітальні вкладення", - пояснює пан Нестеренко. Внаслідок цього, припускає Костянтин Бородін, керівник Центру енергетичних досліджень, "постраждають новопобудовані комплекси АЗС, над якими висять кредитні зобов'язання. Серед них, наприклад, "Галнафтогаз", що взяв кредит у розмірі 50 млн дол. в Євробанку". У результаті, запевняє пан Бородін, подібна стратегія може привести до широкої практики тіньової реалізації палива, закриття частини АЗС і розбалансування ринку в цілому.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас