Порти відпустять у вільне плавання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Порти відпустять у вільне плавання

233
Згідно з наказом міністра транспорту Йосипа Вінського, у міністерстві буде створена комісія з ліквідації держконцерну "Укрморпорт", що об'єднує 20 державних морських портів країни.
Таке рішення ґрунтується на постанові Кабміну №1403 від 24 грудня 2007 р. про скасування деяких нормативних актів, прийнятих попереднім урядом.
Правомірність цього документа в юристів викликає сумнів, але експерти вважають, що від ідеї насильницького об'єднання портів все-таки відмовляться.
На засіданні уряду Йосип Вінський виступив з ініціативою про створення ліквідаційної комісії держконцерну "Укрморпорт". Мінтранс уже підготував проект відповідної постанови Кабміну і запропонував його на розгляд прем'єрові. Остаточного рішення по цьому питанню на момент верстки номера не знали в прес-службах ні Мінтрансу, ні Кабміну.
Юристи необхідність прийняття нової постанови Кабміну пояснюють юридичною колізією, яку викликав прийнятий 24 грудня документ. Як обґрунтування для скасування актів укладачі документа використали формулювання "акти, які були припинені указами президента".
У серпні Віктор Ющенко призупинив дію постанов Кабміну про створення "Укрморпорту" і затвердження його статуту і направив подання в Конституційний суд з метою перевірити законність створення цієї структури. Але судді КС вирішили, що подання президента не містить правових обґрунтувань, і тому відмовили главі держави в порушенні справи за цим питанням.
До моменту прийняття нової постанови "Укрморпорт" продовжував функціонувати. "Таким чином, зацікавлені особи можуть оскаржити в судовому порядку постанову №1403, адже її обґрунтування суперечить висновкам КС", - говорить юридичний радник асоціації "Укрпорт" Арнольд Нирко.
Теоретично оскарження ліквідації концерну може бути вигідним екс-начальникам найбільш прибуткових портів України, яких призначав гендиректор "Укрморпорту" Сергій Клімов. Мова йде про Володимира Васильєва, якого пан Клімов поставив на чолі порту "Південний", і Вадима Пархоменка, що повинен був стати начальником Ільїчівського порту.
Портовики сподіваються, що "Укрморпорт" все-таки буде ліквідований. "За ті півроку, які концерн не працював, наш порт показав набагато кращі результати. Так що нам головне, щоб ніхто не заважав", - говорить начальник Одеського МТП Микола Павлюк. "Об'єднання може існувати. Але для вирішення питань підвищення капіталізації портів, залучення кредитних ресурсів на їхній розвиток, а не для перерозподілу прибутку", - вважає начальник Херсонського МТП Андрій Єгоров.
Створення держконцерну "Укрморпорт" у листопаді 2006 р. було другою спробою об'єднати всі держпорти в одну структуру. Попередній "Укрморпорт" створювався в 2003 р. з ініціативи екс-міністра транспорту Георгія Кирпи. Проіснувавши близько трьох років, структура була ліквідована як неефективна.
За даними асоціації "Укрпорт", в 2005 р. 11 з 20 портів, що входять в об'єднання, показали збитковість або погіршили свої фінансові результати в порівнянні з 2002 р.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас