Проїзд в приміських маршрутках дорожчає — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Проїзд в приміських маршрутках дорожчає

208
Після новорічних свят у Києві зафіксований сплеск "маршруточної лихоманки". Приміські перевізники вже підняли тарифи на проїзд, їх приклад обіцяють перейняти столичні колеги. Пасажири маршруток тим часом б'ють на сполох.
"Маршрутники нахабнішають так, що далі нікуди! Днями за те, щоб доїхати від станції метро "Лівобережна" до Борисполя, почали брати 6 грн 50 коп, і це при тому, що в листопаді вже ціну піднімали - з 4 до 5 гривень. Якщо в Києві якось ще тарифи тримають, то в передмісті чиниться повне беззаконня, і ніхто не може їх приструнити!" - скаржаться пасажири. Люди обурюються, але діватися нікуди - дуже багато хто їздить до Києва на роботу.
На різних напрямах вартість різна. Приблизно за одну і ту ж відстань беруть хто 3,5 грн, а хто цілих 7. Наприклад, до Боярки від площі Перемоги тепер возять за 7 грн. "Їхати кілометрів 30, маршрутки заповнені, в них, мабуть, надприбутки, а всі скаржаться, що бензин дорожчає", - обурюється Олексій Ярмоленко, житель передмістя.
Як пояснили фахівці транспортного відділу Київської обласної адміністрації, тутешні перевізники працюють в двох режимах - звичайному і таксомоторному (він же, власне, маршрутний). І якщо тариф в звичайному режимі встановлює обласна влада, то режим таксомотора знаходиться цілком і повністю "на совісті" перевізника. У звичайному режимі працює приблизно третина машин. Ціни на них під контролем обладміністрації з грудня 2007 року зросли з 10 до 15 копійок за один пасажиро-кілометр (тобто маршрут завдовжки в 20 км подорожчав на 2-3 грн).
Причини прості, говорять в адміністрації - в області тарифи на перевезення не піднімалися вже 4 роки, а за цей час встигли вирости як ціни на паливо, так і на запчастини і оренду баз.
Приміські перевізники говорять, що навіть такі тарифи занижені. Як розповіла Зоя Апонюк, заступник директора одного з підприємств, на маршруті №316 (до Борисполя), в звичайному режимі проїзд коштує 4,8 грн (у межах, встановлених адміністрацією). На таксомоторі спочатку підвищили ціну з 4 до 5, а після і до 6,5 грн. Проте, уточнює Зоя Апонюк, насправді собівартість проїзду складає 7 грн з однієї людини. І навіть для утримання нині існуючих цін доводиться економити.
Багатьом здається, що перевізники прибідняються. Адже якщо підрахувати, навіть по мінімуму, за одне коло один мікроавтобус від пасажирів отримує (при ціні проїзду 7 грн) приблизно 3 тис грн. Цього і на бензин, і на запчастині, і на інші потреби вистачає з головою.
Столичні маршрутчики потерпають від тиску влади, тому поки міняти розцінки не можуть. Керівник одного з київських підприємств Микола Басан розповів, що перевізники продають мікроавтобуси. Наприклад, у нього з 22 машин, котрі обслуговували маршрут, залишилося 17. Причина - брак водіїв, які тікають до області, а також зростання ціни на паливо.
Перевізники прогнозують черги на зупинках, тисняву в салонах маршрутів, адже їхати хочуть всі, але немає чим. До цього "букету" головний перевізник Києва Валерій Липецький додав ще й погіршення безпеки і обслуговування, тому що грошей на техобслуговування не вистачає.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас